Julegaver til babyen i magehuset

sommerseth

Betatt av forumet
Ja, da var vi her. Jeg åpnet smarteskene fra svigerfamilien.
7 gaver med: "Til lille spire Fra Mimmi" (svigermor) og noen gaver "til lille spire" fra noen søsken og tantebarn..
For det første irriterer det meg at dem kaller MIN baby for 'lille spire'.. Jeg kaller ikke babyen for lille spire, og syns det er veldig unaturlig at dem gjør det.

En annen ting, mamma spurte meg om vi ville ha gaver til babyen under treet i år. Da ble vi enige om at vi syns det er litt tull, siden vi strengt talt ikke trenger noe enda. Hun har da kjøpt en siklesmekk med "bestemors sjamør" på eller noe slik, men den fikk jeg i går, og det var veldig koselig:) Men hele episoden med 12-13 julegaver til "lille spire" gjorde såklart at min mamma fikk kjempedårlig samvittighet fordi hun ikke har ordnet gave.. Det gjør meg så trist, for jeg ville jo ikke ha gaver til lille spire, babyen eller frøet, eller uansett.. jeg føler meg enormt overkjørt. Og så 12 gaver da. de kunne da kjøp en eller to.. Dette i tillegg til andre småstikk innimellom.

Hvordan ville dere reagert? Jeg prøver virkelig ikke å være utakknemlig, for jeg skjønner at det er gjort i beste mening.. Men jeg syns da det er alt for tidlig... Hadde jeg vært 30 uker så hadde det vært noe annet føler jeg..

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg sniker fra juni13.

Jeg har ikke ville hatt noen gaver til mine mageboere i det hele tatt. Med førstemann hadde jeg termin i begynnelsen av februar, men var helt unaturlig å skulle få en gave til noen som ikke var født enda. Og selv om de gleder seg masse, og det er bra..så bør de likevel respektere deres ønske om å ikke få julegaver :)

Så din mor bør ikke være lei seg, heller stolt som har klart å holde seg. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg synes det er kjempe koselig med små gaver til min lille mageboer, synes det viser at de gleder seg :-) når min søster har vært gravid har jeg alltid kjøpt en liten gave :-) Har du gitt beskjed på forhånd at du ikke vil ha noen gaver til den små? Hvis ikke så kan de jo ikke vite hva du synes..
At de kaller den for lille spire ville ikke jeg tatt ille opp.. Hva ville du at de skulle kalt den for, han/hun har vel kanskje ikke fått noe navn enda? :-)

Jeg fikk pakke til den lille fra ei venninne. Synes det bare var koselig jeg.

Det var nok ikke slemt ment å gi deg gaver til den lille. Legg de bort og vent med å åpne, eller dropp å legge de under treet:) de er nok bare stolte og ivrige. At de kaller den lille for lille spire hadde jeg heller ikke tatt så hardt på. Det er noe som "spirer og gror" så det blir jo ikke unaturlig, hadde du stilt deg anderledes om det hadde stått "til babyen i magen" eller "magetrollet"? :-)

Nei jeg vet jo at det er gjort i beste mening, såklart og jeg syns det er veldig koselig. Ser at det i kommer så godt frem i teksten!:) jeg gleder meg vilt til å åpne pakkene også.
For det første så er det greit å gi babyen i magen gaver, men jeg er bare 16 uker på vei, og jeg syns det er for tidlig med julegaver. Dessuten vet jeg at pappa har angst for slikt, fordi det har gått galt for veldig mange i familien tidligere, både med sene aborter, dødfødsel og krybbedød. Han er selvfølgelig redd for oss.
Og som jeg nevnte, koselig med èn gave fra hver, men 12 tilsammen?:o

