Julekalender

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Pakker Vs sjokolade

Leste akkurat på db.no at foreldre kan bruke opptil 8000 kr på en pakkekalender. De fleste barna de hadde spurt ønsket seg bare tid med mor og far. Vi er blitt ett samfunn hvor barna skal få mer og bedre ting enn nabo ungen. Ikke bra. Da jeg var liten fikk jeg enten sjokolade kalender eller pakkekalender hver tredje dag. Vi måtte dele på da vi var 3 barn. Tingene i den kalenderen kostet maks 20 kr.

Nå har sjokolade kalenderen fått det her inne pga sukker. Men hva med dyre pakkekalendere? Er det liksom bedre enn en liten sjokolade om dagen?

Om med dyre pakker snakker jeg om spill og utstyr til 500 kr dagen. Vil ikke at dere som faktisk bare bruker 20 kr pr pakke skal føle dere uthengt.

Vi har pakke kalender men en fin blanding av billige gaver, noen dyrere gaver og mange opplevelser med mamma og pappa:)

Tingen med pakkekalendere er jo at de ikke MÅ være dyre!

8000,- på ÉN pakkekalender? Da er det noe galt med foreldrene, ikke kalenderen i seg selv. Det går an å ta i bruk fornuften.

Selv har jeg brukt mellom 400 og 500 kroner på datteren min sin.

Dette med at barn egentlig vil ha tid med foreldrene, tror jeg på. Det er for mange stressende dager for folk...

Her får jenta aktiviteter, samt ting hun trenger evt små plukk til 5-20kr.
Neste år må hun dele kalenderen med sine 2småsøsken.

Synes det er helt greit med sjokoladekalender, bare ikke til de minste.

Aner ikke hva kalenderen til mine koster, men de får både godteri, ting dem trenger, ting jeg sikkert hadde kjøpt uansett, blad, tur til svømmehallen, bakedag og i en pakke får dem håndfakler, da skal vi ut å gå tur i skogen etter det er mørkt :) Det går an å gi "tid" i kalenderen også :D

Jeg har ikke noe budsjett på gavene til pakkekalenderen, men kjøper ikke kjempe dyre ting. Så får han i tillegg ting som han trenger uansett som f.eks sokker, strømpebukser, tannbørste og tannkrem osv :)

Her får de pakkekalender :) Og det er alt fra ullsokker, truser og votter, til småting som en liten sjokoladebit, en blyant, kinderegg osv. Småting fra Nille og ark til 5-40 kroner. :)

Her er det gavekalender, med noen billige gaver / leker, aktiviteter med oss , som spill / bake pepperkaker, pynte pepperkakehus, male, godteri på lørdager. Med spillene (som dro opp litt pris) vil jeg tro jeg har brukt 700-900kr på den.

Her blir det brukt mellom 5-25 kr per pakke i kalenderen :) synst det holder jeg. De får ikke sjokolade kalender utenom, så er noen pakker med en lite sjokolade eller dropseske. Begge får pakke hver dag da, så den har totalt kommet på 700 kr tilsammen for begge 2.

Her har vi prøvd å kjøpe leker og ting som vi kan gjør sammen med gutten vår. Har funnet et par gode spill på tilbud, samt kjøpt en stor playmobil pakke som vi har delt opp og vi må hjelpe han å montere. Når han blir større så blir det nok opplevelser også i pakkekalenderen.

Gutten vår blir snart 3.

Her får de en sjokolade-kalender til ti kr hver. Det får holde.

En tier på hver sjokoladekalender her i hus gitt. Så 20 kr totalt :p En ny film å kose seg med på julafta da med julestrømpe med snop på morrakvisten og delt utover hele dagen utenom :)

Jeg er helt enig i at kalender til 8000,- er galskap! Jeg har laget til Vesla på 2 år og hun får småting. (Rosiner, smoothie, klut, dukke, klistremerker osv..) Hun får ikke sjokoladekalender ene og alene fordi hun ikke får godteri, hun har aldri smakt noe av det før.. Når godisen har kommet for å bli, synes jeg ikke det er noe problem med sjokoladekalender! Jeg tror ikke noen verken blir overvektige eller at det er helseskadelig med den bittelille sjokoladebiten i 24 dager :)

Her får hun sjokoladekalender og pakkekalender.
Pakkene koster maks 30kr, og noen ganger bare 10kr.
Hele poenget er bare at det er moro med pakker, og hun bryr seg ikke hva det koster.

Her får hun flaxkalender i år siden hun bare er 10,5mnd:) ellers så er jeg mer fan av billig pakkekalender enn sjokoladekalender så blir nok det i fremtiden:)

Her får mini på 13mnd pakkekalender. Med sine eigne leiker som plutselig "forsvant" og blei innepakka :-)

Her blir det ingen kalender i år men til neste år skal lillemor få men det blir billig kalender forstår meg ikke at unger skal få dyre pakkekalender er jo sånn at de blir å forvente at de skal få alt de ønsker og blir bortkjemt nei frøkna skal bli taknemelig for de småtingene og gledene i livet :)

Back
Topp