Julepynt, trend eller tradisjon?

Agnete

Forumet er livet
Nå er jo veldig mye en trend og mye er veldig flott.
Samtidig som jeg egentlig har lyst på den fine naturlige stilen med farger i samme nyanser så klarer jeg ikke å skifte ut julepynt hvert år.
Julepynten min består av mye arv. Stjerne på toppen fra 50 tallet, kuler i alle farger og mulig det er noen flagg der også.
Det er tradisjon liksom, og julen er tradisjon for meg.
Hvordan er den for dere? Er dere veldig tradisjonsrike eller følger dere trendene?

Beholder det vi har, jeg liker at jul er litt jalla sammensetning av ting som betyr noe, gammel morsom pynt som er arvet og fra bruktbutikker, ting barna lager. For meg er ikke jul noe som skal passe inn i interiøret på samme måte som andre ting man tenker å ha fremme året rundt. Eh, også synes jo jeg moderene interiør nå med beiget på veggene, hvitbeige sofa og beige tepper, en vase med strå og fjær oppi og julekuler i bare gull feks - SNORK. Ikke noe vondt hvis det er noen her som har et moderne møblert hjem, man skal jo bare like sitt eget hjem. Og jeg synes mye av det som er trendy nå er skikkelig kjedelig, dermed ville jeg ikke oppdatert julepynten sånn heller. Andre vil jo synes det ser helt påfuglaktig hjemme hos meg. Jeg elsker brukte ting og broderte bilder jeg finner på loppemarked for eksempel :hilarious:

Jeg har så masse julepynt, at jeg kan gå for flere stiler x) i fjor gikk vi for alt blått. Men det er bare jeg som liker julepynt, kaster ikke.

Har dessverre ingenting gammel julepynt, så.. så veldig tradisjonelt blir det ikke heller. Og med små unger og sånt i hus, så er det greit med julekuler som tåler en smell i gulvet, og evt er lett å erstatte.

Tradisjon

Vi har pynt jeg har hatt siden jeg var jentunge, noe som er arvet, mye vi har fått i løpet av våre 20+ år sammen og en god del ungene har laget.

Akurat slik vil jeg ha det.

Har en blanding av gammelt og nytt. Går ikke for trend, men for hva jeg synes er fint.

Nostalgi og tradisjon her

Kjøkkenet er dresset opp med duk og gardiner som var i salg på 70/80 tallet. Sånn jeg husker det fra egen barndom.
Samme med julestjernen i metall.

Juletreet har mye pynt som barna har laget, noe nytt og noe arvet.

En blanding, men tradisjon er jo litt hvordan man selv velger å se på det også.
Det som er nytt i år kan jo ende med å være min tradisjon om 10 år.

Både og- nytt og gammelt :love7 :santa

Samlet opp litt her og der, men bruker samme hvert år. Gull på treet i stuen og sølv på det lille hos frøkna. Kommer nok etterhvert til å bytte ut litt på vårt tre, men det er fordi halvparten ca er billig pynt fra ikea (?). Så lyst på noe litt mer holdbart og ser for meg at vi pynter likt hvert år.

Når vi flytter til større kjøper vi også naturlig litt mer pynt, men denne blir værende i mange år fremover.

Back
Topp