Julegave sammen til søsken?

©Miss Fat

Gift med forumet
Skal kjøpe gave til 2 gutter på 2 og nesten 4 år. De er søsken.

Er det teit å kjøpe noe dyrere gave, biler eller noe lignende som er til begge to?

Jeg synes ikke det er teit :) Kjøper ofte felles julegave til mine søskenbarn som er jevngamle, f.eks. en film de ønsker seg. Så får de heller en liten ting hver for seg i tillegg.

Jeg har tenkt å gjøre det til mine barn i år, og synes ikke det er teit om andre gjør det også. Vi har ikke plass til to av alt, og de leker mye med de samme lekene allerede. 

Nei, jeg syns ikke det er teit :) Skal det være leker ville jeg kjøpt to av dem for å unngå slåsskamp uansett hva slags forhold de ungene har av tanken på meg og søsteren min som liten ;) Men sånne som TV-spill for minst 2 spillere, film, brettspill er OK - det er noe de kan gjøre sammen :)

det syns jeg ikke er teit i det hele tatt. Forelelder gaven til søskenbarna mine i fjor war Wii og noen spill.

Da kommer jeg nok til å gjøre noe, lettere å finne noe i rett prisklasse...

nei, kunne godt gjort det jeg, Jeg og mine søsken fikk ofte fellesgaver da vi var små, som f.eks brettspill og slikt, ingen traumatiske opplevelser fra det.

nei, det er ikke dumt.  kjøp noe de kan bruke sammen.  de får sikkert så mange pakker hver for seg likevel.

Det har jeg gjort flere ganger. Brettspill er også et tips, men passer kanskje bedre til de som erl itt større!

jeg ville ikke gjort det! mamma gjorde det til meg og søsteren min ett år - det var døden!!!!! det kan være kjekt som den minste, fordi den får det samme som storebroren/søsteren som den ser opp til, men ofte utrolig kjipt for den eldste! jeg og lillesøsteren min fikk gaver sammer eller like gaver, og jeg ble faktisk utrolig lei meg fordi jeg var noen år eldre enn hun, og følte jeg ble identifisert som like gammel som henne...

Heller det enn noe billigræl til hver :)

Back
Topp