Julemat og amming

Gutt10 Gutt13

Glad i forumet
Har en liten en som reagerer på både kålrot og kål. Og julemiddagen blir jo ikke det samme uten rødkål/surkål og kålrabistappe. Er såå glad i julemat og det er alltid det jeg gleder meg mest til med julaften[:D]

Så jeg har tenkt å gi flaske enten med mm eller mme. Men er det noen som vet hvor lang tid før man kan amme igjen?
Og må man pumpe og kaste melka eller forsvinner det slik som alkoholen gjør etterhvert?
 
Det er nok det samme som alkohol mener jeg..men vet at noen mener at maten du spiser blir igjen i melka til puppene er tømt, men jeg tviler på det...
 
jeg spise kålrotstappe på lørdagen, søndagskveld hadde lillesnuppa litt vondt i magen.
om det var derfor vet jeg ikke, unger er jo så forskjellige [;)]
 
ORIGINAL: TereseM

jeg spise kålrotstappe på lørdagen, søndagskveld hadde lillesnuppa litt vondt i magen.
om det var derfor vet jeg ikke, unger er jo så forskjellige [;)]


Litt lang tid da mellom når du spiste til hun fikk vondt, så kanskje tvilsomt at det var det da...
 
Hmm, kanskje best å pumpe og kaste for å være på den sikre siden..[&:] Men da er jo det evige spørsmålet når det har kommet over i melka, kanskje et par timer etter?[8|]
 
ORIGINAL: Diddij

ORIGINAL: TereseM

jeg spise kålrotstappe på lørdagen, søndagskveld hadde lillesnuppa litt vondt i magen.
om det var derfor vet jeg ikke, unger er jo så forskjellige [;)]


Litt lang tid da mellom når du spiste til hun fikk vondt, så kanskje tvilsomt at det var det da...


ja men det er 3 gang hun reagerer 1 døgn senere [8|] men tror det er fordi hun får mye luft når jeg har spis kål og at det samler seg opp [;)]
 
Her har tulla melkeallergi, og hvis jeg spiser noe med melk så har ho reagert etter 3-6 timer (stortsett) men det har holdt en liten stund.. da spiser ho stort sett hyppig, og har litt flere bæsjebleier.. og etter 1,5-2 døgn har det gått over (etter at jeg spiser det).. Men hvor lenge det er i kroppen din/eller i melka er jo vanskelig å si... men hadde ikke turt å gitt ho det døgnet i hvertfall...
Og hvis du ikke har gitt mme før og du velger det alternativet, hadde jeg valgt å prøve det ut litt før.. så du har et par måltider på rad med flaske.. så du er sikker på at han tar flaska.. [&:]
 
du kan jo vente 3 timer og prøve ¨å gi etter det..reagerer han da så vet du det liksom...men la gjerne være å spise masse av kålrotstappa...evt gjerne gi noe sukkervann og sviske og se om det hjelper..
 
Back
Topp