[Julestemningskalenderen] - 15. Desember - gaven som virkelig traff

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Meget forsinket luke-ras i dag. De kommer sin små drypp i løpet av morgenen håper jeg.

Her er søndagens. Det ble rett og slett for mye å gjøre så jeg glemte det ut

Men..... Gaven som virkelig traff. Kan du huske å ha gitt eller fått en gave som virkelig traff?

Denne luken er helt klart inspirert av at mamma sendte meg en melding søndag som jeg tenkte skulle være tema for den luken jeg altså glemte å lage.

En gang for.... Tja, litt over 20 år siden, jobbet jeg og min bror på Statoil. Innimellom pølser, varme baguetter, bensin, vindusviskere og olje, så solgte vi også noen CDer. Ikke noe fancy utvalg, mildt sagt.

Men der så vi noe vi tenkte ville passe for våre foreldre, og kjøpte panpipe christmas vol 1 til dem til jul.
De kjøpte vol 2 samme sted i romjulen.

Og 3. Søndag i advent i år minnet min mor meg på disse platene. Husker jeg dem? (ja, helt klart!) hun ville bare si, de blir aldri lei av dem, de hører på dem den dag i dag!

Ja, jeg er vagt usikker på om de fortsatt hører på cd'ene eller om min bror har digitalisert juleplate - samlingen til mine foreldre. Men de har i alle fall hatt en anseelig mengde julecder. Vi snakker ikke 5-6 stykker. De har nok over 20. Min mor har vært ufør igrunn hele mitt liv, og har brukt musikk til en form for smertelindringsteknikk hun i senere tid har lært om, som hun bare har gjort. Noe jeg ikke klarer forklare. I tillegg har det jo på gode dager likevel vært hele dagene alene hjemme. Helt klart har hun hørt mye musikk. Nå er pappa pensjonist så nå er hun ikke alene lenger. Men de liker fortsatt å høre de gamle bensinstasjons-platene.

Det var virkelig en gave som traff!

Ingen som har gitt eller fått en gave som traff?

Jeg har fått en gave som virkelig traff, den fikk jeg det året pappaen min døde. Ei barndomsvenninne hadde vært hos mamma og fått brullupsbilde, det hadde hun festet på en pute som jeg fikk.

Back
Topp