Juleplanlegger? Tradisjoner?

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Hvilke tradisjoner har dere til jul? Hvilke forberedelser pleier dere å gjøre? Noen som bruker sånn juleplanlegger?

Vi har sååå mange tradisjoner, og jeg bare elsker jul!! ❤️ Noen har vi hatt kjempelenge, andre har blitt tradisjoner de siste årene.
Jeg pleier å være ferdig med det meste av innkjøp til julegaver før desember, så koser jeg meg med innpakking og julebrus på kveldene.

Første helga i advent er vi på to ulike juletretenninger, også spiser vi nachos og drikker årets første julebrus på kvelden. Håper det blir juletretenning i år også, vi har null smitte i kommunen og heller ikke hatt noe *bankibordet* ☺️
Første søndag i advent er vi alltid på ribbemiddag til tante.
Jeg, mamma og barna har bakedag, da er det baking av pepperkaker, julemusikk og kos.
Jeg og noen venninner og alle barna har også bakedag sammen. Dette har vært fast de siste tre årene.
Håndball-VM/EM er alltid tradisjon og julekos for meg selv som har spilt det selv i mange herrens år.
Vi pleier også å dra på julemarked, og de har allerede sagt at det blir det her vi bor ☺️ Men vi får se hvordan det blir.

Dette er det som er spikret. Ofte blir det julekino og lignende, men det tar vi på sparket.
På julaften er vi borte på julefrokost med familien, så er vi alltid samlet hjemme hos mormor til middag og gaver, men i år skal alle komme til oss! Det er første gang, har feiret alt hjemme hos mormor i 27 år, men veldig fint å avlaste henne den biten, slik at hun bare kan være med og slappe av ☺️

Elsker jul! Elsker til og med å vaske til jul, grønnsåpelukt og julemusikk altså. Wii! Gleder meg. Har egentlig ikke så mye forberedelser, jeg pynter litt og litt ut i desember, stjernene og lysestakene står klare til adventshelga, så pleier vi å sette opp juletreet rundt 20 desember. Er egentlig vant til å ha det opp på lillejulaften, men synes det er så fint med tre’et så det kommer ofte opp før ☺️

Jeg skulle absolutt ha hatt juleplanlegger, men vi har en stor ukeplan på kjøleskapet fra sjarmtroll, og den funker fjell til slikt ☺️

Vi har sååå mange tradisjoner, og jeg bare elsker jul!! ❤️ Noen har vi hatt kjempelenge, andre har blitt tradisjoner de siste årene.
Jeg pleier å være ferdig med det meste av innkjøp til julegaver før desember, så koser jeg meg med innpakking og julebrus på kveldene.

Første helga i advent er vi på to ulike juletretenninger, også spiser vi nachos og drikker årets første julebrus på kvelden. Håper det blir juletretenning i år også, vi har null smitte i kommunen og heller ikke hatt noe *bankibordet* ☺️
Første søndag i advent er vi alltid på ribbemiddag til tante.
Jeg, mamma og barna har bakedag, da er det baking av pepperkaker, julemusikk og kos.
Jeg og noen venninner og alle barna har også bakedag sammen. Dette har vært fast de siste tre årene.
Håndball-VM/EM er alltid tradisjon og julekos for meg selv som har spilt det selv i mange herrens år.
Vi pleier også å dra på julemarked, og de har allerede sagt at det blir det her vi bor ☺️ Men vi får se hvordan det blir.

Dette er det som er spikret. Ofte blir det julekino og lignende, men det tar vi på sparket.
På julaften er vi borte på julefrokost med familien, så er vi alltid samlet hjemme hos mormor til middag og gaver, men i år skal alle komme til oss! Det er første gang, har feiret alt hjemme hos mormor i 27 år, men veldig fint å avlaste henne den biten, slik at hun bare kan være med og slappe av ☺️

Elsker jul! Elsker til og med å vaske til jul, grønnsåpelukt og julemusikk altså. Wii! Gleder meg. Har egentlig ikke så mye forberedelser, jeg pynter litt og litt ut i desember, stjernene og lysestakene står klare til adventshelga, så pleier vi å sette opp juletreet rundt 20 desember. Er egentlig vant til å ha det opp på lillejulaften, men synes det er så fint med tre’et så det kommer ofte opp før ☺️

Jeg skulle absolutt ha hatt juleplanlegger, men vi har en stor ukeplan på kjøleskapet fra sjarmtroll, og den funker fjell til slikt ☺️

Enig, elsker jul! Takk for at du delte tradisjonene deres :) En fryd å lese!

Ååå jeg elsker jul! Har tradisjoner i bøttevis, elsker det!

Jeg handler ferdig så godt som alle julegaver før 1.desember, fordi i desember er det så mye annet gøy som skjer, at jeg ikke vil ha gavehandling over meg.
Vi henger opp pakkekalender til ungene i trappa, sammen med (falsk) granbar og julekuler. Her er det NULLTOLERANSE for å drikke julebrus og spise kakemann før 1.søndag i advent eller 1.desember, kommer an på hva som kommer først. Juleradioen står på hele desember, vi har juleverksted og bakedager, juleavslutninger og julegrantenninger vi deltar på.
Vi pynter oss og spiser god mat sammen hele storfamilien både lillejulaften og julaften, så har vi hviledag 1.juledag før det er familieselskap igjen 2. Og 3. Juledag.

Hos oss er det tradisjon at en i familien får ett spill til jul, og det spillet spiller vi utover de sene nattestimer på julaften, og gjennom jula hvis det er veldig gøy.

Spørs hvem år vi snakker om. Vi prøver å feire med min og hans familie annenhvert år. Men min familie er litt dårlige på sånt så får se hva som skjer i år. Veit vi er velkomne hos svogeren vår, men der blir det mange så kan fort hende at vi feirer jul på hytta med svigers. Vi har satt av hytta til oss julaften. Så her er det kaos hvert år. Men prøver å gjøre litt med barna. I fjor kjøpte jeg en stor julehobby boks som vi lagde en del pynt av. Har også lagd marsipan, serinakaker og pepperkaker med barna flere år. I fjor var ble det lite kaker. Men kanskje i år. Har ei venninne med datter( nå døtre) som pleier å være med på pepperkaker. Altid like koselig selv om det ikke ble noe av i fjor.

Back
Topp