Julegaver

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
Jeg vil gjøre meg ferdig NÅ, men ikke har vi penger nok, og dessuten må Lille komme til verden..

For til besteforeldre/faddere/tanter og onkler/oldeforeldre tenker jeg å forstørre bilde av Lille...
Hva syns dere om det?
Blir det for lite? [8|]

Inspill på hva dere gir deres foreldre, søsken, faddere til babyen og evt. oldeforeldre til babyen i julegave mottas med TAKK!! [:D]

jeg har lurt litt på å skrive ut bilder på vanlig ark, klippe det til, og stryke det på et lys (med matpapir mellom arket og strykejernet). Så muligens slike kopper/t-skjorter eller noe i den dur som står verdens beste/sprekeste/snilleste osv osv bestemor/bestefar/onkel/tante/oldemor/oldefar.

Faddere har vi ikke bestemt enda, så ingen av de vi tenkter på å bruke vil få noe ekstra i år. Muligens neste år!

Av bilder av den lille, så kommer vi nok ikke til å gi dette til andre enn besteforeldre og oldeforeldre. Har fått noen av onkel-tantebarn/fadderbarn selv, men ikke hengt de opp/satt de fram her i huset, vil heller fylle huset med bilder av våre egne barn vi (muligens vi er rare?!)

til oldeforeldre så får de et familiebilde av oss tre til jul, synes det er greit, de har liksom alt fra før.
besteforeldre får også et bilde av småen pluss gavekort, vet ikke hva de ønsker seg og trenger.
nå har jeg en søster, de får noe pyntesaker til leiligheten sin. ungen dens får ole brum filmer fra babyen pluss at hun får en litt ekstra gave siden hu er fadderen min.
søskene til gubben (de er tre stykker og det er trillinger på 19år) de får penger,for han ene studerer i trondheim, og jeg gidder ikke å løpe land og strand for å finne gave til disse tre, for de har forskjellige smaker og personligheter alle tre.
vi kjøper alltid en liten gave til tanta til gubben for vi får derfra, og da tenkte jeg skulle kjøpe noe på lucky duck.

Tror foreldre skjønner at alle ikke har råd til de dyreste gavene,med barn å andre utgifter så er ikke jula enkel for mange..
Bilde av babyen høres ut som en fin gave synes jeg:)

her skal besteforeldre/oldeforeldre og tanter/onkler få et bilde av prinsessa når hun først har komt til verden. eller kanskje et bilde av alle oss 3 som familie... spørs hvor "fin" jeg føler meg etter fødselen.. hihihihi
noen synes kanskje at det er for lite - men jeg vet at de som får det vil bli kjempe glade!

i tillegg er det ingen stress å gjøre det - siden vi bare tar bildet med kamera her også bestiller vi det på nettet. kjempe enkelt for en (helt sikkert) sliten nybakt mor [:)]

Jeg har fast julegave til besteforeldre, oldemor og gammeltante. De får en kalender hver med bilder av jentungen. I år blir det også noen bilder av mini.
Lager en til oss selv også og den får pappa'n i julegave sammen med en fotobok med bilder fra året som har gått.

Bestemors/oldemors/onkels/etc skrytealbum er jo også et tips. Enten lager du en fiks ferdig på f.eks fotoknudsen eller så kjøper du et lite album setter i noen bilder og lar resten av lommene være ledige. Da kan de fylle ut med bilder selv når babyen blir større [:)]

Har tenkt på lys, men vi får se...
Hvordan er det med brannsikkerheten når man bruker vanlig ark, werana?

Neste år blir det kalender [:D] 
Gleder meg...
Men snuppen må liksom ha levd litt for å få fylt en kalender, tenker jeg [8D] hehe...
Et bilde fra hver mnd neste år [:D]

Familiebilde, tjaaa..
Kanskje det... Værtfall bilde av Lille... [:)]

ORIGINAL: KrepsenErGravid

Gleder meg...
Men snuppen må liksom ha levd litt for å få fylt en kalender, tenker jeg [8D] hehe...

