Julemiddag :)

pinnekjøtt til min familie, samboeren synes det er det verste som finnes så jeg lager koldtbord i tillegg :)

Vi har både ribbe, medisterkaker, julepølser, og pinnekjøtt. Som tilbehør har vi rødkål, surkål,poteter, sky, saus laget på sky, kålrabistappe(VIKTIG), rosenkål(VIKTIG), og litt andre type ting som f.eks rødbetter og suragurg til de som vil ha. ÅÅÅÅ! Gleder meg! 
Kalkun på nyttårsaften (glede)!

Ribbe! Pinnekjøtt er romjulsmat! :p kalkun er nyttårsaften, vannemenneske ?! neeeeida ;)

Tossa skrev:
P I N N E K J Ø T T <3

jaaaaaaaa!

Vi har ofte både pinnekjøtt og ribbe men i år blir det bare pinnekjøtt siden vi skal lage julemiddag meg farfar til mannen som er syk av kreft så vi blir 4voksne og guttungen vår, ikkje vits med to retter da... Så pinnekjøtt men poteter, kolerabistappe, og pølse til småtten:)

Ribbe med alt mulig tilbehør her :) Også skal vi ha pinnekjøtt første juledag...

Her i vårt hus er det ribbe, med tilbehør.

I år skal vi til svigerfar (og reiser i morgen med flyet) og der er det ribbe med tilbehør og pinnekjøtt. :) JEG GLEDER MEG! :D

Tradisjonen i vår familie er lutefisk. Men den tradisjonen kom liksom aldri lenger enn til mamma. Vi ungene lærte aldri å like den. Så julaften til oss er en overflod av mat, ser mer ut som en julematbuffet enn middagsbord. Men vi er som oftest mange til bords da, i år blir vi vel 14 stk.
Vi har melkesuppe til forrett (som risgrøt, bare tynnere).
Lutefisk m/lefse, potet og flesk til den som liker det, og vi andre får div kjøttmat; ribbe, stek, julepølse, medisterkake.. Potet, ertestuing, surkål/rødkål, brunsaus og sjy. Mamma pleier å gjøre klart det meste i forveien, så det bare varmes opp på julaften. Restene blir middag 1. juledag..
Desserten, som forøvrig serveres utpå kvelden sammen med kaker, er sjokoladepudding, karamellpudding og riskrem. Riskremen ble en tradisjon etter at min samboer begynte å feire jul med oss, da han er vant til det hjemmefra.

Back
Topp