Julekalender barn

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Hva slags julekalender har barna deres? Dere som har pakkekalender - hva gir dere og hvor gamle er de?

Pakkekalender til begge to, 4,5 og snart 3år :)
De får litt diverse, deriblant ting jeg hadde kjøpt uansett (f.eks en pk med truser med kult motiv, og deler opp i hver pakke). Minsten får litt duplofigurer (dyr), en per pakke.
Har ikke gjort ferdig kalenderne enda, så får grave frem og se hva vi har klart:p

Peppa gris bokkalender fra i fjor som vi tar frem igjen i år :) mine er så små enda at det er meeeer enn godt nokk, de elsker peppa gris og at jeg leser for dem. Minste er 2år i november og eldste blir 4 i februar. Neste år kjøper eg kanskje en annen bokkalender, kanskje disney sin :)

6 åringen får pakkekalender. Jeg legger i alt fra småbiler til lego, sokker og boxere til sprettballer.
Og noen altiviteter vi skal uansett :)

Pakkekalender som alltid
Flaxlodd
Godteri
Forhåpentligvis billettter til noe
Julepynt
Annet dill

Her går det i pakkekalender. Har i ting de gjerne har bruk for, snop og noen leker.

Ene får baby born kalender med ting til dukkene sine.
Andre vet jeg ikke ennå. Sikkert kinderkalender

Yngste (1,5) er foreløpig takknemlig for alt, så tenkte truser, sokker, tannbørste, tannkrem, hårstrikker av praktiske ting.
Eldste var lenge veldig fornøyd med sånt, men nå er alt sånt kjedelig :p Jeg er ikke glad i så mye plast og billig ræl..

Jeg lager pakkekalender til de:) gubben kjøper en legokalender til hver. :) Plastelina, perler, hårpynt, malebøker, godis, undertøy og klesplagg er noe av det som er i pakkekalenderen.

Last edited:
Pakkekalender. Relativt små /lette pakker, mamma broderte kalender til dem deres andre jul, hhv 1,5, nesten to og 2 år gamle.

De inneholder noen faste ting og litt forskjellig. Eldste ønsker seg somregel en pakke lego fordelt over ca halve kalenderen, faren sitter og sorterer etter byggeanvisningen også får han ikke se fremsiden og bare bygge etter de sidene han får klosser til hver gang.

Eller er det alltid noen sjokoladenisser, juletrepynt den dagen vi pynter treet (i år tror jeg de skal få egne trær, på rommene sine, sånne små) somregel kino på julefilm, og noen andre tradisjoner. Jentrne som i år er 9,5 og 5 får sikkert litt hårstæsj, evt neglelakk men de begynner å ha nok utvalg av det, og litt forskjellig annet jeg finner

Peppa gris bokkalender fra i fjor som vi tar frem igjen i år :) mine er så små enda at det er meeeer enn godt nokk, de elsker peppa gris og at jeg leser for dem. Minste er 2år i november og eldste blir 4 i februar. Neste år kjøper eg kanskje en annen bokkalender, kanskje disney sin :)
Disney er små bøker med mye tekst. Vi har prøvd den tidligere, men da var ikke interessen helt der. Vi prøver å bruke noen i år. Nå blir eldste 6 i februar og nr 2 blir 4 i Januar

Vi har også en bok, 24 dager til jul, fra goboken, som vi leser i desember. Det er koselig

I fjor hadde de sjokoladekalender, i år blir det pakkekalender. Tyggispakke,hårpynt,viskelær,godteri,flaxlodd..også hjerne en pysjamas eller film eller lignende på julaften

Det blir å starte pakkekalender tradisjon fra i år ( hun ble nettopp 2 år) jeg Startet litt allerede rett etter jula i fjor.

Jeg har tenkt foreløpig følgende.

julepånnebånd (et søtt med glitter og reinsdyr på)
To julebøker (resirkulert fra en goboken pakke i fjor)
Et lite juletre til rommet hennes
Julepynt til treet
Se om jeg finner en syngende nisse,snømann,reinsdyr eller lignende
-julepysj
-julejentedrakt
-gode tøffler (som kan brukes igjennom hele vinteren)
-godteri, (lørdager)
Juleklær til dukka (mamma har strikket og sydd pg jeg har de liggende klar)
-bakesett til julebakst
-penklær til julekvelden
- lekemat til lekekjøkken (stor pakke deles opp i flere små)
-duplo (stor pakke blir flere små)

mesteparten her om ikke alt hadde hun nok fått uavhengig av pakkekalender:)

Last edited:
De får vel velge en kalender. De to eldste hadde hver sin Lego kalender i fjor. Nå ville eldste på 7 år ha noe annet. Aner ikke hva 4.5 åringen vil ha. Han på 1 år går vel ikke noe og i så fall en sjokoladekalender.

Back
Topp