Julesanger!

*fluffymama*

Glad i forumet
Mailykke 2018
Ettersom vi er inne i desember og det nærmer seg jul, hva er deres absolutte julesang? Den som virkelig setter julestemningen hos deg?

Jeg elsker "Nordnorsk julesalme"! Jeg tørker tårer og jeg kjenner på det som står i teksten [emoji177] Også "Rockin Around The Christmas Tree" skaper den festlige stemningen [emoji16] [emoji319]

All I want for christmas is you av Mariah Carey!!
Ny favoritt fra i fjor er O helga natt med Nils Bech(?), den fra skam. Kan se den scenen igjen og igjen og bli like glad inni meg hver gang!:Heartbigred

Elsker alle julesanger jeg [emoji318]

Men den ultimate julesangen må være O Helga Natt med Jussi Bjørling. Den er så høytidelig og "stor" at julefølelsen bruser inni meg [emoji4]

Er generelt mest glad i norske og svenske julesanger. Mange favoritter:) Er noen fine amerikanske som jeg også liker godt :)
En stjerne skinner i natt, Tenn lys, Nå tennes tusen julelys, det lyser i stille grender, vi tenner våre lykter, kom til vinterland, himmel på jord, Jul jul strålande jul, driving home for christmas, christmas time, winter wonderland og mange mange flere.

Elsker julesanger[emoji173]️ Men Nordnorsk julesalme av Hekla stålstrenga og Stjernesludd av Kurt Nilsen må vel være øverst på min liste[emoji319][emoji92]

Elsker alle julesanger jeg [emoji318]

Men den ultimate julesangen må være O Helga Natt med Jussi Bjørling. Den er så høytidelig og "stor" at julefølelsen bruser inni meg [emoji4]
Jeg er så enig!

Her om dagen var det skikkelig blåtime her, og snøen lå tjukt og fint, også kom den på radioen... [emoji173]

Jeg elsker Dolly parton og KennyRogers med a christmas to remember. Da blir jeg i julestemning.

Last christmas med Wham får fram godfølelsen. Maria Menas Home for christmas er også nydelig. Ellers har jeg ikke noe særlig forhold til julesanger, begynte av forskjellige grunner ikke å feire jul før i voksen alder [emoji4]

All time favorittsangen er Carola med Himlen i min famn [emoji173]️ Og så har jeg akkurat oppdaget Sia sitt album Everyday is Christmas, så nå går det på repeat [emoji2]

Det er fantastisk mange fine julesanger! En herlig tid vi er inni[emoji4] er veldig svak for fairytale of New York, Bowie+Crosby little drummer boy, Mariah Carey all i want for christmas og en haug med andre norske og utenlandske! Ahh, jul[emoji7]

Lys i desember - Suzanne Paalgaard (Jul i blåfjell hihi :joyful:)

Feliz Navidad- Jose Feliciano

Vi tenner våre lykter - Katzenjammer

Back
Topp