Julegaver, julekalender og rampenisse

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Hvordan ligger dere an med julegavene og julekalendere?

Jeg er ganske snart ferdig med alle julegaver og julekandere, må være første året jeg er tidlig ute:p har sagt det hvert år at jeg skal være tidlig ute, i år måtte jeg pga svangerskapet - håper jeg fortsetter trenden i årene fremover, for herlighet så deilig det er!:D

Rampenissen - der har jeg lagret masse inspirasjon på pinterest og jeg skal skrive liste for sprell/aktiviteter for hver dag i desember. I år kommer rampenissen vår Rampus med en kjæreste som er gravid og planen er at babyen blir født på julaften:D
Har også en ny plan ift bosted til Rampus m/fam, må jo få større plass nå:hilarious:

Jeg skal legge ut gavelisten etterhvert, så kanskje noen får tips:) håper flere legger ut sin liste også!

Jeg er alltid sent ute med julegaver, men i år er jeg kommet godt i gang og håper å bli ferdig nå i november:happy: har bestemt meg for å gjøre det litt enkelt, i den forstand at jeg kjøper de fleste gavene på samme sted eller på nett. Å skulle vase rundt i butikker frister meg niks og nada:hilarious:
Kalender er jo eldstemann som skal få…han blir 18 år, så tenkte en Flax og en pakkekalender med ting han bruker/trenger.

Jeg er alltid sent ute med julegaver, men i år er jeg kommet godt i gang og håper å bli ferdig nå i november:happy: har bestemt meg for å gjøre det litt enkelt, i den forstand at jeg kjøper de fleste gavene på samme sted eller på nett. Å skulle vase rundt i butikker frister meg niks og nada:hilarious:
Kalender er jo eldstemann som skal få…han blir 18 år, så tenkte en Flax og en pakkekalender med ting han bruker/trenger.
Jeg handler også alt på nett for å si det sånn og jeg sender mannen på butikken omtrent annenhver dag for å hente pakkene:hilarious:

Jeg er nesten helt ferdig med julegaver, mangler bare 2 også er det 2 til som bare skal få penger:D

Julekalender tror jeg bare blir sjokoladekalender:hilarious:

Rampenissene våre derimot står jeg ganske blank på i år, har kommet på 3 ting bare:wtf:

Har en plan på de fleste gavene og er ferdig med å kjøpe 10 av de(pakket inn også:hilarious:) ellers så har minstemor ønska seg LOL kalender,så den er bestilt...eldste vil ha pakkekalender og den er ikke påbegynt ennå...Rampenissen er klar,må bare lage liste over rampestreker og sprell...håper alt blir ferdig innen 1 desember,sånn at det blir masse rom for avslapping og julekos resten av desember:happy:

Har ikke begynt med julegaver, jeg liker å gjøre det i desember med julepynt og julemusikk og litt julestress overalt rundt meg :santa:rendeer
Rampenisse gjør ikke vi, enda, og julekalender vil lillesøsteren min fikse, så spytter jeg inn et par av gavene. Kjøpte et Lundby-dukkehus til henne i sommer, uten møbler - som jeg tenker å møblere litt gjennom adventskalenderen.

Jeg har faktisk begynt litt på julegavene! Er stort sett sent ute :hilarious:

Rampenissene.. orker ikke noe opplegg rundt de, finner stort sett på noe bøll kvelden før:rolleyes: er ikke alltid de gjør noe heller..

Kalender... mamma har tatt på seg kalender de siste årene, så har ikke gjort så mye der :rolleyes: hender de har fått en kjøpekalender hver og sjokoladekalender selvfølgelig :D

Har kjøpt 36 av 41 julegaver, og ølkalender til samboer:D

Ikke starta på julegaver men nesten ferdig med kalender til kidsa :D

Ikke kjøpt en julegave enda sent ute sol vanlig jeg :playful:

rampenisse har vi ikke . Julekalender har som regel gått i sjokolade til barna , men i år ønsker eldste seg barbie kalender :happy:

Så flinke dere er! Jeg har kun skrevet ned liste over alle som skal handles inn til + kjøpt inn de få gavene som skal sendes i posten.

