Julegavetråd!

RacingFrue

Glad i forumet
Jeg pleier å være ganske så flink til å komme på kreative gaver, men ikke i år gitt... trenger litt inspirasjon!!
Hva kjøper dere til folk?

Mini på 11 får en retro spillkonsoll med gamle supermario spill.

Svigermor og svigerinne får hver sin tassen kopp og skål, med te og sjokolade oppi, litt sånn ved siden av.. og det er det jeg har sålangt!!
Jeg bruker å være ferdig på høsten og tenkt ut alt nøye, men i år greier jeg ikke å komme på noe jo....!!
 
Her har jeg fått svar fra de fleste. Spurte mamma hva jeg skulle kjøpe til mormor. Så har jeg kjøpt noe hygiene produkter til de jeg ikke vet.
 
Mine foreldre får hver sin sauefell og alle tantebarna mine får gavekort ellers har vi ikke kjøpt no ennå.
 
when in doubt: kjøp konfekt! :D funker som juling! hihi!
 
Bruker alltid å spør om størrelsen til ungene i familien og om det er noe de ønsker.
Får eg klare svar på noe de ønsker så kjøper jeg det, ellers går det gjerne i ullklær eller plaine plagg som helt hvite gensre.

De fleste i familien samler på div servise så kjøper som regel det med mindre de har uttrykt noe annet de ønsker seg.

Ellers safe ting er såper / lotions, spesielle konfekt/snope ting, gode sokker, lys(telys,stearinlys osv), te/kaffe set og litt sjokolade feks, bilder til besteforeldre, kino gavekort til de yngre feks..
 
Vi ber om ønskeliste fra alle barn/foreldrene i familie og kjøper noe av det som står på den. :)

Vi gir ikke gaver til voksne i familien, bortsett fra at jeg og mannen gir hverandre. Og to venninner. De får hver sin Rosendahl julepynt.
 
Hmm.... mye bra her, så har fått løst et par i hvertfall!
Men hva med mannen da? Jeg fikser ALLTID bra gave, men nå er jeg helt blank!
 
Kjøpt ps4 spill, sands alive og bil til å kjøre til de tre barna.
Mannen får ps4 spill.
Mamma får fjellrev sekk.
Bonus far får julehefter på knoll og tott o.l
Søstrene mine får hjemmelaget body scrub og skjerf.
Alle andre får gave esker med hjemmelaget sursild, hjemmelaget chilli olje, noen søtsaker og god fuktighetskrem :D
 
Ullsokker, tøffler, hjemmelagde karameller, hjemmelaget gløgg og glass fylt med ingredienser til kjeks lagt på lag så det ser pent ut, er noe som har slått ann før. Veldig glad i å både få og gi matgaver og forbruksgaver;)
 
Kjøpt ps4 spill, sands alive og bil til å kjøre til de tre barna.
Mannen får ps4 spill.
Mamma får fjellrev sekk.
Bonus far får julehefter på knoll og tott o.l
Søstrene mine får hjemmelaget body scrub og skjerf.
Alle andre får gave esker med hjemmelaget sursild, hjemmelaget chilli olje, noen søtsaker og god fuktighetskrem :D
Åh! DET hørtes veldig godt ut!
 
Tre stykker får bøker:

Mamma: Sjarmen med tarmen (etter at jeg hadde kjøpt den så jeg at hun har klipt ut og hengt opp en anmeldelse av den på kjøleskapet, så tror det blir bra) + en bilvaskesvamp ...

Svigers: Den jævlig naboen - om gjerder, tujahekker og norsk smålighet (svigers er våre naboer)

Søster: Elizabeth is missing (roman) + en sydvest

Barna får leker:

Niese, 7 år: Sett med tekstilfarger til å tegne på klær

Nevø: Messi (som han digger) såpeboblefotball-greie

Mannen til søsteren får en led camping-lykt (litt kjedelig)

Kjæresten: skjerf (vi tar det litt rolig)
 
Her får alle mine søsken enten vikefjell fleece, sånn tykk, eller ulvang genser.

Pappa og mine besteforeldre får en kurv med jule kaffe, cognac sjokoladekuler og små oljer fra Olivers & co.

Datteren min og kusinen som er like gamle får sånn hund som kan bjeffe, sitte og gå (kommer til å angre på den) og palacepets figurer.

Samboeren får ingenting da vi nettopp har kjøpt helt ny bil.

Ellers får alle oldeforeldre og besteforeldre kalender med bilde av snuppa og ett bhg bilde. Har gjort det enkelt i år.
 
Nevø: pysj og lego
Niese: bukse,frost teppe og puslespill
Mamma og pappa: blender, puslespill og bok
Mini: flexi trax og lego
Gubben: ingenting sånn egentlig for vi har brukt opp julegavebudsjettet på sofa
Bestemor: ekte svamp og Kjerringboken ( ordliste med morsomme forklaringer)
Broderen og pappaen til mini: dassboka
Svigerinne og søs: sjal, hansker,smykke
Svigers får ting som sto på ønskelisten deres (mannen fikser)
Svigerbestemor får fenalår


Blir også endel hjemmelaget konfekt til julegaver. Har hendt jeg har kjøpt julehefter, eller satt sammen en kurv med god mat sånn istedefor konfekt. Gode oljer, grissini, ost,spekemat, oliven på glass ol.

Ikke helt ferdig med alle gaver enda da.


Noen som har behov for et førstehjelpsskrin? Finnes små til å ha med i sekken på tur feks. Eller billetter til teater/show på nyåret? Gavekort på netflix/spotify el til tenåringer som vil ha men ikke har råd. Noen mnd abo på blad, feks pondus eller ukeblader?
 
Foreldre : Treningstøy i Peak & Kari Traa
Svigers: Kokebok (Balanseboka) og Gant skjerf
Søsken: Reinsdyrskinn & treningstøy
"Svigersøsken": Kokebok, fleece og treningstøy
Besteforeldre: Såpe og kremer fra Oliviers
Nieser&nevøer: Barneservise fra H&M Home
Mann: Klær fra Peak, Polo, Ullvang, skinnhansker ++
 
Vi har kjøpt gavekort til barna på kino, de får såpass at de kan velge å gå flere ganger eller ta med seg noen. Så er det og nok til litt brus, popkorn og snop ;)
Til de voksne har vi hvert på bærepresseriet og kjøpt store gaveesker med eplenektar , forskjellig syltetøy og annet drikke og godt. Og kjøpt spekepølser ved siden av som de og får ;)

de fleste sier de har alt og snille barn og sånn, så da tenkte vi å gi de noe de heller kan kose seg med i år ;)
 
Foreldre, svigers, søsken og svinger søsken: håndkler og sengetøy.
Mannen: klær
Nieser og nevøer: brettspill eller klær
Venniner: sengetøy
Besteforeldre: pynt eller Tassen skåler :)
 
Back
Topp