Julegavelista

Vaffelrøra

Elsker forumet
Er oppe i 46 gaver og da er alle parene regnet som 1.. Må jo or pokker rane en bank for å få dette til.. kan jo ikke strikke, sy og hekle. Og er uaktuelt å scrappe til de små (22stk)

Har en vanvittig stor familie, sambo har 6 søsken og vi er 5 tilsammen. Så er det bestemødre, foreldre, oldeforeldre osv.. er ikke noen jeg kan stryke fra lista heller...[&o]

Hva i alle verden kjøper dere i julegaver så dere ikke går bankrott?? Vurderer å lage karameller til de voksne...

Og der var det plutselig 48 stk [:'(]

Her er det 24 å kjøpe til, inkl våre egne barn[;)] Synes det er mange nok egentlig[&:]
Oldeforeldre og gu`foreldre får bilder av ungene[;)]

ORIGINAL: Alvesol

Oi det var mange. Vi har heldigvis ikke så mange å kjøpe til.
Er ferdig faktisk. Begynte tidlig med julegavene (i september). Har kjøpt en del på salg, tilbud, og i London da vi var der. [:)]

Må alle få så dyre gaver da? Og må du/dere gi noe til alle?

Her så kjøpte vi inn noen billige rammer, fremkalte bilder og ga det til noen (besteforeldre o.l).

Du kan jo også kjøpe sånne kalendere som man kan dekorere selv, får sånne til 30 kr på Nille f.eks.
Så kan ungen din tegne/male i de, og så kan du lime inn noen bilder også. [:)]
Grei nok gave til besteforeldre det synes jeg.

Takk for tipsene [:)] Er nok ingen vi kan kutte ut nei, har kutta så det holder. Ingen onkler og tanter som får, bare de beste vennnene våre (4stk). Vi har bare så mange i nær familie, søsken, foreldre, besteforeldre og tante/onkelbarn. Men skal nok få det til å gå.. hvis jeg scrapper noen sjokolader/toffifee esker, strikkepinnebokser, lager karameller osv til de voksne. Så er det plutselig bare barna vi må kjøpe noe til, så hele gavebudsjettet går til de [;)]

ORIGINAL: Diddij

Her er det 24 å kjøpe til, inkl våre egne barn[;)] Synes det er mange nok egentlig[&:]
Oldeforeldre og gu`foreldre får bilder av ungene[;)]

Oi, ja må telle med egne barn, hehe..[8D] Da er det 50 stk... ja med oss selv så blir det 52 (tror jeg skal ønske meg en massage av typen, er jo gratis og godt, hehe )

Hva med å gjøre en avtale med søsken at nå som der er barn med i bildet, så kjøper en kun til de? Med så stor familie så er du nok ikke alene i familien om å ha mange å kjøpe til

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Hva med å gjøre en avtale med søsken at nå som der er barn med i bildet, så kjøper en kun til de? Med så stor familie så er du nok ikke alene i familien om å ha mange å kjøpe til

Ååååå, det hadde vært deilig. Må høre med de om det er ok [:)] Takk skal du ha [;)]

uten å lese hva de andre har svart, hva med å kutte deres egne søsken, og gi kun til barna?

er jo en del å spare på det, og vet om flere som har det sånn[:)]

ORIGINAL: SnuppaogLillebror

uten å lese hva de andre har svart, hva med å kutte deres egne søsken, og gi kun til barna?

er jo en del å spare på det, og vet om flere som har det sånn[:)]

Ja skal høre med de [;)]

Oioioi! Jeg trodde vi hadde mange å kjøpe til, men vi har jo "bare" 22....[8D]
Men vi slutter å kjøpe til søsken når de får barn. Da er det bare barna som får,
og det synes vi er veldig greit.

