[Julestemnigskalenderen] - 17. desember - Julehefter?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja, denne luken kommer visst en dag for sent, rett og slett litt vel hektisk hos Sara 17. desember så jeg glemte den ut.

Men temaet for denne luken tenkte jeg skulle være julehefter. Kjøper dere noen? Mange? Hvilke "må" du ha?

Jeg er oppvokst med at vi fikk velge ett hver, så vi hadde 4 hvert år, det var knoll og tott eller kaptenens jul til meg, finnbeck og fia til pappa, stomperud til mamma og min bror varierte litt.

Jeg har giftet meg med en mann som kjøper alle.

I min barndom var det lov å lese dem julaften når vi kom tilbake fra besteforeldrene og mamma og pappa laget til maten. I min manns barndom ble de kjøpt og lest.

Vår felles tradisjon har derfor blitt at han får kjøpe sånn ca alle. Og legge de vekk til julaften. Det er lov å lese dem fra morgenen av julaften. Vår eldste er 10 år og liker godt å lese dem, vår mellomste er andreklassing, snart 8. Hun kan jo lese, men dette er vel første året det blir aktuelt for henne å lese et selv. Minstemor på straks tre er ikke helt der enda, hun ser heller tegnefilmer på nettbrett.
 
Jeg kjøper ingen, og det tror jeg ikke samboer gjør heller. Har aldri vært vant til det. Kunne hende vi fikk et hefte i julestrømpen en sjelden gang i blant når vi var små, bare...
 
Leste mange før hjemme/hos besteforeldre, men kjøper sjelden selv nå.
 
Back
Topp