Julekule m/bilde

Nisseguri

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Var det ikke noen her inne som hadde laget julekuler med egne bilder? Kjøpte inn kuler, decoupagelim, printa ut bilder på vanlige kopiark, og satte i gang her en kveld. Hørte noen sa man kunne bruke vanlig papir, men det kan jo umulig bli bra?! Papiret krøller seg på kula i øst og vest ,og bildene får knekk på seg og blir ødelagte:( noen tips/erfaringer? Fins det anna type papir jeg kan bruke, som de selger hos vanlig bokhandler?

Sent from my iPhone using BV Forum

Silkepapir har jeg brukt når jeg har smeltet inn i lys i alle fall. Kutter til og taper det fast til vanlig kopipapir før jeg printer. Lurt å printe på høyest mulig kvalitet :)

Kan evt. også kanskje prøve med serviett. Ta fra hverandre alle lagene og så bruke et av dem.

Er det med bilde utenpå eller inni? Tenkte eg skulle prøve meg med blanke julekuler og ha bilde og glitter inni :)

Er jeg som har gjort det.. Jeg bruker fotopapir ja.. på vanlige kuler så snitter jeg kantene slik at det ikke blir bulker, passer også på å heller ha flere små bilder enn ett eller to store ;) jeg har også laget "flate kuler" og de er mye enklere..

På "mobben"

Back
Topp