Julegave - Sykkel til 2 åring

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Vi tenker å kjøpe sykkel til han som blir 2 år i februar til jul. Han nærmer seg når han kan bruke den 2,5 år, hvilken sykkel anbefaler dere? jeg tenker jo at det er kjekt med et slikt stag bak slik han kan sykle til butikken om vi skal det, uten at det ender med at jeg må bære sykkel, barn og varer hjem. Noen erfaringer, hva anbefaler dere?

Er tråtraktor kulere i den alderen? eller er det sånn at man bør ha en sykkel også?

Løpesykkel men husk å kjøpe med håndbrems. Min gutt fikk det til 2års dag og syklet uten problemer på vanlig 2hjul sykkel når han var rett over 3år. Definitivt en av de lekene vi har kjøpt som ble mest brukt

Løpesykkel, Det er den eneste sykkelen de trenger før de kan sykle uten støttehjul, noe de gjør tidlig om de har brukt løpesykkel. håndbremsen var derimot poengløs, eldste var for liten til å klare den og når lillebror tok over sykkelen hadde vi skrudd av hele greia. Bremser jo med beina.

Vi har hatt både trehjulsykkel med styrestang, tråtraktor og sykkel med støttehjul, men ingen av de har blitt nevneverdig brukt. Løpesykkelen derimot er utslitt, så lillebror får nok en ny til 4 års dagen i Mars, om han ikke sykler uten støttehjul når våren kommer.

Sparkesykkel er også en hit, da med to hjul foran eller bak.

Last edited:
Balanse/løpesykkel!
Kjøpte til 3årsdsgen til vesla og den sykler hun 1.5km t/r til barnehagen nå (er 4 år nå). Har lite interesse av vanlig sykkel (da vi har det også) men fyker avgårde på balansesykkelen.

Hun brukte mye 3hjulssykkel mellom 2-3års alder. Vi bor 200’m unna nærmeste matbutikk så vi startet med at hun syklet mens mor gikk ved siden av. Avanserte til at begge syklet etterhvert.

Enkleste måte å få henne med seg til både barnehage og butikken på trasse-dager

Ville kjøpt vanlig trehjulsykkel og hatt inne fram til våren. Litt rart å få en julegave han ikke kan bruke på mange måneder...

Ville kjøpt vanlig trehjulsykkel og hatt inne fram til våren. Litt rart å få en julegave han ikke kan bruke på mange måneder...

Jeg tror ikke han bryr seg, han får masse gaver, og det gøyeste den kvelden er nok å pakke opp, ikke nødvendigvis hva som er inni, men vi har tenkt å kjøpe noe annet til han også. Å sykle inne har vi ikke plass til ;)

Back
Topp