Julekalender til 1 åringer

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Har dere det?

Jeg har kjøpt slike poser med tallene 1-24 på på Nille den gang frøkna var 1 år og kommer til å bruke dem igjen i år til lille U (1,5 år)
Legger en fruktpure, en klementin eller banan oppi dem (de dagen med frukt legger vi det oppi like før han skal åpne kalenderen sin)

Vi lagde ikke til vår da hun var 10 mnd, men vi feiret hos mamma det året, og hun lagde til frøkna for de 12 dagene vi var der. To innkjøp, et sett med sånne stablebøtter man kan lage tårn av eller putte inni hverandre, og et sett med fire båter til å ha i badekaret. Kjempefine gaver :)

Vi lagde til da hun var nesten 2 år. Da hadde vi et timmy tid-hus med figurer, disse ble fordelt og hun fikk huset på julaften. I tillegg til figurene fikk hun en pakke med fire bokser play doh fordelt utover, og en pakke med sylvanian families jeg hadde funnet på tilbud. Mulig det var noe mer for å bli 24, det husker jeg ikke :)

Jeg lager ikke til yngste i år. De har alle fått kalender i gave av min mor, hun broderer, sin andre jul. De to første fikk den levert med duplo, noe duplo blir det vel i hennes og, vi får se.

Men hun får enkelte dager, er planen min. Ikke kalender, men våre barn har en del tradisjons-gaver på kalenderen, og de er helt bestemt på at "hun lå jo få sin egen julekule den dagen vi skal pynte treet" f.eks.

Eller så har jeg sånn dels tenkt at hun kunne få med fruktmos og sånn, i alle fall dersom hun blir misunnelig på at de daglig får "noe". Vi får se hvordan det blir.

Mamma kom med kalendere til barna, eldste får lego star wars og minste får en pakke duplo delt opp i 24 poser. Ellers så har jeg laget felles aktivitetskalender til oss, og den gjelder jo for han også selv om enkelte dager er det for meg og frøkna.

Minsten fikk ikke i fjor. Da var han 1 1/2 år. Han merket ikke at storesøster fikk.

De fikk ikke da de var ett, nei. Minstemor er fem mnd i desember og får heller ikke noe. Det blir tidsnok tid for det, men jeg synes ikke det er vits i når de er så små :)

Jeg er heller ikke fan av pakkekalendere, så vi har brukt aktivitetskalender og da får jo minstemann være med på enkelte ting uansett. I år blir det Elf on the shelf.

Yngste er åtte mnd og mellomste var to mnd på sin første jul. Jeg orker ikke lage kalender til så små. De er med på det vi måtte finne på å gjøre, men trenger ikke egne pakker i mine øyne.

Jepp. Ullsokker, oppdelt duplo, oppdelt Brio, puslespill, kinder, gomp, bøker (har gjemt unna de siste gobok-leveringene), glass osv fra IKEA til lekekjøkkenet.

Ja. kjøpte litt puslespill og kjøkken mat ting.

Frøkna vår var bare 4mnd til jul i fjor, så da var det uaktuelt. I år er hun 16mnd, og syns enda at kalender er uaktuelt. Hun har jo ikke noe begrep om jul og nedtelling enda. Så ingen kalender fra oss. Derimot fikk vi familiekalender fra søsteren min, med gaver som rullerer mellom meg, samboer og vesla, så noe smått blir det nok allikevel i adventstiden.

Back
Topp