Julegaver! Til hvem og hvor mye?? og HVA?

MamsTW

Gift med forumet
Vi har ikke mulighet til å gi til andre enn nærmeste familie. Ikke mine søsken da de har så mange barn...
Kun 1 kamerat får gave, 2 vi er faddere til, datteren til en kamerat av han og min kusines sønn (vi har alltid vært nærme)
Gir vi for 100 kr til hver, så blir det mellom 2 og 3000 kroner... noe vi egentlig ikke har til overs... huff...
Og hva i alle dager skal en gi!?

Tips til nettsider? vi bor jo langt fra butikker, og jeg blir jo ikke akkurat lettere med tiden nå og på julegaveshopping med nyfødt... kremt...

Hvor mye gir dere? og til hvem?

Tja, vi prioriterer barna, også får de voksne en liten ting...til kanskje 200kr totalt!

barn som vi er tante og onkel til får gave til mellom 300kr og 500kr
2-300kr i gave til venners barn...

og til venner gir vi gjerne bare en liten symbolsk ting! [:D]

Hvis du skal gi til barn kan du jo titte på www.billigeleker.no

besteforeldrene får forresten kalender av barna! [;)]

vi er tante/onkel til 11 stk, så en stor sum er ikke aktuelt... datteren til sambo skal jo og ha en litt ekstra gave.. og mini i magen får vi bare se hva får.... hmm... vanskelig altså....
tante/onkelbarna er fra 3 mnd til 18 år....

ORIGINAL: Novemberstjerne

vi er tante/onkel til 11 stk, så en stor sum er ikke aktuelt... datteren til sambo skal jo og ha en litt ekstra gave.. og mini i magen får vi bare se hva får.... hmm... vanskelig altså....
tante/onkelbarna er fra 3 mnd til 18 år....

I år kjøpte jeg pierre robert ulltøy når det var på 40% rabatt... ett sett til hvert barn, også blir det en liten ting ved siden av! man trenger jo ikke den lille tingen ved siden av heller, men hvis man følger litt med kan man finne mange fine praktiske gaver! Vi går for fornuftige gaver i år som klær, ulltøy osv, for av erfaring så får ungene så mye leker og de leker ikke med halvparten! [:)]

klær er alltid greit å kjøpe. her i denne familien er det sokker som alltid er på ønskelisten.... jaja, jeg får bare begynne på lista :-)

Vi gir bare til foreldre/svigerforeldre og til nevøer/nieser. Jeg har to søsken og siden vi alle tre nå har fått barn har vi sluttet å gi hverandre gaver (både til bursdag og jul). Men det blir jo litt penger for det... men jeg er veldig glad i å kjøpe gaver så for min del går det helt fint. Prøver å spare litt, fordele litt utover månedene før jul. Vi køper ikke masse gaver til egne barn heller. Sønnen får en gave til morran og en gave på kvelden. Tror nok ikke minstemann får noen gave i år av oss.

ORIGINAL: hensja

Du kan jo gi bort hjemmelgde småkaker, kjeks og julegodteri som du har lagt i fint pyntede krukker/glass eller noe sånt... Det blir ikke dyrt, og kjempekoselig både å få og lage =) (hvis du orker å lage da...)

hmm... kanskje jeg kan gi det til de voksne :-) Ingen dum ide! Thanx!

Vi skal også bare gi til de nærmeste iår. Familien får bilde av den lille...trenger bare kjøpe ramme for bildet printer vi ut selv. Jeg og mannen kjøper ikke noe til hverandre iår. Og de aller nærmeste venner...2 stk får gavekort på spabehandling. Koster rundt 500 kr stk. Så da blir det ikke så dyrt for oss iallfall. Barna i familien får enten 100 kr eller no tegnesaker..har fortalt alle ossen det ligger ann og alle forstår :)

ORIGINAL: LillMage

Vi skal også bare gi til de nærmeste iår. Familien får bilde av den lille...trenger bare kjøpe ramme for bildet printer vi ut selv. Jeg og mannen kjøper ikke noe til hverandre iår. Og de aller nærmeste venner...2 stk får gavekort på spabehandling. Koster rundt 500 kr stk. Så da blir det ikke så dyrt for oss iallfall. Barna i familien får enten 100 kr eller no tegnesaker..har fortalt alle ossen det ligger ann og alle forstår :)

bilde av den lille ja... ikke dumt det heller... det tror jeg vi og skal! er jo flotte og billige rammer på fx nille....

vi kjøper til foreldre, søsken og deres barn, en mormor, 1 tante og 2 av mine søskenbarn.
har liten fanmilie.
men blir jo 7 søstre tilsammen og deres 7 barn.
har kjøpt kurv og fylt med julegodter til foreldre og søsken.
åså får barna en gave utenom det.
har handlet alt på ebay:)
tilogmed godteriet for å ha i julekurvene.
bruker ikke så mye. 4000 kansje:)
skal jo kjøpe til ungene så da blir det jo brukt en del penger men ser jo folk bruker 15 000 på gaver og sånnt så ikke så ille likevell.

Jeg har 3 søsken,de 2 eldste med partnere gir jeg ikke gave til.
Men minstebroren får gave,så har jeg 3 tantebarn.1 av de er jeg fadder til,så han får litt mer enn de andre 2.
Så har jeg et vennepar,som har 2 barn som jeg kjøper til.
Da er det igjen foreldrene mine,å mine egne barn.
Bruker rundt 4000 tenker jeg..

