Julegavespørsmål.

x1xAnHe

Glad i forumet
Hvordan gjør dere det til jul? Har plutselig funnet ut at dette blir j****g dyrt... [8|]
Iallefall om jeg skal kjøpe som jeg alltid har gjort fra meg selv, pluss at nå blir det jo en ekstra gaveliste fra lilleT. Pluss at vi har mange venner som har fått barn på så å si samme alder, så blir sikkert utveksla gaver mellom noen av barna der.

Må nesten prøve å kutte ut noen, har ikke råd til så mye.

Jeg og mine venner gir ikke til hverandre, en regel vi har kommet opp med.
Jeg gir ikke til tantene og onklene min, de gir til meg enda jeg har sagt at vi skal slutte med det.
Så her blir det ikke mange gavene gitt [:)] Blir kun nærmeste familie og noen få venner av Elias.

Hm.. rask opptelling ble 32 gaver å kjøpe (fra oss alle sammen) [:-] Pluss noen flere som jeg har skrevet i parentes. Må få kutta ned en del ja!

ORIGINAL: AnHe

Hm.. rask opptelling ble 32 gaver å kjøpe (fra oss alle sammen) [:-] Pluss noen flere som jeg har skrevet i parentes. Må få kutta ned en del ja!

Huff, det var masse ja. Men du kan jo høre om noen er med på å kutte ut?
Og at kanskje bare barna får?

Ja blir nesten nødt for det, og evt slå sammen noen gaver og skrive oss på sammen med Torgrim for eksempel [:)]

Vi bestiller på nett! Kjøpt en del på e-bay. Koster jo knapt noe som helst! Og mange har utrolig billig frakt og. Sørger bare for å bestille for under 200 kr om gangen [:D] Er en god del kule strømpebukser der vet jeg! Og de koster slikk og ingenting! [;)]

Her gir jeg kun til 3 av nærmeste venner. + i år så får datera til venninda mi en gave <3
Mamma og pappa
søstra mi og mannen + til sønnen
Lillesøs

Svigermor
Svigefar + dama (de pleier bare å få en liten ting)
Søstra til sambo + gave til sønnen
Store søstra til sambo + mannen + til de to døtrene hennes

Så får besteforeldrene våre bilder av tulla i rammer eller noe[8D]

Men jeg kjøper ikke så veldig dyre gaver til venner osv. Pleier å bake noen småkaker å putte på glass, pluss lage et smykke eller noe... [:)]

Adri gitt mange gaver og det blir litt mindre i år, siden jeg nekter å gi til broren, dama hans og søstera mi.

Mamma og pappa - skal i tillegg lage et album fra Leon med masse bilder av han og dem. Siden de har vært så fantastiske mot han.
Ei venninne

Og disse får nok en liten gave, et bilde av Leon og noe annet smått;
Faren til sambo
Moren til sambo
Besteforeldrene til sambo

ORIGINAL: Alexandra AtDetVar

Her kjøper vi til;
Mine foreldre
Min bror og dama
Mine besteforeldre (far og mor side)

Hans far med sambo
Hans mor
Hans søster
Hans bror
Hans bestemødre

Og selvsagt Lillebjørn [:)]

I år skal jeg også kjøpe til sønnen til kusina mi. Vi har litt kontakt og de ga så flott gave til B-E i fjor.

Kjøper ikke til venner/venninner. Tar heller og ber de til middag eller no i romjula.

Vi kommer ;)

inviterte oss selv, jeg....

ORIGINAL: Lille_A

Her gir jeg kun til 3 av nærmeste venner. + i år så får datera til venninda mi en gave <3
Mamma og pappa
søstra mi og mannen + til sønnen
Lillesøs

Svigermor
Svigefar + dama (de pleier bare å få en liten ting)
Søstra til sambo + gave til sønnen
Store søstra til sambo + mannen + til de to døtrene hennes

Så får besteforeldrene våre bilder av tulla i rammer eller noe[8D]

Men jeg kjøper ikke så veldig dyre gaver til venner osv. Pleier å bake noen småkaker å putte på glass, pluss lage et smykke eller noe... [:)]

Ja, åsså kjøper vi til hverandre og da... Pluss at han pleier å kjøpe en ekstra gave til mamma'n sin og lillesøstra si...

Vi kjøper til:

Sambo`s

mamma/pappa
bestemor
2 nieser
2 nevøer

min:

mamma
pappa/stemor
søster
halvsøster
stebror
stesøster
kusines 2 gutter

gutten til et vennepar

15 gaver tilsammen altså - mer enn nok [:)]

Må jo ikke kjøpe egne gaver fra T, men er jo litt morsomt å gi gave til besteforeldre og oldeforeldre fra bare han, men det tror jeg kanskje vi må se an.. [:)]

Sånn ca våre lister:

jeg:
sambo
T
mamma/samboer
pappa
bestemor og bestefar
bestemor og mann
Fadderbarn1
fadderbarn2
fadderbarn3
fadderbarn4
+ noen veninner

Sambo:
meg
T (sammen med meg)
foreldre
søster
morfar
farmor
2 kompiser

T's evt liste:
oss kanskje? [:D]
bestemor med mann
bestefar
tante
farmor og farfar
oldemor og oldefar
oldemor med mann
oldemor (sambos side)
oldefar (sambos side)
(+ noen andre babyer på hans alder)

Blir ein del gåver .... men dei eg gjer til vil eg gje til !!
No begynne eg tidleg å kjøpa presangar ... første vart vel kjøpt i februar ... sånn fordele eg dei kostnadane ... så legg eg vekk litt pengar om eg ikkje finn noke ...

Tanteunge-kullet veks .. så søstrene mine og eg kjem vel te neste år te å gje ein liten pakke te kvarandre ... i år har eg allerde kjøpt te dei .. så får begynna neste år ... [:)]...

På mi sida e da 13 stk og på sambo sin 5-6 stk ... + 2 av mine venniner + 3 ( snart 5 venners unger) ... så har da ein tendens til å blir 2-3 småpakker til noken ...

Jeg begynner også tidlig på året. Litt for å fordele kostnadene, litt fordi det er kjekkere å kjøpe noe når du finner noe som hadde passet, enn å stresse rundt i desember fordi du MÅ finne noe - da blir det ofte både dyrt og skivebom.
Vi kjøper ikke egne gaver fra barna, men har ca 35 stk å gi til [:)]

Back
Topp