julekuler... ja det er tidelig, men hjelp :P

gullungenmin

Forelsket i forumet
Ja vet det er litt tidlig med jule snakk, men dette er første gang vi skal ha juletre. Jeg er oppvokst at vi ikke feirer jul. Samboer sin familie har vi ikke kontakt med. Så på julaften er det oss 4 bare :)

Hvor får jeg de peneste julekuler?
Er det kjedelig med bare hvit pynt på treet?
Og hva er en julepynt du må ha fremme?

gullungenmin skrev:
Ja vet det er litt tidlig med jule snakk, men dette er første gang vi skal ha juletre. Jeg er oppvokst at vi ikke feirer jul. Samboer sin familie har vi ikke kontakt med. Så på julaften er det oss 4 bare :)

I en familie med barn, synes jeg bare en farge på pynten blir alt for kjedelig. Et juletre skal ha koselige farger, og gjerne masse hjemmelaget pynt :)
Vet mange kjøper på ebay, så du kan jo sjekke der!

gullungenmin skrev:

Åååhh, så herlig - nå kan der elage dere egne tradisjoner for julen!! Vi har forresten feiret jul "alene" flere år vi også, da vi tidligere bodde langt unna familie - og det er så koselig det også:)
Jeg kjøper pynt litt over alt egentlig, er veldig glad i litt spesielle julekuler jeg da, sånne som er litt dyrere.. Har noen få av glass, de henger jeg høyest på treet - de kjøpte jeg i Amsterdam - men de har garantert mye sånnt i Norge også!
Se på Tilbords og Christiania glassmagasin f.eks? 
Jeg går mest for det tradisjonelle når det gjelder farger, siden jeg er vokst opp med det;) Gull, rødt og perler.. Men hvis du liker hvit pynt på treet, synes jeg du skal gå for det jeg - det blir helt sikkert fint! 
Ellers av julepynt har jeg, en samling av Nisser - ikke overalt - jeg dekker liksom en kommode i stua med Nisser i en "utstilling" og detter Pepperkakehuset i midten (det er obligatorlisk med unger i hus hehe)
Juleduker og så skifter jeg ut putene i sofaen til juleputer.. 

gullungenmin skrev:

Samme her! 

Jeg kommer til å ha mest hvitt/sølv på juletreet.. Tror ikke lille på 2 bryr seg veldig mye om det er fargeeksplosjon eller ikke så lenge det er dinglende fine kuler og slikt som er veeeldig spennende å plukke på ;)
Kommer ikke til å ha annet enn juletre, julegardiner og en julestjerne. Synes fort det kan bli litt mye julepynt jeg :p

Jeg ville ikke bare valgt en farge :) Jeg pynter først treet med en grunnfarge. Som har vært sølv her hos meg. Så har jeg hengt på litt gull kuler og litt rødt.
Etter det henger jeg på de mer spesielle kulene. Hadde blant annet en i lilla med navnet til min datter på, men den knuste  fjor. Hun veltet treet :P
Jeg kjøpte grunnfargene billig =ikea :P (esker med gull, sølv og rød kuler)  og så kjøper jeg litt og litt mer dyrere kuler etterhvert..

Så herlig at dere har muligheten til å lage deres helt egen jul! Her er jeg veldig glad i rødt og gull på juletreet, men helt hvitt kan nok også bli veldig fint. Det kommer jo helt an på pynten, det. Jeg syns Glassmagasinet og Tilbords har mye fin julepynt, men hovedfargen jeg bruker har jeg kjøpt billig på Skeidar eller noe sånt. 

Regner forresten med at vi må henge opp ulik kunst fra barna når de blir litt større da :-)

Jeg syns det er kjedelig om hele treet skal pyntes med hvitt. Ja, det er stilrent, men jeg syns det er veldig koselig å ha på hjemmelaget pynt og sånn også jeg da.

Bilde av juletreet vårt i fjor.
Pyntet i rødt, hvitt, gull, sølv og glass.

gullungenmin skrev:

- jeg har bestandig kjøpt julepynt litt over alt jeg. plutselig kommer jeg over noe som er fint.
- personlig så elsker jeg masse farger på treet i alle form og farger, for meg hadde det blitt veldig kjedelig med bare en farge. men jeg er jo oppvokst med masse farger :)
- jeg må ha masse nisser stående rundt omkring! jeg elsker julenisser :) ellers så liker jeg veldig godt å pynte med juleduker, julelysestaker osv..

på treet liker jeg også veldig godt hjemmelaget pynt som barna har laget. gjør det veldig personlig synes jeg!

Back
Topp