Julekaker og julegodt :)

-lillespire-

Forelsket i forumet
Hvilke julekaker eller julegodt er det du bare måå ha til jul? :)

Vi spiser så lite julekaker men er alltid gøy å høre hva andre bruker og kanskje prøve noe nytt :)

Harde peppernøtter og jernbrød, det er godt det. Tyskeskiver er også greit, ellers så er Sarah bernard veldig godt, men ikke denne jula virker det som...
Pleier også å lage eggelikør, men det blir det vist ikke noe av det på meg i år :p

Orker ikke bake så mye til jul da det aldri blir spist :p Men vi skal lage pepperkaker med jenta vår også skal mannen lage risboller, namnam :D:rolleyes:

Blir ikke mye her heller men guttungen på snart 4 er veldig glad i pepperkaker og kakemenn så det må vi nesten lage :)

Lefser har min mormor laget til oss så de ligger i fryseren, veldig greit å ta opp om vi får gjester. Ellers fristet Sarah bernhard kake så det vil jeg prøve meg på :) Er alltid mye jeg har lyst å lage men så vet jeg jo at det ikke blir spist så jeg får prøve å holde igjen litt :p

Nå føler jeg meg lite huslig her. Pleier aldri å bake til jul jeg. Har hendt at jeg har bakt pepperkaker med venner Og sånn. Nå er det vel på tide at jeg snart får på meg forkle og skaper litt juleminner for den som kommer. :) har et år på meg å øve da.

Nå føler jeg meg lite huslig her. Pleier aldri å bake til jul jeg. Har hendt at jeg har bakt pepperkaker med venner Og sånn. Nå er det vel på tide at jeg snart får på meg forkle og skaper litt juleminner for den som kommer. :) har et år på meg å øve da.

Jeg har en mor som lager egen leverpostei, rulle, lefser, baker pepperkaker, boller, lager brente mandler.. you name it. I tillegg har hun det ALLTID strøkent hjemme... Føler meg veldig lite huslig i lyset av henne gitt :p
Jeg lager gjerne lussekatter og pepperkaker. Kanskje noe julegodt evt..
Men er kjekt med noen tradisjoner da ;)

I år blir det ingen baking kjenner jeg [emoji40]

Men sånn ellers har jeg pleid å lage havreflarn, mandelflarn og tyske skiver.

Krumkaker og harde vafler har jeg pleid å få av min mor.

Noen som har oppskrift på brente mandler? Vet det kanskje ikke er mye oppskrift, men må ha det inn med tskje hvordan det gjøres,...

Familiene våre og vi pleier å bake mye til jul, så det går en del i pepperkaker, berlinerkranser, marvpostei, serinakaker, krumkaker, krydderkake, kransekake, julekake og det meste som er. Også elsker jeg julemarsipan! Og brente mandler hender det at jeg lager.
Lefser er også godt til jul. I det hele tatt veldig mye :D

Her lages det noe til jul ja. .selv om ikke halvparten blir spist opp engang...lager fløtekarameller, kakemenn, "måkebæsj"-sjokoladebiter i, elgedritt (sjokoladekuler), hardangerlefser,
Er så mye godt! ❤❤

Back
Topp