Julenisse, dere med barn i forskjellig alder

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
hvor lenge holdt dere på den?
Datteren min på 6 er faktisk litt ferdig med nissen, og lurte på om ikke vi bare kan få gavene uten nisse i år...
Det kommer vi ikke til å gjøre fordi det skal være med andre barn i år, barn som er ganske mye yngere.
Men når slutta dere med nisse? Lillebroren er 4, så han syns jo det er stas med nisse da..

Aner ikke. Har en gutt på 4 og ei jente på 2.. Og vil ha flere barn etterhvert. Så nissen kommer vi nok til å ha i mange år ;) Regner med vi slutter når barna skjønner det ;)

Jenta mi som er 4 skjønner at nissen egentlig ikke finnes, jeg vet ikke hvorfor, men plutselig så sa hun- "du mamma, nissen er jo ikke på onkli da".. Så det er ikke så viktig herb i heimen.. Lillebror er bare 6 mnd ennå..

Vel, jeg vet at jeg og min bror gikk over til å være nisse selv et år hver eller noe sånn når det var i utfasingen av julenissen hjemme hos oss, sånn rundt skolealder.

Men så lenge det er små barn som enda verdsetter  nissen, så kommer nissen. Mine barn er bare knapt 3,5 og knapt 1 til jul i år, den yngste skjønner ikke noe om nissen, og den eldste gleder seg, og tror på ham.

Vi kommer til å ha nisse i en del år fremover.

Back
Topp