Julekalender!

Tine_mor

Elsker forumet
Er det noen her som har laget hjemmelagt julekalender?
Tenkte å begynne på en til min lille venn i magen, men er helt nybegynner.
Er det vanskelig?[:)]

Vet du hva min mor lagde til meg ;) Hun hadde et stort striestykket, så lagde hun nisser og juletre og pakker av filt og limte på...
Og sydde på små ringer som pakke skulle henge på. Jeg har den ennå jeg, og denne julen blir den 28 år :)

Jeg har en julekalender som mamma har brodert, og snuppa får sin egen etter hvert[:)] Men det finnes jo mange, mange måter å gjøre det på da, blant annet som Kineblomst skriver, noen kjøper firkantede bokser i forskjellige størrelser og pynter, noen henger opp julestrømper i varierende størrelser, noen bare henger 24 pakker på en knagg osv.

Mamma pakket inn gaver, hengte på lapper med datoene på, og puttet alle i en kurv, så fikk jeg finne riktig. Pakke på riktig dato .) enkelt og greit...

ORIGINAL: Blossom83

Jeg tenkte å gjøre som mammaen til IdaMamma90 til ungene i år. En kurv med pakker i:)

Jeg syns hvertfall det har vært veeldig greit, litt "spenning" og utålmodighet med å finne riktig dato, men:p
Ble faktisk skuffet for 2 år siden, da mamma ikke lagde til meg, men bare til lillebror på da 8 år. Jeg var 18, hoho:p

Jeg broderte en adventskalender til storebror[:D]

kjempegøy, tidkrevende og nydelig ble den!

Mamma har laget kalender til gutten vår. Hun har skåret ut et juletre i tynt tre,malt det grønt og limt på julekuler i forskjellige farger og en stjerne i toppen. Så har hun skrudd inn 24 kroker som det henger pakker på.
Veldig dekorativt og holdbart [:)][:)][:)]

Back
Topp