Julegaver små barn kan lage

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Tips til julegaver små barn kan være med på å lage? Altså sånn de typisk gir til besteforeldre som de har laget selv :)

Male på krus, fat eller glass å gi i gave :)
Høstløvbilder (kjøp farga ark, plukk løv og lim i vei :)

Hvor små barn?
Veldig små så er fingermaling og ramme det inn en fin gave.

Litt større lime på pynt, glitter, male på julekule.

Kan anbefale gruppa som heter idebroen for barn på Facebook. Der er det masse gode ideer :)

Da jeg jobbet i barnehagen et år, så laget vi lysestaker til foreldrene. Vi klattet gips på bordet så fikk barnet sette ned et telys og drysse glitter over. De ble utrolig fine og super lett å lage. Selv de minste fikk til å være med på sin gave.

Vi kjøpte leire på Clas Ohlson. Barnet kjevlet ut og stakk ut figurer med pepperkakeformer. Vi laget hull med sugerør. Når de hadde tørket fikk hun male dem og jeg festet et bånd til slutt. Veldig fine å henge på treet :)

Lage håndavtrykk i trolldeig eller noe, og la ungene male dem selv :)

Jeg har og et bilde her på benken som dattera min lagde i bhg som 2åring.. Glitter og maling klæsja på et papir, bobleplast over der, og så rammet inn. Jeg synes det er pent, jeg. :)

Fikk tips om å lage julepynt av noe som heter silkeleire.. skal prøve det med hun på 8 iallfall :)

Du kan også søke litt på pintrest mange fine ideer der :) men om du har noen glass typ syltetøy glass eller middagsglass så kan dei lage lykt til de? Enten male på eller håndavtrykket sitt. Kan lage en nisse ut i fra hånda trykket. Kan også lage engel ut av en egg kartong også kjøpe litt stæsj sånne trekuler elns som kan være hode osv. Finner sikkert det på Clas ohlsen vil jeg tru. Ellers så trur ej rusta eller europris har sånn kasse med forskjellig som barna kan lage men usikker på om de passa til en 1 åring.

Back
Topp