Julekort, mine og dine barn

shmack

Betatt av forumet
Jeg har en datter på 2 år, og to stebarn på 11 og 14 år. Er det dumt av meg å ikke ha stebarna med på julekortet? De kommer ikke til oss før neste helg, og da er det for sent å bestille julekort... Jeg var ikke med på julekortet når jeg var 11 år, det var kun lillebroren min...

Du har ikke noen bilder av alle barna fra i sommer da som de er samme på? Det har jeg brukt. Storesøster er 12 år eldre enn vesla og de har felles pappa. Jeg har brukt bilder fra ting vi har gjort sammen på julekort i år. I fjor så ordna vi mammaene ulike kort til familiene våre med hver vår jente på, så da ble det mange kort[:)].

Skriver du på at det er fra de? I så fall tenker jeg at de kanskje er store nok til å avgjøre selv om de vil være med på bildet eller ikke? Hvis det ikke står at det er fra de, så hadde jeg ikke tatt de med (husker da jeg var liten, så var ikke jeg med på julekort fra pappa, hans kone og mine halvsøsken... brydde meg ikke, jeg bodde hos mamma og var hos pappa max annenhver helg...)

ORIGINAL: Amorosa

Skriver du på at det er fra de? I så fall tenker jeg at de kanskje er store nok til å avgjøre selv om de vil være med på bildet eller ikke? Hvis det ikke står at det er fra de, så hadde jeg ikke tatt de med (husker da jeg var liten, så var ikke jeg med på julekort fra pappa, hans kone og mine halvsøsken... brydde meg ikke, jeg bodde hos mamma og var hos pappa max annenhver helg...)

Jo, skriver jo at det er fra de også.

ORIGINAL: shmack

ORIGINAL: Amorosa

Jo, skriver jo at det er fra de også.

Da hadde jeg spurt om de ville være med på bilde! Jeg hadde nok ikke villet det i den alderen, men alle er forskjellig! [:)] Evt sagt (som du sier her) at det ble ikke tid til å ta noe bilde av alle sammen, og du tenkte at de var for store til å være med på bilde, så du bare laget et med minstemann. Hvis de syns det var veldig trist, får dere bare avtale tid til å ta bilde litt tidligere neste år! [:)]

Du har ikke noen fine bilder av dem alene da? Så kan du ha 3 separate bilder, på samme kort.

Det gjorde jeg i fjor, da det var umulig å få samlet alle 3 til fotografering samtidlig.

Nei, det synes jeg ikke noe om. Sender et signal om at de ikke er med i familien.

ORIGINAL: Labambie

Nei, det synes jeg ikke noe om. Sender et signal om at de ikke er med i familien.

Så da er ikke jeg og sambo en del av familien siden vi ikke er på julekortet..?

blir noe annet når det er barn, og særlig når de selv ikke får avgjøre om de vil eller ei.

Kan ikke sammenlignes... Når man sender ut julekort med bilde av barna er det for å "skryte" litt av barna. Om man så er selektiv med hvilke barn som skal på kortet, synes jeg det er ganske stygt gjort.

Synes alle barna skal være med på julekortet, med mindre de sier selv at de ikke vil. De er jo en del av familien de også, selv om de ikke bor fast hos dere! [:)]

Jeg har stefamilie.
Og jeg hadde blitt lei meg om bare min "søster" hadde fått bli med på bilde og ikke jeg og søstra mi.

Vi var alltid med når julekort bilder ble laget.

Jeg mener vel at du burde fikset det når de var hos dere sist.

jeg hadde reagert om jeg hadde fått julekort, der to av barna mangler.

Dere kan jo se om dere finner to bilder av de, og ha de separat? Evt. be moren deres sende til dere på mail?

Enig

Bedre å først spørre om det er slik at de vil være med på kortet (siden de er såpass store er det jo ikke brått sikkert at de ønsker det!), og hvis de vil det, så lager du kort med tre separate bilder på.

Blir kjempefint det og!

det er 8.desember og du kom plutselig på at du skulle lage julekort nå?
akuratt forseint så du "slipper" ta med de stebarna dine??
synes det er stygt gjort jeg..
jeg ble kjempe lei meg da jeg aldri fikk være med på div. bilder og julekort hos pappan min.
jeg synes værtfall det er ego, men er sikkert fordi det hva sånn jeg opplevde det..
trur du ikke familien til gubben din ønsker og se bilde av barna?
de ser de sikkert ikke så ofte fra før..
stemora mi sender da julekort med bilde av unga sine og pappas som er 18 og 20 år.

ORIGINAL: sola1

jeg ble kjempe lei meg da jeg aldri fikk være med på div. bilder og julekort hos pappan min.
jeg synes værtfall det er ego, men er sikkert fordi det hva sånn jeg opplevde det..
stemora mi sender da julekort med bilde av unga sine og pappas som er 18 og 20 år.

[8|]

ORIGINAL: sola1

Herregud, så jeg "SLIPPER"?! Hva i huleste mener du med det?!
Og plana var å lage julekort når de SKULLE komme for to uker siden, men så kunne de ikke komme før neste helg!

Jeg synes det er dumt å ikke ha de med på bilde, hvis de selv ønsker å være med...

Back
Topp