Julegaver

Fantoorangen

Glad i forumet
Marshmallows2021
Septemberskattene 2023
Gresskarfrøene2023
Hva ønsker dere til baby til jul?
Kjekt med tips til ønskeliste!

Her går det mye i barnehageklær og leker enn så lenge.
 
Tror jeg slenger opp litt sengetøy på lista også.
300 kr for et tøystykke…. Gaaah, kjedelige penger! ;)
 
Trehjulsykkel med langt håndtak bak så foreldre kan trille. Jeg var hjemme til storebror var 19 mnd, og fra rundt 14 mnd brukte vi denne sykkelen såå mye for små utflukter ute i nabolaget :D
 
Brødrene har kjøpt leker, av resten kommer vi til å ønske praktiske ting. Tøy, tripp trapp og sånt som vi etterhvert vil trenge til mini.

Kjenner jeg besteforeldre og resten av familien rett så blir det sikkert masse leker. Store bror fikk så nye leker til sin første jul at vi druknet i det :hilarious:
 
Brødrene har kjøpt leker, av resten kommer vi til å ønske praktiske ting. Tøy, tripp trapp og sånt som vi etterhvert vil trenge til mini.

Kjenner jeg besteforeldre og resten av familien rett så blir det sikkert masse leker. Store bror fikk så nye leker til sin første jul at vi druknet i det :hilarious:
Derfor vi kommer til å lage liste med mye på, så det ikke bare blir masse leker og unødvendige ting :p
 
Duplo er det egentlig også fint å få allerede, man må jo ha litt for å bygge større prosjekter. Det vokser de ikke fra før på lenge. Det er fortsatt favorittleken til storebror på 3,5 år. Og ikke minst kan søsken leke sammen med det. Lillesøster liker å rive ned å herje med ting som er bygget på den grønne plata :hilarious: men det er jo mest biting på klossene da såklart.
 
Ull, regnklær, vinterdress, parkdress og andre kjekke ting til barnehagestart. Matboks/flaske, huske, puslespill, tegnesaker, servise, akebrett, plastelina, en fin jakke til våren. Vi har desembergutt første, så vi må alltid tenke en del framover når det gjelder gaver. Året han fylte ett år ønsket vi oss trehjulsykkel, sandkasseleker, en «godstol» til stua, pekebøker, pluss det vi skrev over. Ellers ønsket vi oss penger på konto og gavekort.
 
Er det jul snart? :confused::confused:

Har ikke tenkt på det gitt! Men vi pleier å få penger til å ordne gaver selv fra besteforeldrene på begge sider, så der må vi finne på noe. Ellers har de et par med onkler og tanter på hver side, og de på min side vil gjerne ha ønsker.

Tenker ullklær er bra, evt litt «jenteklær» i str 80/86. Vi har så mye etter storebror, så det er lite vi trenger. Inkludert masse leker, men hun får sikkert noe også. Ikke sikkert hun blir like interessert i biler pg maskiner :hilarious:

Tror vi venter med ting til bhg, siden hun skal begynne i august. Vet ikke hvilken str hun evt har da, og om vi har nok ting hun kan bruke. Har spart på alt.
 
Kom på senere at barnehagesekk og drikkeflaske er lurt, det trenger hun. Selv om vi har det meste snnet
 
Jeg tar og bumper denne jeg, snart er det jul igjen! :) Hva ønsker dere til barna i år?
 
Flere i familien som har spurt, men kan faktisk i komme på noe som helst annet enn vinterklær til neste år! :confused:
Kanskje jeg får litt gode ideer fra dere andre?
 
Påfyll av Duplo og togbane ønsket vi eldste i samme alder :) nå har vi nok av det for to unger.
Rundt 2 år og litt før begynner det å bli gøy å kle seg ut, så kostymer eller tilbehør som hatter osv har vært populært her.

Løpesykkel/balansesykkel eller sparkesykkel.
Badeleker
Trepuslespill med knotter, eller vanlig puslespill med 2-8 brikker.
Bøker
Ullundertøy
Badeleker
Lekebiler
Bilgarasje
Akebrett
Dukker/ dukketilbehør
Lekemat/ lekeservise
Kassaapparat (finnes et veldig solid fra fisherprice)
 
Vinterdress og ulltøy.
Easygrow sovepose, hun har nesten vokst ut av den gamle.
Dukke og dukkeklær, hun blir storesøster i april og tenker det blir kjekt med en dukke da.
Balansesykkel og hjelm
Pysj
Bøker og puslespill
 
Her er det overflod av leker osv, så vi har ønsket "kjedelige" ting som klær, helst ull, eller penger så vi kan kjøpe noe de trenger :)
 
Her ønskes bare penger på sparekonto i år. Han er fremdeles for liten til å ha forventninger til innholdet i gavene, de som insisterer på å kjøpe en ting kan få pakke inn en frukt eller et par kjeks, ting som ikke tar opp plass på vårt allerede stappfulle barnerom. Av meg får begge barna dundyne i standardstørrelse, de skal over i køyeseng etter nyttår (når jeg bare får malt rommet...) og da vil jeg ha stor dyne i begge senger sånn at vi har mulighet til å ha overnattingsgjester. Eldste trenger større dyne nå, mini får ta sin i bruk når han vokser ut av juniordyna. Ikke spesielt morsom gave når de er åpna, men de er jammen store nok under treet til at det er litt stas likevel.
 
Vi har også huset fult av leker etter storebror. Ser ulike interesser da, fra denne alderen var biler og maskiner i fokus hos han, hun er null interessert.

Det hun liker å leke med nå:

Storebror sin dokke, hun får sin egen til jul. styrer med å mate og kle på osv.
Dokkevogn - vi har ikke, hun får til jul
Stableklosser, både tre og sånne kopper som lager tårn er veldig populære
Puslespill med knotter
Puttekasser - har akkurat begynt å få til
Pikler-klatrestativet - mindre enn før, men stadig i bruk
Gåbilen - særlig stas å dytte storebror
Sparkesykkelen etter storebror - mini micro
Bøker med lyd eller klaffer/uttrekkbare sider
Baller - kaste og trille
Danse til BlimE-sangen, hun har en liten høyttaler vi kan spille på.
Duplo - akurat begynt å få til litt bygging
Lekekjøkkenet

Ellera raide storebrors lego og perler som hun løper avgårde med og putter i munnen. Halve tiden går til det :hilarious:
 
Back
Topp