Julekort

Sommerstjerne

Glad i forumet
Julikulene 2020
Smånissene 2022
Dere andre som har eldre barn, og termin tidlig i desember, hva gjør dere med julekort?

Synes det er litt dumt å sende julekort av bare storesøster hvis lillesøster plutselig er født til 1. desember. Samtidig er det litt dumt å vente med å bestille hvis jeg plutselig går maks overtid til 17. desember.

Så hva tenker dere andre å gjøre? :)

Dere andre som har eldre barn, og termin tidlig i desember, hva gjør dere med julekort?

Synes det er litt dumt å sende julekort av bare storesøster hvis lillesøster plutselig er født til 1. desember. Samtidig er det litt dumt å vente med å bestille hvis jeg plutselig går maks overtid til 17. desember.

Åh, dette har jeg også tenkt på! Neimen ikke sikker på hva vi skal gjøre selv. Har termin 17/12, men de to andre har kommet før termin. Åtte dager før forrige fødsel. Ikke lett å hverken booke fotograf eller bestille fra feks. fotoknudsen i desember vil jeg tro, så det som er mest safe er kanskje å ta med noe babyrelatert i julebildet på en måte. Også heller gi ut kortet tidlig?:confused005:laughing002

Har termin 16. men begge mine har komt før termin så krysser litt fingrene for at denne gjør det og :bag: men uansett så har vi egen fotoprinter med canon program hvor man kan lage julekort selv så blir nokk og benytte oss av den i år og heller gi julekort litt senere en vi pleier :)

Tenker vi går for familiebilde, da blir magen også med :dummy1:

Har termin 16. men begge mine har komt før termin så krysser litt fingrene for at denne gjør det og :bag: men uansett så har vi egen fotoprinter med canon program hvor man kan lage julekort selv så blir nokk og benytte oss av den i år og heller gi julekort litt senere en vi pleier :)
Jeg har termin 6., men forrige kom i uke 35. Og går nå på progesteron for å unngå prematur fødsel. Så tror ikke jeg går over tiden, men vet jo aldri xsmile9

Last edited:
Jeg hadde kjørt på og ordna med bildet tidlig, i stedet for å tenke at man skal vente og må stresse med julekort i nyfødtukene. Man vet jo aldri hva som skjer de ukene både før og etter fødsel, så jeg hadde nok bare safa meg og fått det unna :)

Jeg har ventet til 15des med å bestille før. De var her 21 des og kom fram i romjulen etter at jeg hastepostet haha.
Gikk fint

Jeg hadde ventet med å sende ut, for å få med bebis på bildet. Har selv termin i desember, og kommer til å sende ut «Nyttårskort» med ønsker om et godt nyttår istedet:-)

Vi har sluttet med å sende ut kort generelt, bryllup, jul, dåp osv. Vi tar alt digitalt nå pga økonomi og miljø :) og går mye raskere! Noe å se på i år om det er ett alternativ pga fødsel ? :)

Oppdatering på egen plan:
Vi venter med julekort til lillesøster er født ☺️ hun blir jo senest født ei uke før julaften. Så tenker at jeg på forhånd ser meg ut hvilket julekort vi ønsker(med bare ett bilde), og at det eventuelt bestilles med ekspresslevering på fotobutikken som er rett i nærområdet. Da kan vi få julekortene på dagen, isteden for å stresse med å vente på posten :) sannsynligvis en del dyrere, men tenker det er verdt det for oss ☺️

Og selvfølgelig må jeg ha lave krav til bildet! Kan ikke forvente at bilde tatt selv av 2 åring og nyfødt blir spesielt bra :hilarious: men tar på dem nisseluen jeg har strikket, tar 30 bilder, og håper ett blir greit nok ☺️ uansett koselig at lillesøster blir med, så blir det heller en sjarm at det ikke blir perfekt julekort dette året ☺️

Last edited:
Jeg kommer til å vente (termin 15/12), men er fra før av fan av å levere julekort enten sammen med gavene eller i romjulen faktisk :greet008 Så jeg tenker at det ordner seg. Eventuelt kan man gjøre som min stesøster, som sender alt slikt digitalt nå :king

Vi sender julekort hver år, og er hos samme fotografen. Har time 11/11, så det blir nok bare storebrødrene på bildet i år, så sender jeg heller ut et digitalt julekort 2.0 hvis lillebror bestemmer seg for å komme ut før jul:D
Har termin 2. juledag, så i teorien misser han jo akkurat jula i år, selv om jeg har liten tro (og håp) på at han holder seg inne så lenge.

Ettersom jeg hadde rabattkode hos fotoknudsen på 50%, så passet jeg på å bestille julekort nå. På kortet var det plass til flere bilder, så da ble det litt bilder fra året som har vært - blant annet storesøsken med ultralydbilde osv. Da er bitte lillesøster liksom med allikevel☺️ Tørr ikke vente til hun blir født pga. lengre leveringstid i desember.

Jeg tar bilde, tar med neg kamera og pc på føden, og tar bilde dagen etter de er født. Lager julekort og bestiller.
Pleier ta 3-5 dager fra jeg bestiller til de er bare, sa da sendes de rundt en uke før julaften. Så noen får dem nok i romjulen men pytt.

Har bestilt dobbelt julekort av storebrødrene, så hvis lillebror kommer før jeg sender de ut tenker jeg å lage en sånn collage strimle å feste med binders på kortet:D Må vell sende rundt 12. desember senest, så vi får se hva vi rekker!

Eks:
1C1B4D53-D26F-43D4-8151-5D9FA2A344BE.jpeg

Last edited:
Back
Topp