Julegave - fra eBay?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Ønsker du å få en julegave kjøpe på eBay? Hvorfor/hvorfor ikke?

Og hva skulle det isåfall vært?

Tenker det da må være noe som enten er ekte vare, bare billigere fordi det er fra utlandet, noe som jeg ønsker meg som da er brukt fordi det blir urimelig dyrt hvis ikke, eller fordi det ikke produseres lengre.

Er mye fra ebay med elendig kvalitet på, og det vil jeg ikke si jeg ønsker meg.

Kommer helt an på hva det er. Jeg har kjøpt (nye) Ravensburger puslespill til niesen og nevøen min på budrunde til under halve prisen av i Norge, og har ingen betenkeligheter med å gi det i julegave.

Kommer jo helt an på hva det er. Ebay har jo alt mellom himmel og jord. Ræl kan man finne i fysiske butikker og, ønsker meg det like lite som jeg ønsker meg ebay-ræl. :)
Så svaret er vel ja, jeg kunne godt ønsket meg noe fra ebay. :)

Jeg ønsket meg en fake MK-veske fra ebay, og fikk den. Strålende fornøyd. (Ønsket meg den kun fordi jeg likte formen, merket driter jeg i.)

Kommer ann på. Parfyme som er i originalpakning er greit.

Men fikk ett bilde fra ebay for noen år siden. Absolutt ikke min smak og ikke noe jeg hadde ønska meg.. Skulle ønske jeg kunne byttet det da liksom.. Har jo ikke den muligheten da.

Tja. Om ting jeg ønsker meg selgers der, så greit. Men ikke ræl.

Ja, hvorfor ikke? Så lenge det ikke er noe som faller fra hverandre på et bruk eller så..

Nei det tror jeg ikke.. mye tull på eBay :p og om så det ikke er tull hadde jeg ikke stolt nok på det til å gi bort i gave. Så nei ønsker meg ikke noe fra eBay, da kan man heller bruke pengene sine på noe annet eller droppe og kjøpe til meg.

Jeg pleier egentlig ikke å spørre hvor gavene er kjøpt.

Det jeg kommer på i farten at jeg ønsker meg, og som jeg vet kan kjøpes på ebay, er massevis av julepynt, bøker, figurer til department 56 julelandsbyen min, smykker, frø, flere undertrådsspoler, kantbåndapparat, indisk jaquard, slike små klemmer som man bruker i stedet for knappenåler, gjerne noen tegninger eller akvareller, 2-3 gamle trykk i samme stil som et 200 år gammelt jeg har fra før, sokker med julemotiv, t-skjorte med julemotiv, kransekakeformer, diverse sjablonger, tekstilmaling, diverse hobbysaker. Det er sikkert mye mer også. Ser nå at jeg har like lang ønskeliste som ungene. :hilarious:

Ønsker du å få en julegave kjøpe på eBay? Hvorfor/hvorfor ikke?

Og hva skulle det isåfall vært?

Vet ikke hva det skulle vært, da jeg aldri har handlet på eBay, men jeg har aldri brydd meg om hvor gavene jeg får er kjøpt, så det spiller ingen rolle. :)

Det er veldig lite jeg jeg ønsker meg fra Ebay. Og til ungene.

Synes det er mye dårlig på eBay. Lyser ikke akkurat kvalitet, så må nok si at jeg ikke har sterke ønsker om gaver fra eBay ;). Om det er originalt/ekte, er selvsagt saken en annen. Men kopivarer av elektronikk, klær osv er uinteressant. Spesielt elektronikk kan være skummelt! Kjøper en del på eBay selv, spesielt julekalendergaver og andre småting. Helt ok, det.

Synes folk skal være glad for at noen gidder å gi dem gaver. Gavekresne folk synes jeg er ufint. En ting er hva partnere gir hverandre når man KAN ønske seg noe (eller gaver til barn fra veldig nær familie) , men å si at nei, gaver fra ebay og liknende er ikke bra nok, synes jeg blir dumt.

For det første, det er jo tanken som teller. For det andre - Ikke ta seg selv og sin egen materialisme for høytidelig. Kjøpetvangens tid. . .

Tenker det da må være noe som enten er ekte vare, bare billigere fordi det er fra utlandet, noe som jeg ønsker meg som da er brukt fordi det blir urimelig dyrt hvis ikke, eller fordi det ikke produseres lengre.

Er mye fra ebay med elendig kvalitet på, og det vil jeg ikke si jeg ønsker meg.
Kommer helt an på hva det er. Jeg har kjøpt (nye) Ravensburger puslespill til niesen og nevøen min på budrunde til under halve prisen av i Norge, og har ingen betenkeligheter med å gi det i julegave.

Det samme tenker jeg :)

Synes folk skal være glad for at noen gidder å gi dem gaver. Gavekresne folk synes jeg er ufint. En ting er hva partnere gir hverandre når man KAN ønske seg noe (eller gaver til barn fra veldig nær familie) , men å si at nei, gaver fra ebay og liknende er ikke bra nok, synes jeg blir dumt.

For det første, det er jo tanken som teller. For det andre - Ikke ta seg selv og sin egen materialisme for høytidelig. Kjøpetvangens tid. . .
Vel jeg liker ikke å få gaver som blir fort ødelagt jeg da eller gaver som ikke er godkjent i Norge osv
Handldr ikke om å ta materialisme for høytideøig mem det handler om å tenke på blant annet miljøet

Back
Topp