Julekaker

Vi lager egentlig ikke så mange julekaker.
Bestandig hvite kakemenn da, det er storfavoritt her i huset. Pepperkaker gidder vi ikke, de som liker det får spise fra boks. Lefse kjøper vi fra damene som selger på førjulsmesse.

hvis jeg ikke hadde vært så gravid kunne det hende jeg hadde prøvd meg på noen av farmors oppskrifter, som riflakjeks eller tørre vafler. Får bli en annen gang. Men vi skal lage baileyskuler, bounty og twix som skal gis bort som julegaver til besteforeldre og diverse i år. :)

Og mannen baker horn til jul, da.

Hvite kakemenn, Berlinerkranser, krumkaker, vaniljekjeks og sjakkruter :)

Her blir det pepperkaker, non-stop sjokoladekjeks, muffins med julepynt, kanskje hvite kakemenn i år (har jeg ikke prøvd på før :p) og kanskje en bløtkake med julestemning (er samboers favoritt uansett årstid :D)

Det er i hvert fall planen, så spørs det hvordan formen holder seg nermere jul. :rolleyes:

Her blir det pepperkaker og Sarah Bernard. Også skal jeg lage masse konfekt:p Ellers får vi en del småkaker fra mamma og svigermor, så vet ikke om jeg orker lage mer enn det i år.

Colakaker, serinakjeks, pepperkaker og Sara Bernhard må vi ha. Også pepperkakehus da, men det kjøper vi ferdig; må bare pynte det. I år er jeg gravid så vi får se hva jeg gidder/rekker og få med gjengen på... det blir jul uten serinakjeks altså :p

Pepperkaker. Kanskje cookies og/eller konfekt i tillegg. Vet ikke helt ennå :)

Pepperkaker og kakemenn :p vet jeg får litt julekaker av farmor og svigermor. Men spiser generelt lite julekaker. Så greit å ha noen som er barnevennlige, så småen kan får smake ;)

Her blir det pepperkaker og Sarah Bernard. Også skal jeg lage masse konfekt:p Ellers får vi en del småkaker fra mamma og svigermor, så vet ikke om jeg orker lage mer enn det i år.

Har så lyst og prøve meg på konfekt :) har du en oppskrift? :D

Jeg lager
Tyske skiver
Sjakkruter
Brune pinner
Kransekakestenger
Pepperkaker

Og så bytter jeg til meg bordstabel, hjortetakk og lefser :)

Kokosmakroner, kakemenn, pepperkaker, serinakaker, tørre vafler. Så har jeg planer om kransekakestenger, Sarah Bernard og krumkaker. Jeg er ikke glad i slike tørre kaker, men min far og eldste elsker slikt :P

Julekake (gjærbakst)
Smultringer
Pepperkaker
Kransekake stenger

Risboller
Marsipan

Farmor kommer med
Kromkaker
Mandelflarn
Sandkaker

Pepperkaker, Krumkaker, sandnøtter, sjakkruter også får jeg vel smultringer av mamma :D

Pepperkaker og brentemandler :) er ikke så mye annet som blir spist her :p

Har vært med mamma og bakt to typer lefser, så blir det sikkert pepperkaker, fløtekarameller og hjemmelaget troika.

Back
Topp