Jeg vet også at det er en spire som vokser og gror, men jeg føler ikke de har noen rett til å gi babyen noe kallenavn. Vi har ikke det selv, og da syns jeg di kunne kalt "en spade for en spade" og skrevet til babyen i magen. Jeg har ikke i mot dem som har kallenavn på babyen, men for oss er det unaturlig, og da syns jeg i allefall det er det når andre kaller baby for andre ting. Det skal også sies at jeg får helt angst av for eksempel venninner som omtaler seg selv som 'tante' til den lille, før jeg har gjort det. Hadde faktisk ei venninne her om dagen som kalte seg selv for gumor, så vi skal se hvor populært det blir når hun ikke blir det:/

Når det kommer til svigerfamilien min, så fikk jeg også en dåpskjole (!!!) i posten her om dagen, uten at de hadde diskutert det med oss, og vi har bestemt oss for å bruke den kjolen som oldemor har heklet til meg. Samme med vognteppet avigermor nesten har strikka ferdig, mens jeg holder på å hekle mitt eget. Og dette har vi sagt ifra om, at di må snakke med oss før di hekler/broderer/strikker noe, fordi både jeg, bestemor, besta, mamma, søster, svigersøster og svigermor strikker, så er det ikke vits å få myye av hver ting/samme størrelse.

Men jeg tenker at disse julegavene bare fikk dråpen til å renne kraftig over..

Oisann... De virker en smule overivrige, ja! Forstår godt at du reagerer, men vet ikke om jeg ville sagt noe/gjort noe med det, siden det så tydelig er gjort i beste mening. Vanskelig det der -selv hadde jeg fått småpanikk!

Nei jeg vet jo at det er gjort i beste mening, såklart og jeg syns det er veldig koselig. Ser at det i kommer så godt frem i teksten!:) jeg gleder meg vilt til å åpne pakkene også.
For det første så er det greit å gi babyen i magen gaver, men jeg er bare 16 uker på vei, og jeg syns det er for tidlig med julegaver. Dessuten vet jeg at pappa har angst for slikt, fordi det har gått galt for veldig mange i familien tidligere, både med sene aborter, dødfødsel og krybbedød. Han er selvfølgelig redd for oss.
Og som jeg nevnte, koselig med èn gave fra hver, men 12 tilsammen?:eek:

Jeg vet også at det er en spire som vokser og gror, men jeg føler ikke de har noen rett til å gi babyen noe kallenavn. Vi har ikke det selv, og da syns jeg di kunne kalt "en spade for en spade" og skrevet til babyen i magen. Jeg har ikke i mot dem som har kallenavn på babyen, men for oss er det unaturlig, og da syns jeg i allefall det er det når andre kaller baby for andre ting. Det skal også sies at jeg får helt angst av for eksempel venninner som omtaler seg selv som 'tante' til den lille, før jeg har gjort det. Hadde faktisk ei venninne her om dagen som kalte seg selv for gumor, så vi skal se hvor populært det blir når hun ikke blir det:/

Når det kommer til svigerfamilien min, så fikk jeg også en dåpskjole (!!!) i posten her om dagen, uten at de hadde diskutert det med oss, og vi har bestemt oss for å bruke den kjolen som oldemor har heklet til meg. Samme med vognteppet avigermor nesten har strikka ferdig, mens jeg holder på å hekle mitt eget. Og dette har vi sagt ifra om, at di må snakke med oss før di hekler/broderer/strikker noe, fordi både jeg, bestemor, besta, mamma, søster, svigersøster og svigermor strikker, så er det ikke vits å få myye av hver ting/samme størrelse.

Men jeg tenker at disse julegavene bare fikk dråpen til å renne kraftig over..

Vet du hva? Jeg skjønner godt at du reagerer!
Jeg tenker at det først og fremst er vår unge, det er vi som skal få lov å få ett "eieforhold" til den i vårt tempo. Både når det gjelder kallenav, dåpskjole osv. Det meste er nok gjort i god vilje, men det er jo en grei skikk at man spør om ting er greit for den det gjelder. Jeg vet at ting er gjort av beste tanke, men av og til er det greit at man blir spurt først!

