Julemagi barn - forslag?

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
6E756E84-6652-428B-B8B0-8D6DC49D9D4A.jpeg 6E756E84-6652-428B-B8B0-8D6DC49D9D4A.jpeg

jeg har kjøpt dette settet, skal male det. Ønsker å lage en magisk opplevese ut av det til min 3åring.
jeg ønsker ikke rampenissen, ser ikke magien i det, men der er det masse humor.
I dette settet er det 15 deler, og tenker å sette fram en del innimellom, også skal det være en beskjed av noe slag gjennom hele desember.

noen som har noen forslag til magiske/hyggelige ting å gjøre gjennom desember?
dette må passe med at vi å jobber, så kan ikke være bare aktiviteter som krever mye :)

Tenker dere å ha julenisse? Det er litt magisk her :) ellers lager vi snølykt i Hagen som vi ser på om kvelden hvis det er snø, og barna er med på mye av pyntingen og bakingen til jul :) vi harcrampenissen også, og pakkekalender, og noen bøker vi bare leser til jul, julemusikk, og sikkert mer som jeg ikke kommer på.

Last edited:
Tenker dere å ha julenisse? Det er litt magisk her :) ellers lager vi snølykt i Hagen som vi ser på om kvelden hvis det er snø, og barna er med på mye av pyntingen og bakingen til jul :) vi harcrampenissen også, og pakkekalender, og noen bøker vi bare leser til jul, julemusikk, og sikkert mer som jeg ikke kommer på.
Veldig usikker på om det blir noe julenisse, men tenker dette skal være magi og spenningen før jul, altså hele desember :)
Dette er min første jul med mye mere fri enn noen gang siden jeg begynte å jobbe i 2011, så jeg har ingen tradisjoner på hva jeg gjør før jul, så derfor ønsker jeg å hente all tips for å lage en magisk førjulstid for min 3 åring :)
Eneste tradisjonen jeg husker fra jeg var liten er at vi pynta hele huset 23.desember, pynta treet og spiste risengrynsgrøt med mandel, men dette stoppet å opp i 2011 for min del da jeg stort sett kom hjem til jul natt til julaften :)

Veldig usikker på om det blir noe julenisse, men tenker dette skal være magi og spenningen før jul, altså hele desember :)
Dette er min første jul med mye mere fri enn noen gang siden jeg begynte å jobbe i 2011, så jeg har ingen tradisjoner på hva jeg gjør før jul, så derfor ønsker jeg å hente all tips for å lage en magisk førjulstid for min 3 åring :)
Eneste tradisjonen jeg husker fra jeg var liten er at vi pynta hele huset 23.desember, pynta treet og spiste risengrynsgrøt med mandel, men dette stoppet å opp i 2011 for min del da jeg stort sett kom hjem til jul natt til julaften :)
Vi snakker mye om nissen i tiden frem mot jul, for å skape litt magi når han er der :) tror det meste går på tradisjoner, det dine barn blir vant til blir julemagi for dem. For meg var mye av magien å treffe familien, spesielt de andre barna i familien som jeg ikke møtte så ofte ellers.

Vi hadde advent da vi var små, det setter veldig stemning i og med at det blir en liten "sermoni" og tydelig nedtelling til jul. Vår familie er ikke religiøse, men syns det funket bra uansett.

Hadde frokost hvor vi tente lyset og sang det tilhørende verset fra adventsangen. Så var det litt finere familiefrokost hvor en av foreldrene leste videre på en adventshistorie eller julefortelling.

Tenker å videreføre dette når vi får barn, nøyaktig hvordan vet jeg ikke, men i alle fall det med at lyset tennes og slikt. :)

Andre ting vi hadde:
- Juleverksted med laging av julepynt
- Historier knyttet til julen
- Julefilmer (mest i romjulen)
- Baking av julekaker/pepperkaker
- Kalender med historie (koselig å lese sammen og få vite den nye delen av historien hver dag)
- Pakkekalender

Julemarkeder har blitt en tradisjon her, forestillinger, nå kan det jo være begge disse to ikke blir noe av iår pga corona da..
juleverksted, baking, se på julefilmer, pakkekalender:santa

Vi hadde advent da vi var små, det setter veldig stemning i og med at det blir en liten "sermoni" og tydelig nedtelling til jul. Vår familie er ikke religiøse, men syns det funket bra uansett.

Hadde frokost hvor vi tente lyset og sang det tilhørende verset fra adventsangen. Så var det litt finere familiefrokost hvor en av foreldrene leste videre på en adventshistorie eller julefortelling.

Tenker å videreføre dette når vi får barn, nøyaktig hvordan vet jeg ikke, men i alle fall det med at lyset tennes og slikt. :)

Andre ting vi hadde:
- Juleverksted med laging av julepynt
- Historier knyttet til julen
- Julefilmer (mest i romjulen)
- Baking av julekaker/pepperkaker
- Kalender med historie (koselig å lese sammen og få vite den nye delen av historien hver dag)
- Pakkekalender
Det med advent hørtes veldig hyggelig ut! Det vil jeg prøve ut i år!:love7

Back
Topp