julekalender til små

anbeli

Flørter med forumet
Har du laget julekalender til en liten håpefull? Hva har du som kalendergaver? Trenger noen ideer.. Det skal ikke være store/dyre ting..! :)

Her blir det en liten sjokolade hver dag. Syns kalendergreia har tatt helt av. Personlig syns jeg pakker er på julaften, ikke hele desember. :) Men det er nå meg. ;) Er så redd for å oppdra utakknemlige barn som bare forventer å få og få...

Her har mormoren laget kalender til storebror, sånn pakkekalender med små ting i.
Er ikke redd for at han bli utakknemlig av den grunn. For han får ikke alt han peker på, og forventer ikke noe om vi er i lekebutikk for å kjøpe gaver til andre..
Har alltid fått slik kalender selv, og det har gått fint.. :-)

Forslag til ting synes jeg er vanskelig: hårbånd, hårklemmer, hårpynt til jente..Gutt derimot er vanskelig.. :) glad mamma har laget..

Jeg har laget til mine to på 2,5 og 5,5 :) Blir fort litt dyrt selv om man prøver å gjør det billig ,) Jeg har en del ting som de trenger og får uansett. tannkrem, tannkost, sokker, strømpebukse, hansker, lue, hårpynt, småbiler, vaskekluter som vokser når de blir våte, små såper fra cubus, film, bok, litt godterier ;) Er flere pakker som inneholder det samme ;) Er pakkene litt tunge slik at det blir veldig heng i kalenderen kan man lage en fin liten lapp som dere leser sammen og som leder til et sted de kan lete etter pakken på den dagen :)

Er også mulig å lage aktivitetskalender, det gjorde jeg for et par år siden, var kjempekoselig :) Hver dag inneholdt et kort der det stod hvilken dag det var, hvor mange dager igjen til jul og hva vi skulle gjøre den dagen, alle kortene hang på kalenderen fra 1 des, men ikke alle var utfylt med engang ;) Kan ha aktiviteter som kino, baking av julemenn, pepperkaker, pepperkakehus, spille spill, akedag kakao og vafler til kvelds, egentlig mange ting man gjør uansett men gjør litt mer stas utav det :)

Jenta vår på 2,5 år får pakkekalender :)
Der er det sjokolade på lørdagene, og smooties på søndagene :) Ellers er det små gårds dyr i de andre pakkene, ble så glad når jeg endelig kom på den ideen!! :-P Var veldig usikker en stund, men syns det er en fin måte å gjøre det på! :-)

Vår får ingenting i år, men neste år blir det aktivitetskalender. Det fikk eg når eg var liten. Mye koseligere å få masse kvalitetstid med mamma og pappa som var julerelatert. Tenker å ha bake dager, ut i snøen dager, lage juledekorasjoner osv.

Vår får ingenting i år, men neste år blir det aktivitetskalender. Det fikk eg når eg var liten. Mye koseligere å få masse kvalitetstid med mamma og pappa som var julerelatert. Tenker å ha bake dager, ut i snøen dager, lage juledekorasjoner osv.

Kjempebra ide. Gi tid, ikke ting. :)

Back
Topp