Oisann... De virker en smule overivrige, ja! Forstår godt at du reagerer, men vet ikke om jeg ville sagt noe/gjort noe med det, siden det så tydelig er gjort i beste mening. Vanskelig det der -selv hadde jeg fått småpanikk!
Ja nettopp.. Dt er en utrolig vanskelig situasjon..

Vet du hva? Jeg skjønner godt at du reagerer!
Jeg tenker at det først og fremst er vår unge, det er vi som skal få lov å få ett "eieforhold" til den i vårt tempo. Både når det gjelder kallenav, dåpskjole osv. Det meste er nok gjort i god vilje, men det er jo en grei skikk at man spør om ting er greit for den det gjelder. Jeg vet at ting er gjort av beste tanke, men av og til er det greit at man blir spurt først!
Ja, men som hun sier over her, så er det liksom ikke bare å sifra heller..

Oi, det var ikke lett :confused: Men hva sier mannen/kjæresten din? Synes kanskje han kan si ifra, i og med at det er hans mor... Si det på en fin måte selvfølgelig , men ja... ?!

Oi, det var ikke lett :confused: Men hva sier mannen/kjæresten din? Synes kanskje han kan si ifra, i og med at det er hans mor... Si det på en fin måte selvfølgelig , men ja... ?!
Jeg har ikke fått snakka om det ordentlig, fordi han fortsatt akal jobbe til lillejulaften, mens jeg er dratt på juleferie tidlig. Orker ikke ta slikt opp i telefon. Det eneste jeg vet er at han skal si fra om den dåpskjolen, for der har vi vært enig lenge. Men jeg vet at han også var helt enig i at det var tidlig med julegaver og sånn.. Så, det er sikkert derfor også jeg tar sånn på vei, fordi jeg ikke har fått snakka ut med han om det. Det værste av alt, er at han ikke har spesielt godt forhold til familien sin, og vi bor i nord og de bor i sør...

Skjønner veldig godt at dette er en vanskelig situasjon for deg, spesielt når du føler det er tidlig. For min del hadde en slik reaksjon ETTER fødsel blitt en smule i overkant fra svigerfamilien ;) Men det du skriver om at dere ikke har så god kontakt og at dere bor langt fra hverandre, gjør jo at ingen ser om dere bruker tingene dere får eller om de støver ned i et skap! Bruk det du syns er fint og legg resten til side.

Min svigermor kan også falle i kategorien plagsomt ivrig, og jeg pleier å legge ting bakerst i skapet og heller fnise litt av hvor forskjellige vi er.. Pleier også å sette henne i gang med strikkeprosjekter som vi ønsker oss, for jeg vet hun strikker uansett. Har ikke tall på hvor mange ting vi har fått og aldri brukt, og det er jo synd i med at hun bruker mye tid på det. Tror det lett kan slå ut feil vei hvis man velger å ta det opp ;)

Skjønner veldig godt at dette er en vanskelig situasjon for deg, spesielt når du føler det er tidlig. For min del hadde en slik reaksjon ETTER fødsel blitt en smule i overkant fra svigerfamilien ;) Men det du skriver om at dere ikke har så god kontakt og at dere bor langt fra hverandre, gjør jo at ingen ser om dere bruker tingene dere får eller om de støver ned i et skap! Bruk det du syns er fint og legg resten til side.

Min svigermor kan også falle i kategorien plagsomt ivrig, og jeg pleier å legge ting bakerst i skapet og heller fnise litt av hvor forskjellige vi er.. Pleier også å sette henne i gang med strikkeprosjekter som vi ønsker oss, for jeg vet hun strikker uansett. Har ikke tall på hvor mange ting vi har fått og aldri brukt, og det er jo synd i med at hun bruker mye tid på det. Tror det lett kan slå ut feil vei hvis man velger å ta det opp ;)
Ikke sant. Kle på, knips bilde, kle av, pakk bort:p hihi:)

Back
Topp