Julemiddag

x1xMayen

Gift med forumet
    Hva skal dere spise på julaften?
kal dere spise julemiddag før julaften?
Og hva med nyttårsaften?

Vi skal ha pinnekjøtt på julaften og nyttårsaften..
skal ikke på noe julebord, men håååper å få gått ut å spist en gang før jul likevel.. om det så bare er på ikea[8D]

liker egentlig ikke kalkun, men har lurt på om eg skal lage det en dag i romjulen å be folk på middag, vet ikke kem enda[:)]

Vi spiser lutefisk på julaften, ribbe 1.dag og vet ikke nyttårsaften for vi vet ikke om vi skal være hos svigers, mine foreldre eller her hjemme. Og så blir det jo sef kalkun, rype og pinnekjøtt i løpet av romjula.

vi hadde kalkun som thanxgiving middag forrige helg, i dag skal vi ha pinnekjøtt, og så har vi hatt 2 dager med lutefisk allerede. EEEEEEEEEEELSKER JUL!!!!!!!!

vi har svinesteik 1 dag, hvert år, og pinnekjøtt andre dag igjen[:)]

rype har jeg aldri smakt, spennende!
Ribbe har vi av og til sammen med pinnekjøttet,
pinnekjøtt, ribbe, julepølse, medisterkaker, poteter, kålrotstappe, rødkål/surkål... og sjyen seff... mmmm gleder meg til julemiddag!

julaften blir det pinnekjøtt og ribbe med alt av tilbehør. 1 juledag blir et sikkert noe lett siden anna skal være med faren noen timer og sikkert har spist middag føre hu kommer hjem. de andre juledagene hvet jeg ikke. Og nyttårsaften så blir det sikkert noe enkelt siden jeg blir aleine fra 15/16 til 18/19 siden anna skal spise med faren sin.

Ribbe, medisterkaker og julepølser på julaften! (når vi feirer hos mamma lager hu kjøttkaker til meg, er ikke så gla i medister) også spiser vi kalkun på nyttårsaften!! mmmMMMmmm

ORIGINAL: Nates Mamma

Vi spiser lutefisk på julaften, ribbe 1.dag og vet ikke nyttårsaften for vi vet ikke om vi skal være hos svigers, mine foreldre eller her hjemme. Og så blir det jo sef kalkun, rype og pinnekjøtt i løpet av romjula.

vi hadde kalkun som thanxgiving middag forrige helg, i dag skal vi ha pinnekjøtt, og så har vi hatt 2 dager med lutefisk allerede. EEEEEEEEEEELSKER JUL!!!!!!!!

også glemte jeg å nevne: Lutefisk til frokost 1.juledag.....med klingefat. NAMNAMNAMNAM

Pinnekjøtt jula og nyttår.....Jippi

Ribbe, skinkestek, medisterkake og julepølse på julaften... I år blir det tapas på nyttårsaften, vanligvis har vi vel spist kalkun.

Julafton... Kalt bord (julskinka, janssons frestelse, omelett, sill, leverpastej, köttbullar, prinskorv, rødbetssallad, ägg m reker, lax, hembakt bröd... mm.mm.mm.) sen måste vi tydligen ha ribbe å pinnekjøtt oxå [;)] ([:'(])

Nyår ----- aldrig kalkun mer... en tørr å trist maträtt om du frågar mig [&o]

Det blir røkt ell gravat elghjerte på toast med pepparotsrøra (tror jag), ädelostinbakad fläskfilé å potatisgrateng til dessert vitchoklad/youhurt pannacotta med limemarinerade bringebär.

Vi spiser julemiddag ofte før jul også... Men julaften er det ribbe, medisterkaker, stek, jule pølse med alt tilbehør.
Nyttårsaften er det kalkun på menyen her ja...

også glemte jeg å nevne: Lutefisk til frokost 1.juledag.....med klingefat. NAMNAMNAMNAM

Let me guess... glad i lutefisk?He he![:D][:D][:D] 
Du skriver så festlig, he he, smilte godt for meg selv her nå se![:D]

Her blir det full bægg med ribbe, medisterkaker og julepølse på julaften, og kalkun på nyttårsaften[;)] Gleder masse masse til å bare spise!He he....Digg[:D]

På julaften spiser jeg ribbe.
Mannen og ungene spiser pinnekjøtt.

Skal på julebord å spise julemat 13/12 med korpset jeg spiller i.
Skal også på julebord dagen etter med jobben til mannen min

Nyttårsaften har jeg kalkun, mens de andre har pinnekjøtt.

ORIGINAL: JULIANNE og LEON

ORIGINAL: Isolde92

Julafton... Kalt bord (julskinka, janssons frestelse, omelett, sill, leverpastej, köttbullar, prinskorv, rødbetssallad, ägg m reker, lax, hembakt bröd... mm.mm.mm.) sen måste vi tydligen ha ribbe å pinnekjøtt oxå [;)] ([:'(])

Nyår ----- aldrig kalkun mer... en tørr å trist maträtt om du frågar mig [&o]

Det blir røkt ell gravat elghjerte på toast med pepparotsrøra (tror jag), ädelostinbakad fläskfilé å potatisgrateng til dessert vitchoklad/youhurt pannacotta med limemarinerade bringebär.

ikke om den blir laget ordentlig[:D][:D][:D][:D]  eeeelsker kalkun jeg, ikke tør i det hele tatt[:D][:D]  ...men har smakt den tør ja[:'(]

enig - er fæl når den er tørr, men er jo ikke noe problem og lage den saftig og helt fantastisk!!!!!!!!!!!

tweety78: glad i lutefisk ja[:D] liker all mat jeg da....aller mest glad i tradisjoner, og i jula hører lutefisk til, derfor er det fantastisk i jula (ville ikke spist det i august, altså)[:D][:D][:D]

I år skal vi til svigers på sørlandet og gudskjelov spiser de også ribbe(trodde de spiste fisk på juleaften[:'(] der nede jeg),som jeg er vant med herifra.Ingen jul uten ribbe altså[;)]

På nyttårsaften vet jeg ikke hva vi spiser,spør hvor vi skal være nyttårsaften.Men hjemmefra da jeg var mindre pleide vi å ha kalkun!

ORIGINAL: Tinka og Noah

dæven å mye til mat dere eter a!
jula er kanskje årstiden jeg spiser minst. det er så mye god mat at jeg blir så mett bare å se på.
julegodis og kaker spiser jeg ikke. bare en liten middag tallerken på julaften[;)]

jeg blir fort kvalm av fet mat. tror det er derfor[8|]

ikke all julemat som er fet, da[;)] kalkun er jo kjempemagert! Og fisk....ribbe renskjærer jeg helt for fett.

Helstekt kalkune er noe av det billigste kjøttet du får tak i!!!! Så det burde du kikke etter på tilbud, da koster det nesten ikkenoe!! og så er det kjempegreit å fryse restene å bruke i wok, supper, sandwicher etc![;)]

Kalkun er ikke så dyrt nei, mye kjøtt for lite penger, og så digg a gett![:D] Sjekk ut på Rema 1000, de pleier å ha kalkun til 28 kr kg tror jeg det er, og kjøper du en på 6 kg får du mye for under 200 lappen[;)] Et godt tips er å kjøpe en sånn stekepose, den største, da blir kalkunen ALLTID så saftig og god, og du beholder all kraften i posen som du kan ha i sausen etterpå. Blir så digg![:)] Og jeg bruker ikke stuffing engang jeg, men har aldri fått tørr kalkun. Klem

Er det ikke i nord de ofte har torsk på julaften mon tro? [8|] 

Back
Topp