Julegaver

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Hva syns du om å få alternative gaver til jul?

Da tenker jeg altså på foreninger og lag og organisasjoner som hjelper andre. Det kan jo være hva som helst, blå kors, røde kors, unicef, redd barna, landsforeningen for hjerte- og lungesyke, osv. Man kan jo også gi til foreninger som ikke har sånn gavebutikk på nett, bare lag et kort selv og si hva pengene har gått til. [:)]

Og en annen forklaring: Når jeg sier "ting"  i svaralternativ nr. 3, så tenker jeg på de alternative gavene der man kjøper noe lagd i et u-land eller en t-skjorte med trykk på, eller hva de nå enn selger i disse nettbutikkene, der pengene går til et godt formål.

Hadde jeg fått en hadde jeg nok blitt litt skuffa ja - selv om det er en flott gave..

Jeg hadde blitt kjempe glad for en slik gave

Jeg liker det [:)]

ORIGINAL: Mrs.Cullen

tja... en smule kjedelig.... men fint gjort da...

men har lite tro på sånne ting!
så mange milliarder som blir gitt, og så mange som fremdeles er fattige... spess når de ber om en 10'er og det skal holde til alverdens med ting, jeg tenker jo litt... Jah, blir det noe av de pengene? eller er det noen som grabber fra seg før de kanskje sender en tusing til en fattig gutt i afrika...
[:-]

da kunne vi jo like så greit gitt en tusenlapp til mannen som tigger på gata...

og dere som kjøper slike gaver, men NEKTER å gi til fattige her på forumet,...
LITT dobbeltmoral... dere vet heller ikke at de pengene dere gir blir GITT til noen[;)]

Det er sant det. Men det er jo mange forskjellige foreninger man kan gi til da. Blå kors f.eks, landsforeningen for hjerte og lungesyke og i det hele tatt. Trenger ikke være til "de fattige i afrika". [8D]

Jeg blir helt deppa når jeg tenker på det, at nasjoner pøser på med hjelp og lån til land i trøbbel, istedet for å hjelpe med aktiv bistand og opplæring og prosjekter, så de kan bli selvhjulpne. Det er jo veldig mange land som jeg mener står i blodsgjeld til mange av u-landene, de som har vært kolonier eller bare blitt utnyttet for ressurser og så forlatt.

Men jeg må jo si at til folk som har alt de trenger og ikke ønsker seg noe spesielt, eller man sliter med å finne noe til alle, så syns jeg sånne gaver er et fint alternativ til kjøpepresset.

Back
Topp