[Julestemningskalenderen] - 13. Desember - Lucia

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
I denne luken er det vel et ganske selvsagt tema. I dag er det Lucia dagen og mange små skal markere dette med lys og lussekatter.

Det er jo Julestemning det vel?

Har dere markert Lucia? Skal dere? Baker dere lussekatter?

Fortell. Evt vis bilde om dere vil.

Vi feiret Lucia i barnehagen i går kveld etter stengetid, og mellomste går i 3. Klasse og det er de som er Lucia på skolen så de har bakt lussekatter som de skal dele ut på skolen også skal de gå luviatog på samlingsstunden i gymsalen nå på morgenen
 
Her feiret de lucia i bhg igår, den siste timen før stengetid (15.30-16.30). Da ble alle ungene pyntet (ikke minsten her, for han måtte hentes tidlig pga dårlig form) og de gikk i tog :happy:
Så var det boller og lussekatter etterpå, med saft og kaffe. (jeg klarte å få i meg en bolle, hadde en skikkelig dagen derpå igår etter smertestillende jeg fikk på legevakt. Klarte ikke å beholde noenting.)

Så samboer var hjemme med minsten mens jeg så på at frøkna gikk i tog, veldig koselig:happy:
 
Har ikke barn i barnehage nå, og eldste går på skolen. Har ikke oversikt over hva skolen gjør, så får høre med henne når hun kommer hjem.
Jeg har pleid å bake lussekatter, spesielt når det er helg. I år må jeg prioritere andre ting, og takker derfor kiwi og bakerhuset for at vi får en liten lussekatt likevel!


74AB0722-3474-460F-8C09-C915BA78C59A.jpeg
 
Jeg kjøpte to lussekatter på butikken, og har sunget Luciasangen for lille gutten min flere ganger i dag, så ikke den store feiringen. Men når vi ser Fantorangens Jul senere i dag er det sikkert feiring der. :) Neste år får vi oppleve Luciatog i barnehage for første gang, håper jeg.
 
Back
Topp