Julekalender

Trine83

Forumet er livet
Tenkte å lage julekalender til Julie i år, så det blir første året med[:)]
Tenkte på pakkekalender, men har dere tips til hva jeg kan kjøpe til å ha i pakkene?[:)]
Skal dere julekalender til småtrolla i år?[:)]

Sitter faktisk å tenker på d samme..
Eneste jeg har kommet på er truser,sokker, noen små leker, og litt snop..[8|]
Eier ikke fantasi.. 

Vurdere Legokalender jeg. Altså kjøpe ei eske med en Duploting, og gi noen klosser hver dag. Jeg hadde det da jeg var lita, og det var like gøy hvert år. Men lurer på om han er litt liten enda.... Men vurderer å bruke det litt "pedeagogisk" også, siden lillebror nok kommer i den tiden, og da kan det jo være kjekt for storebror at han har noe å se fram til hver morgen også. Blir iallefall ikke sjokoladekalender!

Chris fikk hjemme laget kalender av tanta i fjor så kommer til å fylle den med et pat kr pr dag (kjempe artig å putte på sparegrisen sin) og en karamell eller noe :-)

Så lenge han er så liten at han ikke vet hva pakkekalender er, blir det sjokoladekalender [;)] ikke det at han vet hva det er da... [8D] men det er jo litt stas. [:D] (og billig)

Tenker pakkekalender i år.
Putter litt forskjellig inni.
strømpebukser, hansker, lego, smukkesett ( fordelt over flere dager hun elsker å lage smykker)
Komme også til å putte hobbyting i -> til å bruke i juleverksted med barna, litt dyrt, men kjøper det uansett, tenker å planlegge det til helgene så får vi kose oss med gavene sammen.
I grunn blir det meste ting jeg hadde kjøpt inn uansett men nå får barna det i gaver i kalenderen.

Blir pakkekalender på alle tre snuppene her.. Jeg kjøper litt gjennom hele året.. noe på tilbud og ting jeg ville kjøpt til dem uansett.. (kjøper bare litt større enn det jeg hadde tenkt..)
Leah får: boblevest, truser, tegnebok, litt godteri på lørdagene, puslespill, lue, votter, shrek 2 (de får hver sin shrekfilm, kjøpte de for 39 pr stk..)........ og den 24. får hun og storesøster alpinhjelmer! Veldig fornøyd med den! hehe.. 99,- pr.stk!! Og det syns jeg er veeeeldig greit å ha når de skal renne på ski og snowboard!! (og skøyter..?[;)])

Jeg syns jo sånt er veldig moro, da.. Men det skal være MEST fornuftige ting der! Ikke bare dill!![;)]

Så mange gode forslag! [:D][:D][:D]

Blir pakkekalender her og. Hadde det til eldstemann i fjor og. Kjøpte billigleker på BR-leker. Biler, sprettball og forskjellige sånne ting, litt godteri i helgene. Har ikke tenkt ut hva han skal få i år, men han digger sokker med lynet mcqueen på så det var et bra tips! [:)]

blir pakkekalender her i år også for det har jeg lovet Aksel på 5 år og da kan jeg ike gjøre forskjell.
Blir vel litt vaskekluter, badeskum, småfigurer, biler etc. tar en tur innom Europris, nille, slike butikker......

Blir ikke i år heller for david sin del... kommer tidsnok inn i huset uansett[:)]

blir pakkekalender her.
kommer til å fylle den med truser, sokker, hårstrikker, hårklemmer, HelloKitty ting, såpe, godtepose på lørdagen og peng til sparegisen på søndagen.

Storebror får truser, sokker, deo, bakugan ting, blyant, visk, blyanspisser, såpe, godtepose på lødagen og peng til sparegisen på søndagen.

Blir ikke pakkekalender i år, men neste år håper jeg at det blir. Jeg broderer nemlig kalender, noe som tar laaang tid[8D][:D]
Så i år blir det enten kalender fra barne-tv eller sjokoladekalender[:)]

Her var det jo flere tips jo[:)]
Kom på noe nytt og jeg kunne ha. Julie har begynt med perler, ikke de minste, men de fra 3+. Kunne kjøpt en sånn pakke og fordelt de litt i flere pakker[:)]
Klemmer og hårstrikker er jo et "must"[:D] En fanzy plyanspisser var jo en god ide Nesing. Julie har masse fargeblyanter og sånne tjukke farger, men vi har ikke en eneste blyantspisser i hus[8D]
"Slime" tror jeg at vi dropper i år, hehe[8D] Ser for meg at klisset kommer til å være overalt[8D]
Penger kommer jeg også til å bruke tror jeg, kjempekjekt å putte i sparegrisen (isbjørnen)[:)]

Så har jeg fått pakkekalender til Julie av svigermor i dag, Sambos og tantes gamle pakkekalender[:)]

Regner med nabojenta her kommer til å ha pakkekalender, og Julie pleier å være med henne inn å leke en del, så da tenkte jeg at det var like greit starte til henne og[:)]

Da fant jeg en topp kalender! Han er veldig opptatt av pusslespill, og naboungene har et pusslespill med alle bokstavene som er helt topp. SÅ jeg har rett og slett kjøpt et slikt pusslespill, så får han plata og 1 bokstav første dag, og ny bokstav hver dag. Ikke store greia, men har nok å buke pengene på akkurat nå med ny baby, oppussing av inngangspartiet (fy så dyrt alt er!!) og kjøp av ny bil!

Tror vi går for pakkekalender i år [:D] Her var det jo mange tips å hente.

Her blir det pakkekalender, hadde det i fjor også. Jeg kjøper inn en del hobbyting som sakser, glitter o.l. Regner med det blir en strømpebukse eller annet fornuftig også. [:D]

Back
Topp