Familiebilde, tjaaa..

Har ikke prøvd å brenne slike lys, men leste på interiørforumet at det hadde tatt fyr hos noen, andre ikke... jeg tenkter muligens dette er lys som bare et til pynt da? på et fint lysfat eller noe [:)]

ORIGINAL: werana

ORIGINAL: KrepsenErGravid

Gleder meg...

Familiebilde, tjaaa..

Har ikke prøvd å brenne slike lys, men leste på interiørforumet at det hadde tatt fyr hos noen, andre ikke... jeg tenkter muligens dette er lys som bare et til pynt da? på et fint lysfat eller noe [:)]

Tenkte hvis jeg skulle gi lys til oldeforeldrene til Lille.. (Klart, kan jo like gjerne ta fyr hos besteforeldrene, men oldeforeldrene er jo litt gamlere og ikke følger med i tiden, og kanskje bare fyrer på...)
Men igrunn så kan jeg like gjerne gi de bilde..
Sånn just in case det skulle ta fyr og sånn [8D] hehe...

Har kjøpt noen småting på salg til besteforeldra (duker, stearinlys o.l.), ellers tenkte jeg også å få tatt et bilde i siste liten og gi dem. Oldeforeldrene får "bare" bilde. Synes det er bra nok julegave jeg. I min familie bruker vi å prioritere å koste på barna litt mer og gir mindre til de voksne. Vi bruker heller pengene på god mat og drikke som vi kan kose oss sammen med i jula [:)]

Strikker ullklær til to små gutter, og tenker på å strikke tova tøfler til svigermor og oldermoren, strikka lue og votter til svigerinna, samme som i fjor forresten men det hun ønsker seg så,

Storebror skal gi kopper som C har tegnet på + bilder av barna
Tenkte å gi cookie mix på glass og ferdige kaker og julegodt på glass til de som ikke orker å bake selv + bilder på kubbelys med bånd og pynt på (må bare huske lapp med at de til PYNT) har noen hjemmesydde handlenett som jeg tenkte å legge gaver i til de som bruker sånt også, men har ikke kommet noe særlig i gang ennå da,burde vel begynne snart[8|]

Jeg syntes bilder er helt toppers å gi bort. Kjenner mange som gjør det, vi inkludert. I tillegg gir vi hvert år en kallender med bilder av barnebarna (altså mine og mine søskens barn).  Vi pleier å kjøpe en dyr gave i tillegg som vi spleiser på (har vært alt fra langhelg i Dublin til kunst), men i år tror jeg ikke det blir noe av det siden vi bygger hus og alle pengene våres går til det. Vet ikke helt hva vi skal kjøpe, men en liten sak blir det... jeg elsker å kjøpe gaver og prøver alltid å kjøpe noe med masse tanke bak... det er viktigere enn noe annet[:D] 

Vi tenke å gi bilde av lilleguttn i julegave til besteforeldre og oldeforeldre og kanskje noen til, har ikke bestemt oss enda for hvem som skal få. Synest det er enkelt og greit, hadde selv blitt gla for å få bilde [:)]

Her blir det også bilde til besteforeldre og oldeforeldre. I tillegg skal jeg få fatt i noen billige kurver og så skal jeg bake noen julekjeks å ha i [:)] kurv med kjeks skal vi også gi til venner og våre onkler og tanter [:)] (trangt om pengene i år her, gitt)

Legger til at jeg syns det egentlig er tull å gi dyre gaver bare for å gi noe, da er det mye koseligere og gi/få noe hjemmelagd, bilder av barnebarn, oldebarn osv... svigerfamilien min er litt sånn dyregave mennesker, har heldigvis bedret seg litt med årene, jeg gir meg hjertet uansett + at jeg rett og slett ikke gidder å bruke uhorvelig mye penger på gaver de strengt tatt ikke trenger og som bare blir putta bort i skap og støver bort

Tror mange liker å få sånne gaver men ikke tør å gi bort det selv[:)]

Back
Topp