Julegaver

Ingen fast sum.. Men syntes 1000 kr er nok til de nærmeste..Og rundt 200 kr til andre.. Liker å finne ting på salg gjennom året, så kanskje gaven er verdt 400;)

Ingen fast sum til barna, de får ting de trenger uansett. Så noen ganger blir det for 1500 og noen ganger 4000.
Til tantebarn ligger vi på 300 pr barn og 500 til søster og mann. Samme til foreldrene våre:) til venners barn kanskje rundt 200. Kjøper ikke til så mange egentlig, så barna får heller ikke så veldig mye gaver. Sånn er det med liten familie. Men det igjen gjør jo at vi kan bruke mer penger på våre evne barn :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Setter ingen fast pris. Vi kjøper det de ønsker seg/evt trenger. Om Minsten får noe til 300 kr og vesla noe til 1500 kr, så blir det sånn. Og vi kjøper bare til familie og faderbarn.

Mini er 16 mnd og han får en rattkjelke. Kostet 300. Skjønner ikke hvorfor man absolutt må bruke over en viss sum, barn blir gjerne glad for gaven - ikke opphengt i prisen.
Jeg har så enormt mange å kjøpe til at det blir veldig mange tusen uansett.

Jeg tenker å bruke tundt 500 til småen. Nei jeg syns ikke det er så viktig hvor mye det koster. Og syns heller ikke de må få for akkurat like mye (det er vel i praksis litt vanskelig også?) :)

Her varierer det fra år til år nå, men prøver å kjøpe ca like dyrt til alle tre barna våre. Dersom det blir stor forskjell, setter jeg inn penger på kontoene deres for jevne ut :) Har vel brukt summer fra 500-3000 kr per barn per år til nå, men oftest rundt 1000 kr. Foreldrene våre får for ca 500 kr per par, nieser/nevøer ca 200 kr (avtalt i familien) og våre egne søsken har vi kuttet ut dersom de har barn, mens de uten barn/voksne barn får noe til 300-400 kr :) Blir noen tusenlapper til sammen hvert år!

Min får for alt fra 1000- 3000
Mannen får for ca 2000
Foreldre - 500-1000
Venner: 2-300
Svoger/svigerinner: 300
Søsken: 300-400
Venners barn: 200
Nieser/nevøer: 200-500

Dette er ca summer, synes det er greit å ha en ca sum å gå etter

Back
Topp