[Julestemningskalenderen] 23. Desember. Tradisjoner.

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Da er vi snart ved veis ende for årets julestemningskalender. I dag tenkte jeg vi kunne snakke om tradisjoner, både de hyggelige og de sånn er det visst bare.

Vi skal visst f. Eks hver eneste år denne dagen lete etter julenissens sekk, men min bror kunne i går bryte sin tradisjon, han skal ikke i kveld ringe og lure på om klærene er her...

Det er lille julaften og som så mange andre skal vi pynte i dag. Og i kveld benker familien med trolig unntak av yngstemor, seg forran tv'n for å se hovmesteren og grevinnen. Eller gudinnen, som sjuåringen sa.

Og de siste årene har jeg rett og slett lagt til en ny tradisjon. Lille julaften baker jeg sjokoladekake og koker gele. En sjokoladekake som er best om den får stå et par dager. For den skal serveres med tre lys på, første juledag mens vi synger bursdagssang for vår yngste datter

(jeg har også tradisjon for å legge meg en stund etter at lille julaften ikke lenger er den lille, for jeg er ikke helt ferdig til jul.... Så det passer ikke helt ideelt at jeg i tillegg til pepperkaker og pepperkakehus og sjokoladetrøfler skal lage kake og gele i dag, menmen. Jul skal det bli Og bursdag skal det også bli.

Hva er deres tradisjoner på denne dagen før dagen?
 
Denne dagen skal juletreet pyntes:D men i år pyntet vi i går:p
Vi ruller marsipan, smugspiser konfekt og stryker det som strykes kan:)
Også daffer vi i sofa foran TV på kvelden❤️
 
Vi har vært hos mine foreldre på rakfisk. Også ser vi på Grevinnen og Hovmesteren nå :)
 
Back
Topp