Her er 20 av 27 julegaver handlet inn. De 7 siste har jeg skrevet ned hva jeg skal kjøpe. Så venter bare til neste lønn:p

Luuurer på om 2-åringen her skal få pakkekalender, om vi skal stelle i stand rampenissen eller om vi bare kjører kinderkalender:hilarious::rolleyes:

Julegaver jeg har kjøpt:

Tantebarn - Gavekort på kino
Venninnegaver - Duftelys fra H&M home. De er sykt kule!:happy:
Svigermor og min søster - Badekåpe i fleece
Min bror - Støpejernsgryte på tilbud på obs
Oldeforeldre - Bildekalender 2022
Mine storesøstre - Meraki håndsåpe
Svigerbror - Badematte
To yngste til min søster - Gavekort leos lekeland
Venninner sine nyfødte - Badehåndkle og sokker
Mamma - Foreløpig bare årets julekule fra Riviera Masion (hun får en hvert år som førjulsgave)
Svigerfar - Slippers/tøfler

Her er 20 av 27 julegaver handlet inn. De 7 siste har jeg skrevet ned hva jeg skal kjøpe. Så venter bare til neste lønn:p

Luuurer på om 2-åringen her skal få pakkekalender, om vi skal stelle i stand rampenissen eller om vi bare kjører kinderkalender:hilarious::rolleyes:

Julegaver jeg har kjøpt:

Tantebarn - Gavekort på kino
Venninnegaver - Duftelys fra H&M home. De er sykt kule!:happy:
Svigermor og min søster - Badekåpe i fleece
Min bror - Støpejernsgryte på tilbud på obs
Oldeforeldre - Bildekalender 2022
Mine storesøstre - Meraki håndsåpe
Svigerbror - Badematte
To yngste til min søster - Gavekort leos lekeland
Venninner sine nyfødte - Badehåndkle og sokker
Mamma - Foreløpig bare årets julekule fra Riviera Masion (hun får en hvert år som førjulsgave)
Svigerfar - Slippers/tøfler
Så flink du er! Her får 2-åringen definitivt pakkekalender men vi har jo ikke noe valg når storebror får :p et tips som slo an da han var 3 var å kjøpe en sånn doktorkoffert på sprell.no som hadde masse småting oppi. Så fikk han en ting til kofferten i kalenderen (pluss litt andre småting siden det ikke var 24 ting i kofferten). Mormora og 2-åringen hadde vært på hagesenter her en dag og da hadde mamma kjøpt en rampenisse de hadde med hjem til barnas store jubel. Såååå da ble det tydeligvis rampenisse også, da.. :shifty:

Så flink du er! Her får 2-åringen definitivt pakkekalender men vi har jo ikke noe valg når storebror får :p et tips som slo an da han var 3 var å kjøpe en sånn doktorkoffert på sprell.no som hadde masse småting oppi. Så fikk han en ting til kofferten i kalenderen (pluss litt andre småting siden det ikke var 24 ting i kofferten). Mormora og 2-åringen hadde vært på hagesenter her en dag og da hadde mamma kjøpt en rampenisse de hadde med hjem til barnas store jubel. Såååå da ble det tydeligvis rampenisse også, da.. :shifty:
Haha, ja da må du nesten:hilarious: Vi kan vente hvis vi vil:p Får se hva jeg gidder nå fremover. :rolleyes:
Det var en god idé:happy:!

Kjøpe puslespill og gi henne en brikke om dagen:hilarious::hilarious:

Rampenisse kan jo gjøres enkelt da! Koselig er det jo også.

Vi hadde sååå koselig adventstid i fjor. Vi begynte på jobb 07 begge to, så hver eneste morgen stod vi ekstra tidlig opp for å åpne kalender sammen og drikke kaffe før barnehage og jobb.
Blir ikke det samme i år. Men får ta kosen på ettermiddagene istede:angelic::p

Jeg eeeeelsker jo jul og advent. Så blir jo fort adventskalender på alle tre:hilarious:

Er mormora her og som har dratt inn den rampenissen i hus :shifty:

Mannen her i huset har veldig lyst til å ordne rampenissei år, men jeg ønsker gjerne å vente ett år til!

Back
Topp