Ellers så kan du jo f.ex. lime/overføre bilder av barna på lerret og så kan barna
selv dekorere rundt. De kan dekorere julekuler i glass med glassmaling og glitterlim.
De kan dekorere kakebokser, og så lager dere julekaker å putter oppi. Lage magneter
til å henge på kjøleskapet..... Det er mange ting dere kan lage som ikke koster så masse [;)]
Lykke til [:D]

Hehe, kjenner til problemet ditt, vi har også over 50 gaver å kjøpe, og det er ETTER vi har kutta en del voksne [8D] Men vi er en moderne norsk familie med mine, dine, våre barn, så har liksom 4 familier å kjøpe til, ikke bare 2 [8D][8D]

Men vi gav bare beskjed om at vi hadde rett og slett ikke råd, så enkelt var det...di fikk bare bli sure eller fornærma, men vi skulle ikke sulte i jula bare fordi noen absolutt MÅ ha gaver under treet, man er da voksne mennesker [8D][:D] Så vi kjøper til alt av unger, og tanker til noen av våre nærmeste venner [;)]

ORIGINAL: Nøste77

Oioioi! Jeg trodde vi hadde mange å kjøpe til, men vi har jo "bare" 22....[8D]
Men vi slutter å kjøpe til søsken når de får barn. Da er det bare barna som får,
og det synes vi er veldig greit.

Ellers så kan du jo f.ex. lime/overføre bilder av barna på lerret og så kan barna
selv dekorere rundt. De kan dekorere julekuler i glass med glassmaling og glitterlim.
De kan dekorere kakebokser, og så lager dere julekaker å putter oppi. Lage magneter
til å henge på kjøleskapet..... Det er mange ting dere kan lage som ikke koster så masse [;)]
Lykke til [:D]

Mange gode ideer, tusen takk [:)] Blir sikkert mye hjemmelaga ja, har satt eldstejenta i maling på lærret så det blir til guforeldre.. [:)]

ORIGINAL: Jeanies lille verden

Hehe, kjenner til problemet ditt, vi har også over 50 gaver å kjøpe, og det er ETTER vi har kutta en del voksne [8D] Men vi er en moderne norsk familie med mine, dine, våre barn, så har liksom 4 familier å kjøpe til, ikke bare 2 [8D][8D]

Men vi gav bare beskjed om at vi hadde rett og slett ikke råd, så enkelt var det...di fikk bare bli sure eller fornærma, men vi skulle ikke sulte i jula bare fordi noen absolutt MÅ ha gaver under treet, man er da voksne mennesker [8D][:D] Så vi kjøper til alt av unger, og tanker til noen av våre nærmeste venner [;)]

Skjønner deg. Har nå blitt enige med noen av søskenene våre som har barn at det er kun ungene som får, det var en lettelse [:)]

*Sniker litt*
Har ikke lest alle svarene, men går det an å kjøpe en familiegave? Litt dyrere enn til bare en, men billigere enn til alle? Spill eller film. Billetter til badeland, kino osv...

Uansett er det tanken som teller og ikkje hvor dyr gaven er[:)] Jeg blir kjempeglad for en pose kaffi eller et kubbelys så lenge jeg blir huska på. Et år fikk jeg et kort fra min megablakke stesøsetr hvor hun hadde skrevet og malt litt på. Var utrolig koselig[:)]

Finst jo masse gøye billige butikker og handle på. Kan jo og avtale en makspris med søsken og slikt. Fins masse fint som koster mindre enn 50-lappen også. Og personlige julekort som en lager selv varmer lenge. Det er så trist at det skal være om å gjøre å kjøpe dyrest mulig gaver til gu og hvermann for veldig mange. Viktigste er at en blir tenkt på, mner jeg da[:D] Har også en syyyykt lang liste[;)]

Vi gir penger til en god sak til besteforeldre og oldeforeldre vi, de har jo alt de trenger og mer til. Og så får de bilde av ungene utenom. Og de printer vi bare ut selv så det er ikke store utgiften. I år så går pengene til Stine Sofies Stiftelse http://www.mininnsamling.no/minaksjon/donate.aspx?aksjon=362409

Tusen takk for alle tipsene, mye smart dere kommer med. [:)]

Klem

Vi har kuttet til søsken vi, så ikke så mange heldigvis!

ORIGINAL: Stinius

Vi har kuttet til søsken vi, så ikke så mange heldigvis!

*drømme* [:)]

eg har ikke fult så mange men eg begynner ALLTID i september for eg har ikke rå til alt på en gang[:D]

Back
Topp