Julekalender??

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Ja, jeg vet, miniene er altfor små til å ha glede av julekalender, men er det så galt om mammaen lager julekalender til småtten mest for sin egen del akkurat i år? :D Jeg har så lyst! Men hva skal jeg ha i kalenderen?

Jeg ELSKER jul, og det er jo E sin første jul! Det hadde vært så stas å ha en liten pakkekalender hengende på veggen her i stua vår. Jeg har også tenkt å se på Jul på Månetoppen hver eneste dag med E på fanget, hun er helt fascinert av barnetv allerede og der er det jo litt musikk og sånn. Vil at hun skal bli like glad i jul som meg ettersom pappaen er litt mer nøktern og avslappet til hele greiene, så jeg må ha én til på mitt lag så vi kan gå julebananas her hvert år uten for mye protester fra mannebeinet! :D

Skal du lage kalender?

• Liker
Reactions: EJ
Jeg lagde kalender til storebror da han var 1 1/2 år. Funka fint da. Disse er jo litt mindre, men det går jo. Smoothier kan man putte i, sokker, body, en liten leke.

Edit: tror ikke jeg lager enda. Skal lage nesten 4 stk utenom, utsetter lillesøster litt til ;-)

Såå koselig!:) det vil jeg også gjøre:p hvis jeg finner penger under putsO.o:D

Smoothie
Skumpinner
Diverse basicklær
Hårpynt
Tannkost/tannkrem
Badeolje
Leker

Celia 11.01.14

Haha nei! Jeg er veldig glad i julen, men velger heller andre ting som hun faktisk har glede av. I den alderen blir det sanseinntrykk. Ta på, smake på, lukte på. Feks pepperkakebaking :) Juletre med pynt, levende lys, lukter i huset, julemat osv. Det er veldig stas med barnets første jul/bursdag/17.mai osv så skjønner greia. Men det kommer maaaaange år videre :) Inntrykk den første julen er ikke noe hun vil huske, så du kan trygt vente til neste år uten at hun får et nøytralt forhold til julen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Haha nei! Jeg er veldig glad i julen, men velger heller andre ting som hun faktisk har glede av. I den alderen blir det sanseinntrykk. Ta på, smake på, lukte på. Feks pepperkakebaking :) Juletre med pynt, levende lys, lukter i huset, julemat osv. Det er veldig stas med barnets første jul/bursdag/17.mai osv så skjønner greia. Men det kommer maaaaange år videre :) Inntrykk den første julen er ikke noe hun vil huske, så du kan trygt vente til neste år uten at hun får et nøytralt forhold til julen :)

Fornuftig svar :) Kanskje jeg heller skal bruke tiden og pengene på ting som hun kanskje kan ha litt glede av, som å kline med litt pepperkakedeig.

Dette er ikke en kritikk til deg! Bare så det er sagt...

Men jeg syns det er altfor tidlig å begynne med pakkekalender når de er så små (min personlige mening). Fordi:

* De har ikke noen spesiell glede av det.

* De får allerede masse gaver til jul.

* Det er andre barn her i landet som såvidt får gaver til jul, eller som ikke får fordi foreldrene ikke har råd til det. Jeg kunne heller tenkt meg å gi bort 24 smågaver til noen som faktisk trenger det :) her har hun det hun trenger.

Når det er sagt, så har mamma sydd en julekalender til snuppa. Jeg ba henne pakke inn 24 skumpinner, og ikke noe mer :p ! Og ordentlig pakkekalender til henne når hun blir 5/6 år kanskje... det jeg tenker nå iallfall.

pakkekalender skal hun få, kanskje ikke i år, men i oppveksten. Det har jeg vokst opp med og jeg elsket det! Det trenger ikke koste blod heller, det er mange måter å gjøre det på :) Jeg gir alltid penger til Frelsesarmeen hver jul, for er veldig enig i at det er viktig å tenke på de som ikke har så mye, men å bruke noen lapper på en kalender til den jeg elsker høyest her i verden har jeg ikke noen dårlig samvittighet for :)

sitter på padda!

Jeg syns det blir unødvendig for min del. Skal ikke ha pakkekalender til 2åringen engang. De har begge altfor mye, så jeg og mannen har bestemt at vi heller setter inn en større sum på boligsparekontoen til begge barna, også kjøper vi ikke noen dyre julegaver til de. Ting de trenger blir ikke julegaver. Det kjøper vi når vi har behov enten det er før eller etter jul. :)

Her blir det ikke i år, har nok med praksis og eksamen :p + andre juleforberedelser

Tenker senere at jeg skal prøve å ha aktivitetskalender i desember i stedet for pakkekalender. En aktivitet for hver dag., pepperkakebaking, kinotur, male julekort++ tenker det blir mer verdsatt enn små nips naps som havner i resten av rotet.

Februar-14 mamma ❤️

Min gutt fikk pakkekalender for første gang da han nettopp var fylt 3. Han hadde glede av det da og skjønte greia med nedtelling til jul. I tillegg var han i den alderen at han begynte å bli intressert i sånne små lekeduppedingser (fra mer "babyleker" og til mindre lekefigurer ol). Gikk litt tom for ideer til gaver av liten størrelse (som ikke bare er ræl), så det ble en liten sjokolade el i noen av de. Ren sjokoladekalender fikk han senere, synes sjokolade hver dag er litt too much for en småtass:) Mens nå når han er eldre har han så masse småtteri duppedingse leker at det er veldig greit med sjokoladekalender :p

Nei, jeg synes ikke unger skal ha pakkekalender. Hva skjedde med luker med et lite bilde?

De får da gaver til jul og bursdag.

Men behøve sånn sett ikkje vera pakker dei får.. Eg tenke at etterkvart blir det "opplevelseskalendar" til jul :)

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Dette er ikke en kritikk til deg! Bare så det er sagt...

Men jeg syns det er altfor tidlig å begynne med pakkekalender når de er så små (min personlige mening). Fordi:

* De har ikke noen spesiell glede av det.

* De får allerede masse gaver til jul.

* Det er andre barn her i landet som såvidt får gaver til jul, eller som ikke får fordi foreldrene ikke har råd til det. Jeg kunne heller tenkt meg å gi bort 24 smågaver til noen som faktisk trenger det :) her har hun det hun trenger.

Når det er sagt, så har mamma sydd en julekalender til snuppa. Jeg ba henne pakke inn 24 skumpinner, og ikke noe mer :p ! Og ordentlig pakkekalender til henne når hun blir 5/6 år kanskje... det jeg tenker nå iallfall.
Jeg er 100% enig!

Lillegutt 5/3-14 <3

Men behøve sånn sett ikkje vera pakker dei får.. Eg tenke at etterkvart blir det "opplevelseskalendar" til jul :)

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Vet det er mange som gir f.eks i dag kjøper vi juletre, i dag lager vi pepperkaker. Det blir jo fin opplevelseskalender :-)

Back
Topp