Julegaver til barna, hva gir dere?

Lykke.nr2

Lykkeliten
Mailykke <3
Gir dere leker, klær, utstyr som de trenger? Leker? Opplevelser?

Vi tenker på å gi største på 4år svømmekurs i år. Synes det er en god investering å lære seg å svømme tidlig. Minste får nok en liten leke, og noen kr på konto da han i grunn har det meste etter storebror :)

Til 5åringen har jeg foreløpig kjøpt ei bok, en slik islageboks, en termos og en slags dinosaurskjelett boks av no slag jeg kom over på et museum. Tenkte kanskje kjøpe vadebukse i tillegg
minstemann på 6mnd skal få gåbil :-)

Har kjøpt leker tidligere, litt store dyre ting, men i år aner jeg ikke hva vi skal kjøpe. Syns de har alt!

Det blir nok ikke store gavene. De får jo det de trenger resten av året.

Lillesøster får en gå-bil av storebroren sin, kanskje vi kjøper noe klær eller noe. Storebror får en bok vi kan lese på senga.

Varierer. Noe de trenger av klær ellet litt dyrere leker. I år tror jeg minsta skal få lego friends shoppingsenter. Eldste vet jeg ikke helt enda.

I år blir det togbane fra ebay til han på 2 år. Sikkert en liten leke eller to til minste som da er 8 mnd og 12 åringen får nok noe One direction klær fra ebay. Er planen foreløpig, blir ihvertfall ikke noe dyrt.

Har kjøpt leker tidligere, litt store dyre ting, men i år aner jeg ikke hva vi skal kjøpe. Syns de har alt!

Føler mine også har alt, også får de mye til jul. Har ofte endt opp med å kjøpe en liten ting, også bare satt over noen kr på sparekontoen :)

Jeg tenkte på klokke til eldste på 6, men han ønsker seg ny seng(sånn halvhøy greie), og i og med han etterhvert må flytte ut av det store rommet pga de to minste guttene skal dele, så vurderer vi å gi han seng da og innrede det nye rommet til han.

Til mellomste på 1 1/2 vet jeg ikke, tenkte litt på en sånn "rubens barn", de er kule. Men vi må gjerne til med noe nytt på hans rom også da.

Til minstemann som bare er noen uker på det tidspunktet blir vi nok ikke å kjøpe noe, da han vertfall ikke har noe han trenger etter 2 storebrødre og en mor i redebygginsmodus de siste 6 månedene :p

Vår fire åring har ikke fått julegave av oss. Han får pakkekalender med div før jul, og litt større pakke i luke 24. Og det flyter over av gaver fra alle andre, så han lider ingen nød;)

Det blir nok ikke store gavene. De får jo det de trenger resten av året.

Lillesøster får en gå-bil av storebroren sin, kanskje vi kjøper noe klær eller noe. Storebror får en bok vi kan lese på senga.

Nå spørr jeg av ren nysgjerrighet, så håper ikke du tar det ille opp. Men jeg lurer litt på hvordan du tenker. Er det slik at du føler at det brukes for mye penger gjennom året på alt de trenger/ vil ha til at det skal brukes mye mer til jul? Jeg for min del tror ikke pris på gaver har noe å si for at barna skal ha en fin jul alltså. De får jo somregelt mye fra andre også :)

Vår fire åring har ikke fått julegave av oss. Han får pakkekalender med div før jul, og litt større pakke i luke 24. Og det flyter over av gaver fra alle andre, så han lider ingen nød;)

Ser jo at det er flere son sier at barna får en liten ting/ ingenting. Men skjønner poenget ditt alltså. Mine hadde heller ikke lidd noen nød uten pakke hvis man ser sånn på det. De har evig nok ting :) Er nok vi som synes det er stas med jul og gaver som kansje i blant gir for mye :)

I år blir det togbane fra ebay til han på 2 år. Sikkert en liten leke eller to til minste som da er 8 mnd og 12 åringen får nok noe One direction klær fra ebay. Er planen foreløpig, blir ihvertfall ikke noe dyrt.

Ebay er fint! Der kom jeg på noe jeg skulle inn å lete etter der :)

så forskjellige vi mennesker er. Jeg kunne ALDRI latt være å kjøpe julegaver til mine barn, selv om de får mye annet gjennom året. Sambo foreslo at vi skulle kjøpe ny bilstol til eldste i julegave, men det avslo jeg blankt. Jula er for barna å da skal de få noe de har glede av, ikke noe praktisk som jeg pakker inn å kaller julegave for å spare meg noen kroner. Det er jul kun en gang i året, så da gjør det ikke noe at det flommer over av gaver.

Her skal storesøster få ny dukkevogn og en ny dukke og lillebror tror jeg skal få akebrett :-)

så forskjellige vi mennesker er. Jeg kunne ALDRI latt være å kjøpe julegaver til mine barn, selv om de får mye annet gjennom året. Sambo foreslo at vi skulle kjøpe ny bilstol til eldste i julegave, men det avslo jeg blankt. Jula er for barna å da skal de få noe de har glede av, ikke noe praktisk som jeg pakker inn å kaller julegave for å spare meg noen kroner. Det er jul kun en gang i året, så da gjør det ikke noe at det flommer over av gaver.

Her skal storesøster få ny dukkevogn og en ny dukke og lillebror tror jeg skal få akebrett :-)

Vi er nok litt sånn vi også. Men vi kjøper gjerne ski, sykkler og slikt utstyr i gave :)

Her blir det nok litt av begge deler. Hun er så liten enda så hun forstår jo ikke noe uansett.

Aner virkelig ikke. :confused005

Han har mye leker og klær, så vi snakka om kanskje en skipakke, men må høre med gubben om ka han mener vi ska gi.
Blir feil å ikke gi noe, selv om han får pakkekalender, så er det ekstra stas for han å se en julegave og lese på pakken at det er fra mamma og pappa!

Aner ikke. Lurer litt på Furby til 4åringen hvertfall. Dem får ikke så mye fra andre enn oss, så får oss er det viktig at dem får flere gaver av foreldrene. MEN, vi har ikke økonomi til svindyre ting så blir bare billig. Furby er i dyreste laget, så kun om vi finner den på salg :)

Lego, tror jeg:)

Back
Topp