juleforberedelser

Maisen

Elsker forumet
jentene i juni13
litt tidlig ute kanskje, men siden julen er kommet i butikkene så kommer den vel her og.

har dere begynt å planlegge julen? hvor den skal feires, hvilke klær skal man gå med? og det spørsmålet som alltid er like vanskelig; hva ønsker du deg til jul?
har dere noen tradisjoner dere vil dele med oss? baker dere alle sortene?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Jeg er ordentlig julemenneske, liker førjulstiden ekstra godt :) Adventstiden med kalender, adventslys, mandariner og pepperkaker er så koselig. Pleier å sende julekort til venner og familie. Har ikke handlet en eneste julegave og veit ikke hva vi ønsker oss. Pynter ikke før uti midten av desember og bruker den pynten jeg alltid har brukt. I fjor feiret vi men hans familie, så håper vi skal feire med min i år (om jeg ikke skal jobbe). Synes det er koselig å pynte seg med finklær på selve julaften. Jeg pleier å gå i kjole. Baker ikke sju slag, men noen få. Har hendt vi har hatt pepperkakehus.

Her blir det stille og rolig ! Enten er jeg super høygravid eller har en nyfødt! :p svigermor kommer julaften. Det er det jeg har planlagt. Sambo fikser julegaver til unga. Jeg er ferdig med alle andre. Mangler bare å pakke inn og leveres . Klær ordner jeg i løpet av nov :) kaker blir ikke baket. Annet enn pepperkaker med unga en dag i løpet av des. Kalender skal de få :) den er jeg halvveis ferdig med (til eldste)

Jeg er et julemenneske og liker tradisjoner. Vi feirer hjemme hos oss sammen med mamma, pappa og søster. Når mannen er hjemme på julaften er svigers også her. Jeg starter jula når desember starter. Da er det kongerøkelse og julegardiner, lys ute og lys inne. Drar frem litt og litt julepynt til huset ser julebomba ut på julaften. Prøvde meg på litt designjul et år, men det gikk ikke. Ungene har laga så mye "fint" opp gjennom årene så det må frem :)
Vi syr kjøttrull og lager eget pinnekjøtt og baker sikkert 7 slag. Juleklærne kjøper svigermor til alle barnebarna (får penger og kjøper sjøl) og jeg har kjøpt over halvparten av julegavene allerede (for første gang i mitt liv).

Julaften er vi i kirka også tenner vi lys på kirkegården. Eller ser vi på barne tv, spiser masse godis og mandariner og åpner gaver. Jeg pynter meg hele jula. Kjole jul og nyttårsaften og skjørt ellers.
Har også tradisjon med en skikkelig vennefest i romjula.

Her skal værtfall jeg og M til mamma,søsteren min og familien kommer opp med 3 barn,der minste er ca 5 uker :-) hjemme så har vi kun hengt opp advenstslys,byttet gardiner og slike ting,nisser og slikt har kommet nærmere jul. For min del så hadde lefser vært nok til julekaker :-P men mamma baker pepperkaker, serinakaker og mye mer :-P

Jeg er også veldig glad i jula! Men med den jobben jeg har, så blir det desverre alt for liten tid til å nyte førjulstida og kose oss med den.. men det er julegardiner, adventsstaker, appelsin mrd nellik, pepperkakelandsby (håper jeg klarer det til advent i år, som det "skal" være.. i fjor kom den opp 20.des...), og litt småtteri til 1.søndag i advent. Ellers har jeg begynt å kjøpe litt julegaver og planlagt de fleste :) jeg pynter meg julaften og de dagene det er samling med familien, men syns det er såååå koselig å gå med pysjen eller kosebuksa og ha late dager i romjula ;)
Vi feirer annet hver år med mine og samboerens foreldre. Etter frøkna kom bestemte vi at vi skulle være hjemme, og syns det er veldig koselig.
Vi spiser ribbe med tilhørende julaften. Og helst sprø svor ;) men samboeren var vant med å steike den lille julaften (???), og det var helt feil for meg i begynnelsen. Men nå er det blitt en tradisjon for meg også! Så lille julaften er slik: jobb, hjem til oldemora til frøkna der alle 10 oldebarna pynter juletreet hennes, hjem og steike ribbe og prøvesmake den ;) så pynter jeg til jul og ikke minst treet mens hovmesteren feirer nyttårsaften i bakgrunnen ;)
Å nå kjente jeg at jeg gleder meg til jul! ♡ kanskje søke permisjon i desember? Haha!!

Elsker jul :) i år blir det hos svigers. De har vanligvis både pinnekjøtt og ribbe. Jeg pleier å spise pinnekjøtt, men nå som jeg er gravid, så har salt mat en tendens til å komme i retur... men gleder meg til all den gode maten!
Jeg er ingen baker, så julebaksten får vi av mamma og svigermor :) vi pynter ca 1 desember og juletreet kommer opp noen dager før julaften. Om vi pynter senere, så blir jeg altfor trist når pynten skal bort :p Julemusikken setter jeg på i november, ellers må jeg høre julesanger til langt uti februar.

