Julegave til babyen?

-Exotic-

Glad i forumet
VIP
Noen som har tenkt tanken? Altså OM babyen skulle komme føre burde ikke babyen da få en slags julegave? Tror dere andre i slekten tenker på det? Synes det blir litt "feil" at den ikke skal få noe fordi at den akkurat er født, og akkurat fått barselgave. Blir jo som å si at du får ikke julegave siden du har bursdag så nære jul, og det er jo feil!! Og synes dere babyen burde få gave av tanter/onkler, besteforeldre selv om den ikke er født enda.
Noen flere som har tanker rundt det!?  Eller tenker jeg veldig feil her :P

Kom en litt morsom kommentar fra ene onkelen her. "Håper virkelig den ungen kommer etter jul så vi slepper å kjøpe julegave" :P

Vi ønsker oss gaver til oss til ungen. Ting som kanskje koster litt mye,syns vi det er greit å kunne få av være foreldre,besteforeldre osv. Vi har selv så mye ting fra før av,at for oss er det kanskje bare hverandre vi vil få "ikke-baby" gaver fra.Men skulle ungen komme før jul(noe jeg håper den IKKE gjør),så forventer jeg at den får gaver på lik linje som søskenbarna fikk. Den ene fetteren til barnet er jo født i begynnelsen av desember,og han ble jo overøst med gaver.Så hvis mitt barn ikke blir det,kommer jeg til å si klart ifra hva jeg mener om den saken.Så får svigers bare reagere så mye de vil,for jeg vet at min familie hvertfall ikke gjør forskjell på mitt kommende barn og min bror sine barn.

Har egentlig ikke tenkt på det, men tenker at det får folk gjøre som de vil med.
Men vi kommer ikke til å ønske oss så mye til oss selv, men ting til babyen som vi trenger. 

Enitsirhc skrev:
Vi ønsker oss gaver til oss til ungen. Ting som kanskje koster litt mye,syns vi det er greit å kunne få av være foreldre,besteforeldre osv. Vi har selv så mye ting fra før av,at for oss er det kanskje bare hverandre vi vil få "ikke-baby" gaver fra.Men skulle ungen komme før jul(noe jeg håper den IKKE gjør),så forventer jeg at den får gaver på lik linje som søskenbarna fikk. Den ene fetteren til barnet er jo født i begynnelsen av desember,og han ble jo overøst med gaver.Så hvis mitt barn ikke blir det,kommer jeg til å si klart ifra hva jeg mener om den saken.Så får svigers bare reagere så mye de vil,for jeg vet at min familie hvertfall ikke gjør forskjell på mitt kommende barn og min bror sine barn.

Godt å se at det ikke bare er jeg som tenker slik!!
Vi (eller snarere sakt jeg) kommer til og ønske meg ting til babyen. Men samtidig har jeg et ønske om at dem kjøper en liten ting som er tiltenkt babyen! :)

Min minste kom 2,5 uker før termin, og vi kom hjem fra sykehuset lille julaften. Hun fikk gaver fra de nærmeste, men må si jeg ikke tenkte noe på det altså. Og kommer iallefall ikke til å forvente å få noe til lille snuppa om hun ikke har kommet enda. Det syns jeg nesten er litt rart å forvente. Og jeg har ingen planer om å ønske meg babyting til meg selv i julegave, jeg ønsker meg ting til meg selv :)

Jeg syns ikke det er riktig å kjøpe gaver til noen som ikke er født enda. Kommer babyen før så den er ute til julaften så er det en annen ting, da må de få gaver ,men i vårt tilfelle hvor terminen er 22.januar og hun kommer nok ikke så tidlig så ville jeg syns det hadde vært rart og pakke opp pakker til en som ikke er der;)

Jeg forventer ikke at noen kjøper julegaver til den lille, nei. Hvis den blir født i god tid før jul så er det jo koselig, men alle i min familie er bortreist fra begynnelsen av desember så de får ikke sjans til å gi noe som kan nå frem til julaften. Vi har termin 12. januar, forrige gang fødte jeg fem uker før termin... Håper så inderlig jeg går til litt nærmere termin denne gangen!

Jeg tenker ikke at vi trenger gaver til babyen så lenge den er inne i magen. Hvis den skulle komme et par dager før julaften ser jeg heller ikke behovet for det. Blir jo nok gaver i barselgaver sikkert.

Har jeg faktisk ikke tenkt noe over. Men regner med at hvis babyen kommer før jul så vil hun få gave på lik linje med de andre (håper jo at hun blir inne litt lengre). Ellers så har jeg og samboeren det meste vi trenger selv så kommer nok til å ønske oss litt saker til den lille. Mamma og pappa er jo helt i hundre og kommer med gaver støtt og stadig og det syns jeg er veldig rørende og koselig. Stas med første barnebarn. Har foreløpig ikke mottatt noe fra svigerfamilien, og det er helt greit. Noen ser ikke poenget med å kjøpe masse ting før babyen er født (i fare for komplikasjoner), det respekterer jeg! Forventer ikke gave fra noen, det vi trenger klarer vi å stå for selv, men det er klart at det er veldig koselig:)

Forventer absolutt ikke gave til en som ikke er født enda, og om jeg forventer fave til jul om ungen kommer før kommer ann på hvor nærme jul han kommer. Kan ikke forvente at folk ska greie å få kjøpt gave om han kommer noen dager før liksom. Ellers syns jeg at det er litt feil å kreve gaver, gaver er jo noe en annen person vil gi, ikke noe han får beskjed om å gi. Syns såklart at barna mine skal bli behandlet likt, men tenker mer fra neste år ifht jul i hvert fall :)

Back
Topp