Julegavetips

babyhappy2014

Blir kjent med forumet
Jeg liker å være ut i god tid med julegaver, men i år aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe. Har så mye annet å tenke på om dagen og jeg er sikkert ikke alene om det.
Så derfor tenkte jeg at vi kunne gi hverandre tips ;)
Eneste jeg vet jeg skal kjøpe er silkesengtøy til mine foreldre siden de ønsket seg det i fjor, men fikk det ikke.

Lillegutt februar 2014 ♥♡

Jeg har kjøpt Victorinox knivsett til mamma og kjæresten. Og så langt har jeg kommet. Hehe. Pleier å kjøpe klær til niesene, de liker at jeg kjøper rocka klær til de, det får de ikke ellers. Hehe. ;) pappa aner jeg ikke. Poden får slalomstøvler iallefall, og en leke.

Kommer vel på mer siden. ;)

Vi har kjøpt en del på Hansen og dysvik, og på gullsmeden hittil. Har kjøpt litt i "hjerter"-serien hos gullsmeden, og både sengetøy og diverse pynt fra Hansen og Dysvik :) Har også bestilt en kjempe fin jakke med litt Mariusmønster på fra helly Hansen til min lillebror :)

- Flittig bruker av app'en ;)

De siste årene har jeg kjøpt en del mat - de fleste har jo det de trenger. Glass med syltetøy, pesto, honning, marinader el. Ikke på vanlig butikker altså, men av litt mer fancy merker. Kremerhus med hjemmelaget eller kjøpt julegodteri (som gammeldags). En god te går også an. Synes det er mye mer personlig enn "ei flaske vin" til feks tanter. Prøver å finne noe ut fra hva de liker.

Til venninner blir det gjerne noe interiør, smykker, skjerf el.

Her har jeg et "lager" med gaver til barn som er kjekt å ha når det plutselig kommer en bursdagsinvitasjon. Kjøper puslespill og bøker når de er på salg - sparer masse på det for bøker er dyrt. Så har jeg som regel noe liggende til passe alder :)

De siste årene har jeg kjøpt en del mat - de fleste har jo det de trenger. Glass med syltetøy, pesto, honning, marinader el. Ikke på vanlig butikker altså, men av litt mer fancy merker. Kremerhus med hjemmelaget eller kjøpt julegodteri (som gammeldags). En god te går også an. Synes det er mye mer personlig enn "ei flaske vin" til feks tanter. Prøver å finne noe ut fra hva de liker.

Til venninner blir det gjerne noe interiør, smykker, skjerf el.

Her har jeg et "lager" med gaver til barn som er kjekt å ha når det plutselig kommer en bursdagsinvitasjon. Kjøper puslespill og bøker når de er på salg - sparer masse på det for bøker er dyrt. Så har jeg som regel noe liggende til passe alder :)

Julekaker og kjeks er også gull å gi i gave. :) Pleier som du nevner, gi i samme sjanger.

Måtte le litt når du skrev om "lageret" ditt. Jeg har også et sånt, samt et med hobbyutstyr så jeg kan lage personlige kort og pakke inn litt ekstra pene gaver. ;)

Fadder- og tantebarn får i år rim og regle-boka eller eventyr-boka av typen "de store hvite bøkene". De er fra 2-3 år alle sammen.

Besteforeldre, tanter og onkler som har alt får gode oljer el lignende fra en butikk i Molde som heter "Den gode smak". De pleier å ha gavesett med slikt før jul og er populært.

Samboeren min får noe ullklær/ullundertøy da han jobber ute og ønsker seg og trenger dette.

Broren min samler på Antarktis serien fra Vebjørn Sand så han får nok et par vinglass i den serien tenker jeg.

Det er så langt jeg har kommet :p
Skal være ferdig i god tid før desember. :)

Har allerede kjøpt Lego til alle tante/fadderbarn, det var 40% på Brio forrige lørdag. Så da fikk de gaver verdt ca 150 kr mer enn summen vi handler for :)
Til de voksne vi kjøper til har jeg ikke tenkt ut noe enda. Venninner kjøper jeg Mary Kay produkt til :)

Jeg fikk spørsmål om å ikke lage kalender av jentå vår til julegave igår,å det var ingen dum ide:-) jeg gleder meg til desember,men håper å vær ferdig med julegaver til da.Men,så langt står det bare babyting skrevet i hele hjernen,og redebyggeplaner;-)
Alle kjøper det de vil ha hele tida føler jeg,og i allefall svigerfamilien er veldig kresne på hva de vil ha*slitsomt*

Back
Topp