Geder meg til å lage egne tradisjoner for jentene våre :) siden eldstemann bare er 16 mnd, så har det ikke blitt noe enda ;)

Her ser det stygt ut som jeg må jobbe julaften... Blir feiring med mamma, pappa og bror med mandel i grøten lille julaften. Hvis jeg skal jobbe dag på julaften blir det middag og pakker med svigers. Må jeg jobbe kveld blir det skikkelig julemiddag med to av beboerne mine :) Tenker jeg pynter meg med et skjørt og en fin bluse :) Aner ikke hva jeg ønsker meg... Kanskje gavekort på ting til leiligheten :) Jeg har begynt å lage brente mandler til jul :) Det er en kjempehit :) Baker ikke alle sortene, for det er veldig få julekaker jeg egentlig liker :p Blir gjerne liggende i kokeboksen til neste jul :p

Gleder meg til jul, dette blir første jul lille skjønner litt hva som skjer og syns kanskje gaver ( eller papir? ) er gøy. Det beste er nesten å henge opp julestjernen i vinduet og se rundt i alles vinduer så fint det er. Baker pepperkaker og kakemann med ungene, men blir fort til at jeg står alene , gidder ikke mer:) sambo lager resten, han lager litt av alt. Koselig å gå i byen og kikke , elsker å handle julegaver. Vi feirer julaften hos oss, enklest det . Har både kalkun og ribbe eller sursteik , da vi er vant til forskjellig. Julaften er for barna og litt oss voksne og :) kjenner jeg gleder meg :) barnetv er også kjekt å få med seg, lurer på hva det er i år. Gleder meg til å ha hele familien her , synd svigers er vekkreist da.

Jeg og elsker jul! I år skal vi til søsteren til sambo på julaften:) vi spiser pinnekjøtt!:) jeg er vant med riskrem med mandel etter pinnekjøttet, mens sambo og de har grøt me mandel på dagen og dronning maud til dessert på kvelden:) her kommer bare litt adventspynt opp til 1 des. Så kommer pynten rundt den 20. Elsker julemusikk!:) vi baker kakemenn med ungene og pynter pepperkakehus:) krumkaker får jeg eller baker sammen med mamma:) også lager jeg noen kaler med sjokoladebiter i som svigermor alltid lagde. Gleder meg masse til jul, men blir rart da det er første jul etter svigermor døde.. Så litt trist blir det nok også. Vi skal også gå på kino å se karsten og petras vidunderlige jul sammen med de to eldste!:) ellers så blir det koselig å se månetoppen sammen med dem hver kveld!:) kjenner jeg gleder meg masse!:)

Jeg og elsker jul! I år skal vi til søsteren til sambo på julaften:) vi spiser pinnekjøtt!:) jeg er vant med riskrem med mandel etter pinnekjøttet, mens sambo og de har grøt me mandel på dagen og dronning maud til dessert på kvelden:) her kommer bare litt adventspynt opp til 1 des. Så kommer pynten rundt den 20. Elsker julemusikk!:) vi baker kakemenn med ungene og pynter pepperkakehus:) krumkaker får jeg eller baker sammen med mamma:) også lager jeg noen kaler med sjokoladebiter i som svigermor alltid lagde. Gleder meg masse til jul, men blir rart da det er første jul etter svigermor døde.. Så litt trist blir det nok også. Vi skal også gå på kino å se karsten og petras vidunderlige jul sammen med de to eldste!:) ellers så blir det koselig å se månetoppen sammen med dem hver kveld!:) kjenner jeg gleder meg masse!:)
Her har jeg også bestemt meg for at jeg SKAL ta med storebror på kino å se den! Uansett hvordan formen er! Jeg ble rørt av reklamen for den sist jeg var på kino. Hahah .. Men syns Karsten og Petra er så søte . Og nå julefilm. Ååh <3 :p

Kjenner jeg gleder meg skikkelig til jul når jeg leser denne tråden :) Jeg måtte rett og slett en liten tur på ebay å shoppe noen julepresanger :p kjøpte en Dora the explorer tøydukke til vesla. 16 mnd og allerede skikkelig Dora fan :)

Merker jeg begynner å glede meg til jul når jeg leser alle kommentarene.

jeg liker å kjøpe julegaver og se på julestemningen, men har ikke gledet meg til jil på mange år. julen er tung tid når man sliter psykisk og spesielt når man har en far man ikke helt takler men som regel må tilbringe julen med. Heldigvis har min mor og stefar funnet ut at det er kjekt å feire jul med joakim så forhåpentligvis får vi være der i år og.

jeg gleder meg til å lage nye tradisjoner med joakim etterhvert som han blir eldre. i år blir det litt julefilmer, kanskje kakemenn og litt julepynt.

bare to mnd igjen til lillejulaften og hovmesteren

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Back
Topp