Julekaker for de melkefrie barna :D

Mange av oppskriftene kan også lages med glutenfri bakemix, om man behøver det også ;)

Så bra at det finnes noen som kommer med sånne oppskrifter:D dette vil nok Hermine sette pris på:P:)

☆★hilsen meg★☆

Genialt, da blir det julekaker på nasse også:p:D

Så bra at det finnes noen som kommer med sånne oppskrifter:D dette vil nok Hermine sette pris på:p:)

☆★hilsen meg★☆
hehe, ja, hun er et lite kakemonster så blir nok veldig populært med pepperkaker og hvite kakemenn ;) Så får vi huske å ha med oss litt kaker når vi drar på julebesøk :)

Genialt, da blir det julekaker på nasse også:p:D
Kjekt at det finnes noe de også kan spise når det er selskap, de begynner jo å skjønne det når de ikke får det samme som alle andre ;) :P

Kjekt at det finnes noe de også kan spise når det er selskap, de begynner jo å skjønne det når de ikke får det samme som alle andre ;) :p

Ja, de skjønner det veldig godt:-) Når skal Hermine sjekkes for melkeallergi igjen? Vi skulle egentlig med nasse før jul, men etter uhell i barnehagen ser vi at tilstanden er den samme.

Ja, de skjønner det veldig godt:) Når skal Hermine sjekkes for melkeallergi igjen? Vi skulle egentlig med nasse før jul, men etter uhell i barnehagen ser vi at tilstanden er den samme.
Hvilke utslag fikk hun?

Vi skal ikke inn til mer utredning med det første, siden prøvene var negative da hun ble testet som baby. Vi skal holde henne melkefri til 2 år, og så forsøke å introdusere små mengder melk i mat. Om hun da reagerer så skal vi inn til ny utredning. :) Så akkurat nå holder vi henne melkefri og håper kroppen vokser av seg intolleransen ;)

Så flott link! :D
Gleder meg til å begynne å bake jeg, med "utfordringene". Synes det er moro :D :D

Hvilke utslag fikk hun?

Vi skal ikke inn til mer utredning med det første, siden prøvene var negative da hun ble testet som baby. Vi skal holde henne melkefri til 2 år, og så forsøke å introdusere små mengder melk i mat. Om hun da reagerer så skal vi inn til ny utredning. :) Så akkurat nå holder vi henne melkefri og håper kroppen vokser av seg intolleransen ;)

Jeg vet ikke, det var mannen som var med henne den gangen. Må vel sikkert vente i et par år her også tenker jeg.

Så flott link! :D
Gleder meg til å begynne å bake jeg, med "utfordringene". Synes det er moro :D :D
hehe, ja, kan kanskje være lurt å være ute i god tid når det skal være både gluten- og melkefritt...i tillfelle du må bake om igjen :P ;)

Noen som har baket melkefritt? Blir ikke MYE her, synes ikke han trenger å spise så voldsomt mye kaker akkurat.
Men har bakt melkefrie pepperkaker som søs laget deig til, og skal lage hvite kakemenn med rismelk i dag :D

Noen som har baket melkefritt? Blir ikke MYE her, synes ikke han trenger å spise så voldsomt mye kaker akkurat.
Men har bakt melkefrie pepperkaker som søs laget deig til, og skal lage hvite kakemenn med rismelk i dag :D

Jeg bakte boller og en bløtkake uten melk:-) De første bollene ble ikke bra, men forsøk nr 2 ble mye bedre:-)

Aftereight er helt fri for melk fant jeg ut:-)

Den kakemann-deigen lukter SÅÅ GODT! Synd det er gluten i den. Jeg tåler ikke så godt de glutenfrie melvariantene heller :(

Åh tuuuuusen takk for denne tråden. Jeg har grubla meg grønn på hva min sønn på to kunne spise ibår. Just fått kartlagt at han har laktose inntolleranse. Men nå skal det bakast :-D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

pepperkaker, hvite kakemenn på rismelk, kolakaker, kransekakepinner, krumkaker og kokkosmakroner... ja, blir det i år :P ;) Er ikke jeg som har bakt alt, men mamma og svigermor har også bakt melkefritt ;)

Back
Topp