Julegaver og/eller Juleverksted :)

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Noen som har begynt på gaver eller planlegger Juleverksted? Jeg skal ha Juleverksted I begynnelsen av desember med mine søte små søskenbarn og trenger inspo! Har lyst til å lage "snøkule" og kjøpe blanke julekuler som vi kan male eller pynte med ting oppi :)

Vil også lage varm sjokolode-kit I forskjellige versjoner, men det gjør jeg alene og ikke med barn :)

Screenshot_2015-10-01-19-09-07.png
Screenshot_2015-10-01-19-11-24.png Screenshot_2015-10-01-19-08-23.png

Noen eksempler :)

Gleder meg til lillegutt blir så stor at vi kan gjøre slikt :)

Du kan dekorere lys. Kommer litt an på alderen da, siden man bruker levende lys.

Klipp ut fine figurer fra servietter. Varm en t-skje og hold oppe på serviett biten som ligger på lyset. Da smelter voksen og man får fin dekor. (Husk å varme på en side og stryk på lys med den andre, ellers blir det svart).

Eller så er Trolldeig morsomt.

Hvis du har lamineringsmaskin ( feks på jobb da ikke mange har der hjemme) så kan de tegne juleting. Også laminerte du så har man fine spisebrikker.

Lage marsmellows. Trines matblogg sin oppskrift. Ha de i sprøyteposer så kan barna ha det morsomt :D

Jeg venter på at lillegutt skal blin så stor at vi kan gjøre sånne ting. Reger med at 3 mnd er litt lite :p

Jeg har lagd såpe og likør :) Skal lage bordbrikker, lys og mer mat :)

Guttungen er ikke så gammel enda, men vi skal lage noen julegaver til familie sammen:)

Vi skal bake pepperkaker som vi legger i glass som guttungen har malt. Alle skal pyntes med sløyebånd og en liten tegning fra guttungen.

Så skal vi kjøpe noen billige og enkle glass på Ikea som guttungen skal få tegne på.

Back
Topp