Julekalendergaver

Kh89

Elsker forumet
Jeg tenkte å begynne med dette nå. Greit å ha klart, det er jo så mye annet som skal ordnes til lillebror kommer også. Men jeg er såå dårlig på å komme på ting. Så jeg lurer på om noen har noen tips til kalendergaver til ei jente på 2 og et halvt? Kan godt være ting fra f.eks ebay ;) Ting jeg har skrevet ned er små disneyfigurer, klær, klistremerker, puslespill og ting til lekekjøkken.

Hårbånd, hårklemmer, sokker, armbånd? Opplevelsesgaver var veldig stas da jeg var liten; bake med mamma, piknikk, kino, lekeland, mcdonalds, svømmehallen... :)

Her er min plan, men jeg har 4 år gammel gutt da....:)

Kalendergaver (4 igjen)

8 pk Lego figurer (best eBay)
2 turtles (best på lekmer.no)
Bake pepperkaker
Juleverksted
Tur med Tertitten
Tur til badeland
Gråtass 20/12
Pynte juletre 22/12
DVD lille julaften
Snøskjær til tråtraktor på morran julaften
Kaptein Sabeltann ABC bok (Obs!)

Jeg ordnet (forhåpentligvis) en evighetskalender i fjor - så har ingen andre planer enn å hente den ned fra loftet:-) Kjøpte/fant 24 figurer som passer i en julekrybbe, og som tåler godt å bli lekt med. (En salig blanding av playmo, tøydukker, fine plastdyr, og trefigurer) Det ble så koselig! Ungene får sette fram en figur hver dag, også snakker vi om den- eller leser en liten historie om den. De kunne juleevangeliet på rams da desember var over i hvertfall:-)

I fjor laget jeg aktivitetskalender til mi jenta ( hun var 3 da )
Men da var det for eks se på tenninga av julegrana, juleverksted, pepperkakebaking, se en julefilm osv.
Noen dager fikk hun en liten ting i tilleg for eks en sjokolade, en pakke hårstrikk osv.

Her har jeg kommet over noen ting på salg, prøver å holde meg under 50lappen, slik at det jeg allerede har handlet er
- Håndkle -barnestr (med tiger på til eldste og krokodille til minste)
- Bøker
- Puslespill
- skoleting til eldste
- ullundertøy(litt dyrere da men,det trengs)
- kopp med gøy motiv

Jeg pleier også pakke inn noen nye pepperkakeformer slik at vi skal bake pepperkaker/kakemann den dagen. Pleier gjerne også å arrangere andre aktiviteter(kino, teater osv), men med eksamener, fødsel, nyfødt baby og alt det andre så tror jeg at jeg kommer til å droppe det denne kalenderen.

Andre ting jeg kan finne på å hive inni er:
- liten snopeting
- juledvd
- små lekefigurer
- pyjamas
- undertøy/sokker/lue/votter
- brikke til å ha under maten, med gøy motiv
- farger/maling/malebok

Har også pleid å pakke inn adventskalenderen til barnetv, den 1.desember.

Sent from my iPad using BV Forum

Tatoveringer er bestandig en slager :)

24 uker <3

Her er mine ideer: Jeg synes det er så koselig med julekalender at jeg og pappaen også skal få være med. Så vi deler på julekalenderen slik at jeg og pappaen også får annenhver dag :)

- Små perler og brett til å perle på
- Klistremerker og annet stæsj til juleverksted
- Pepperkakeformer (bake pepperkaker)
- Lage trolldeig
- Liten rosinekse
- Playdough
- Julepynt til å henge på juletreet
- Trebokstaver for å ha navn på døra til rommet hans
- Kinderegg
- Lommelykt
- Votter
- Maleskrin

i fjor fikk både mann og sønn kalender med assorterte leker og slikt, men det var litt av et arbeid å finne på 24 ting til begge.

Så i år lurte jeg på å gi guttongen 23 sånne poser med legofigurer og en større pakke med lego på julaften, og mannen 23 forskjellige øl fra vinmonopolet og en flaske cognac på julaften.
Lite oppfinnsom i år! :D

i fjor fikk både mann og sønn kalender med assorterte leker og slikt, men det var litt av et arbeid å finne på 24 ting til begge.

Så i år lurte jeg på å gi guttongen 23 sånne poser med legofigurer og en større pakke med lego på julaften, og mannen 23 forskjellige øl fra vinmonopolet og en flaske cognac på julaften.
Det enkle er ofte det beste. ;) Og det blir nok nok arbeid med alle andre babyrelaterte ting ;)

Det enkle er ofte det beste. ;) Og det blir nok nok arbeid med alle andre babyrelaterte ting ;)

Det samme tenker jeg! Og di vil da i det minste få noe de liker :)

Det hørtes jo lurt ut, da ;) en sånn ølkalender har jeg tenkt på å lage til mannen i mange år, men har aldri kommet så langt liksom. Kanskje i år er året? ;)

Det hørtes jo lurt ut, da ;) en sånn ølkalender har jeg tenkt på å lage til mannen i mange år, men har aldri kommet så langt liksom. Kanskje i år er året? ;)

jeg hadde med litt øl i kalenderen til mannen i fjor å det synes han var kjempe spennende! :) ikke bare det å åpne papiret å se hvilken øl det var, men også når det skulle smakes! et annet pluss er at det ble ikke fryktelig dyrt heller i forhold til mangen av de andre gave alternativene! :)

jeg hadde med litt øl i kalenderen til mannen i fjor å det synes han var kjempe spennende! :) ikke bare det å åpne papiret å se hvilken øl det var, men også når det skulle smakes! et annet pluss er at det ble ikke fryktelig dyrt heller i forhold til mangen av de andre gave alternativene! :)
Nei, det er sant. Gaver til mannfolk er i utgangspunktet veldig vanskelig å finne synes jeg, og spesielt sånne typiske småting som man bruker i kalender! Tror jaggu jeg skal overraske han med en ølkalender :D

Nei, det er sant. Gaver til mannfolk er i utgangspunktet veldig vanskelig å finne synes jeg, og spesielt sånne typiske småting som man bruker i kalender! Tror jaggu jeg skal overraske han med en ølkalender :D

Kunne ikke vert mer enig! mannfolk er kjempe vanskelig! i allefall min:D

Oj oj oj. Jentungen blir 6 og det er vel på tide å lage gavekalender. Så langt har hun vært fornøyd med vanlig sjokolade eller barne-tv kalender.

Tror jeg må lage meg en liste med lure morsomme ting :p

Apotek1.no har en del "smågaver" (t.d toalettpose, tannkost) som passer fint i kalendergaver på tilbud nå :-)

Back
Topp