Julekalender -bonusbarn-

1gangs:)

Glad i forumet
I år så blir d ikkje pakkekalender siden eg må være litt økonomisk :(
Da blir d ett likte "problem".
for tiden er bonusbarnet bare her annahver helg, så blir jo litt teit og åpne typ 14 luker samtidig hver gang hun er her, eller? Hvordan ville dere gjort dette?

for tiden er bonusbarnet bare her annahver helg, så blir jo litt teit og åpne typ 14 luker samtidig hver gang hun er her, eller? Hvordan ville dere gjort dette?

Hm.. Kanskje ha 2 små pakker til henne de 2 helgene det er snakk om? Eller blir det feil i forhold til de andre barna? Regner med dere har noen sammen. Eventuelt gi alle barna gavekalender de helgene, og gjemme vekk den kalenderen de har normalt?

Får ikke barnet kalender hjemme? Hadde gjort en avtale med enten at dere kjøpte pakker til de dagene dere har barnet, eller hadde en kalender som barnet faktisk fikk med seg frem og tilbake.

Et av mine søskenbarn fikk aldri pakkekalender, men et par ganger i desember kom "adventsnissen" med en liten gave og/eller litt snop :) Det kan jo være en billigere løsning som passer alle barna, hvis adventsnissen kommer når bonusbarnet er hos dere :)

Har du egne barn som får kalender? Hvilken type? Om det feks er sjokoladekalender, så gi til bonus og så kan bonus ha den hjemme og evt ta den med for å åpne de helgene hos dere.

Ikke flere barn? Lag småpakker de dagene bonus er hos dere.

Min eldste er litt hos oss og litt hos far, han får kalender "der han er" :-)

Du sier det ikke blir pakkekalender. Hva får hun hos moren? Og hvor lange er hun hos dere av gangen?

Her blir det sjokolade kalender. De er ikke vant til pakke kalender, men ønsker å lage neste år. Jeg har ei fra før og samboeren 2 fra før. I desember kommer vårt felles barn. Vi har de 50% og 70%. Så jeg kommer til å lage gaver for de dagene de er her i såfall. De andre dagene regner jeg med de har en kalender hos den andre parten :)

Hva med å lage pakke til alle barna når hun er på besøk? Legg i en lapp der det står at dere skal pynte pepperkakehus, bake noe, lage noe eller gjøre noe. Og i bonusbarn sin pakke kan du også legge ved en sjokoladerute siden dine barn får det.

Dersom barna i din husstand får pakkekalender, ville jeg gitt henne pakke de dagene hun er hos dere. (Dette skal jo være en hyggelig liten greie i desember, ikke et pakkehav hver 14.dag :)) Om de ikke får, så trenger jo heller ikke hun!! Om hun får pakkekalender hos moren sin, betyr ikke det at dere må ordne til henne når hun er hos dere, da er jo det morens valg og hennes ansvar! :)

Her har de pleid å åpne en haug med luker de dagene de er her. De har i tillegg pakkekalender hos moren. :)
Min sønn får pakkekalender av min mor i år. Litt usikker på om jeg skal kjøpe pakker til de andre barna de dagene de er her eller ikke, de barna er mye eldre(14 og 11, han 3) Han får aldri noe når de får fra sin side.

Det blir nok sjokolade kalender på gutten vår, pakke kalender får han ikkje da eg må være litt økonomisk, men eg tror som flere foreslår her at hun får noe når hun er her, pakke inn en sjokolade og henge opp så får hun også ;)
Er ikkje ett alternativ og sende kalender til og fra da mor ALDRI klarer å sende tilbake så mye som en sokk.. Så den tør jeg ikkje satse på!

Mine er litt her og litt der, har kalender begge plassar. Opnar 3-4 pakkar her når dei kjem hit etter å ha vore hos faren i helga, og omvendt.

Vi har bare egne barn som får pakkekalender. Men som barn hadde jeg helgepappa, da var det pakkekalender hos mor, mens jeg hadde sjokoladekalender hos far. Når du får feks 10luker med sjokolade, så ble det en del av lørdagsgodtet mitt:) syns det var en fin løsning selv som barn...

Back
Topp