[Julestemningskalenderen 2023] - 20. Desember. Juleminne

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Noen som har lyst å dele et minne om en barndoms jul, eller en nyere jul

Jul fra egen barndom husker jeg som spenningen i å stå opp julaften morgen, se barnetv, før frokost og få se tv også under frokosten, før avreise til besteforeldre-visitter

Men den julen jeg definitivt aldri glemmer er julen 2015.

Lille julaften like før jeg samlet sammen ungene for å se hovmesteren og geevinns så kjente jeg at det ble uventet vått. Jeg gikk på do og tok på et truseinnlegg og gikk inn igjen og byttet det til et bind.

Så ble det hovmesteren og så ble det å pynte ferdig til jul mens jeg lurte på...hmm.. sent på kvelden, egentlig natt, krabbet jeg endelig til sengs. Sto opp etter en time eller to for å gå på do, og vekket deretter min trøtte mann når jeg kom inn i senga igjen.

Ikke akkurat optimal timing, men vannet har gått.

Han våkna da.

Vår yngste datter er født 25.12.15 kl 00.02

Vannet gikk altså egnelig rundt kl 21 lille julaften så om jeg ikke hadde rier før 21 på julaften måtte jeg komme inn for igangsettelse (var inne på en sjekk på morgenen julaften som bekreftet at vannet var gått)

Men heldigvis, riene startet i 20 tiden og jenta ble altså født 4 timer senere. I planlagt hjemmefødsel med jordmor som kom til oss i 21- tiden.

En jul vi definitivt aldri glemmer. På mandag skal vi feire 8 års dag. Men hver lille julaften når klokka nærmer seg 21 så tenker jeg på den jula
 
Last edited:
For et herlig minne å ha med seg!

Jeg husker bare magien i å hente julestrømpen sin om morran, og se på programmene på nrk❤️
 
Når vi var barn satte jeg og broren min ut grøt til nissen helt fram til vi var 13/15 år. Fikk alltid en gave, men vi klarte aldri å finne ut hvem som spiste grøten/kastet den og la igjen en liten gave. Det året min bestemor som bodde I nabohuset døde fikk vi gave fra både hun og nissen.
 
Så ble ikke denne kalenderen komplett i år heller, og ei ble juleforberedelsene mine komplett heller. Men jul blir det likevel og vi koser oss.

Håper dere alle har en fin jul
 
Back
Topp