Julegaver

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Kjøper dere julegaver til familiemedlemmer som aldri kjøper julegaver til dere? Kom på at jeg har kjøpt julegave til et familiemedlem til 1000kr hvert eneste år uten å få noe tilbake. Det er for meg helt ok, jeg kjøper for å glede, men hva syns dere om det??

Tror jeg får tilbake av de fleste hvertfall. Hadde og syns det var greit å ikke få tilbake, men hadde vel kanskje ikke lagt riktig så mye penger i gaven :-P

Vi gjør ikke det - men ikke fordi vi ikke får noe tilbake altså:-) Kjøper til dem vi syns det er naturlig å kjøpe til. Har også litt begrensninger mtp økonomi, da både mannen og jeg har store søskenflokker. Nå har vi straks 12 tante/onkelbarn, og da flyr pengene... Ungene her får gaver av flere i mannens slekt, uten at vi gir noe tilbake til dem/ deres barn. Vi må rett og slett sette grensen et sted. Men syns ikke det er ubehagelig å få - og satser på at folk skjønner at vi er i ulike økonomiske situasjoner:-)

Får igjen fra de fleste. Men gjør ikke noe at jeg ikke får tilbake fra alle, girvergleden er størst :)

Men legger ikke mer enn 100kr ned i hver gave, så det er ikke store tapet liksom :p

Kommer litt an på hvor nære familiemedlemmet er. Her får jeg av alle som jeg kjøper til:)

Hahah :p Men har han en annen økonomisk situasjon enn deg kanskje? Jeg har alltid kjøpt til min bror, men aldri fått igjen før i fjor. Jeg hadde nok fortsatt å kjøpe uansett, er jo så koselig å handle gaver til folk! :D

Jeg synes det er greit å ikke få noe tilbake. Men vet ikke om jeg hadde brukt 1000kr på den personen da :p

Kjøper dere julegaver til familiemedlemmer som aldri kjøper julegaver til dere? Kom på at jeg har kjøpt julegave til et familiemedlem til 1000kr hvert eneste år uten å få noe tilbake. Det er for meg helt ok, jeg kjøper for å glede, men hva syns dere om det??
Her kjøper vi likevel om vi vet vi ikke får tilbake

Får fra alle jeg kjøper til. Men får fra flere enn jeg kjøper til. Får fra tanter og onkler som jeg ikke kjøper til. Har rett og slett ikke råd å kjøpe til alle....

Har en søster jeg alltid har kjøpt bursdag og julegaver til og sjeldent fått noe igjen. Alltid tenkt at det var fordi hun er så mye yngre enn meg, men nå er hun 23 så hun bør begynne å gi tilbake :p

Jeg slutter faktisk å kjøpe til folk om de ikke takker ;) Om jeg får gave tilbake spiller ikke stor rolle

Jeg gir til flere som ikke gir til meg (ulik økonomisk situasjon bl.a.), men bruker ikke på langt nær så mye per gave, uansett hvem det er snakk om. Men så har jeg stoe familie, så det ville blitt skrekkelig dyrt om jeg skulle kjøpt så dyre gaver, hehe. ;-)

Mannen har 2 søsken. De er begge gift med barn. Vi gir alltid gave til barna og en liten gave til de voksne, men aldri fått noe tilbake. Bryr meg ikke om det, bare glad for å glede :)

Vi kjøper til både onkelen til min mann og to av hans brødre som er studenter. Alle har veldig dårlig råd og vi får lite eller ingenting tilbake. Men da kan vi bidra med en skikkelig genser eller noe annet som de virkelig trenger og blir glade for! Vi har det vi trenger, og har ikke behov for noe tilbake!

Gir ca for 500 kr og synes det er nok..

Jeg synes det er mye bedre å kjøpe feks to geiter til noen i et land med lite penger enn å kjøpe noe materialistisk til noen som ikke gir tilbake. Jeg eros der at jeg gir for å glede og noe slikt gleder de fleste mer enn ting de ikke trenger. :)

Back
Topp