Julegavene her er nesten i boks. Mangler til Nelly Linea og lillebror i magen, samt 2 stk guttebabyer..

Det vi har handlet, har vi handlet på salg. Shoppa mye før sommeren, så alle gavene var vel i boks da vi startet sommeren. Har totalt handlet inn 44 gaver, brukt 5800 kr av 11 000. For oss er det viktigere med bursdagsgaver enn julegaver, derfor får ikke mine 13 tantebarn egen julegave, men bursdagsgave får de. Jeg har blant annet en bror med 5 barn, så der pleier vi ofte å kjøpe familiespill.

Hovedshoppinga i år gikk til Christiania glassmagasin som hadde 50% på hele butikken sin, Extra leker som hadde mange mange spill for alle aldre til nesten 70%, Stormberg som har et restetorg med mange flotte klær og til Black Design som hadde sommersalg [:)]

En god ide er å spleise på familiegaver [:)] Vi har mye familie både i nord og sør, og vi spleiser ofte på gaver. Slik sparer man tid, gavepenger og porto [:)] Samtidig blir det bedre med en gave som koster litt mer, enn to gaver som koster lite.

Her får alle i nærmeste familie fotograf bilde av E.. enkelt og greit..[:)] Vi betalte 300 pr stk for de.
Og så får hele slekten årskalender med bilder av E for hver mnd.. Den var en STOR hit i fjor, så kan ikke skuffe dem i år..[8D] De eneste er mine småsøsken, de har jeg kjøpt en ting de liker utenom.. De bor jo hjemme så de bor jo i samme hus som pappa og de som får fotografbilde, så..[:)]

Du kan jo lage noe hjemmelaget? F.eks. ramme inn bilde av ungen i en ramme og pynte eller male den selv? Eller bare finne en fin ramme.. De har mangen fine på Ikea, faktisk, Bohus og Skeidar.. koster ikke allverden.. Og fremkalling av bilder er jo heller ikke så dyrt..
Eller visst du er litt handy så kansje du kan strikke noen sokker eller votter eller noe?
Kjøpe dvd'er? De har ofte sånn 3 for 200..[:)]

her blir det gaver bare på de nærmeste. har ikke verdens beste økonomi så billigst mulig.. har heldigvis ikke en såå stor familie enda.. og vi gjør det så enkelt at de får innrammet bildet av tulla- våre foreldre,besteforeldre og oldeforeldre.. våre søsken får en liten ting også har jeg et par fadderbarn som får en liten ting.. til hverandre kjøper vi bare en liten symbolsk ting.. 

Vi har tenkt på en litt annerledes vri i år.. Vi skal nemlig prøve oss på kransekake baking[:)] Før bestemoren til samboer døde, lagde hun alltid kransekaker og ga bort til naboer og familie, til og med solgte hun til lokalfrisøren hvor vi bor, så hun hadde faktisk en liten julebusiness på det her..hehe..

Vi skal riktignok ikke dra den så langt, men målet er å bake sånn at vi kan gi til typ foreldre, besteforeldre, tante, etc..
Tror det kan bli bra, og kransekake til jul- hvem vil vel ikke ha det?!?!?[:D][:D][:D

Og dersom du har en Ikea i nærheten så er det mye billig å få fatt i til både barn og voksne der...

Lykke til[:)]

Dette er ulike billige tips:

Kanelkaker i enten krukker eller plast: http://www.tine.no/179574.cms

Spiselige julegaver: http://www.dinmat.no/Temasider/Artikler/Fest-og-h%C3%B8ytid/Jul/Spiselige-julegaver

Mange ulike spiselige gaver: http://www.dinmat.no/Temasider/Artikler/Fest-og-h%C3%B8ytid/Jul/Gaven-til-den-som-har-alt

her blir det en ting til mamma (bursdag- og julegave kombinert),
tror det blir gavekort på kielferja for 2.

en ting til bestemor, aner ikke hva

en ting til typen, aner iallfall ikke hva

en ting til min kusine (og bestevenn, de andre søskenbarna får ikke,
da vi har lite kontakt og aldri får takk eller noe igjen), aner ikke hva

og så blir det en ting til ei an god venninne, aner ikke hva,
men ho ønsker seg lp med marius muller, så håper jeg finner det.

mini får klær eller noe annet h*n trenger og sikkert en liten rangle eller noe

ellers pleier vi å gi en liten ting til de vi feirer med (er aldri mange),
men i år blir vi her og sansynligvis bare mamma som kommer da familien til både meg og typen bor et stykke unna.

Her kjøper vi til foreldre, besteforeldre, søsken m sambuer, tanteunger (har 3 stk av dei) Tenkte å gje ein liten oppmerksomhet til 2 av fadderene til Lina, da dei ikkje får noke av oss... Elles har eg kutta ut å gje til venninner... Vi pleie å gje til tantene og onklane til mannen, 3 gaver ekstra der, kun ein liten ting!!

Blir fort 4000, da har eg prøvd å ikkje gje so dyre gaver!!! Har ikkje med gave til Lina der.. Veit ikkje kor mykje vi kjem til å bruke på ho, kjøper litt heile året til ho alt etter som ka ho trenge! Ho veit ikkje om da koster 100 kr eller 1000, så får sjå ka vi finner på til ho!

Eg og mannen har ikkje gitt kvarandre så dyre gaver dei siste åra, heller kjøpt oss ein felles ting som koster litt!!

Tenkte å prøve å lage litt gaver med Lina, som ho kan gje til familien!! Male på lerret o.l

Back
Topp