Julefeiring

Hanna C

Gift med forumet
Hvordan feirer dere julaften? HJar dere noen tradisjoner dere MÅ følge for at det skal bli skikkelig jul? Jeg har mange[:D] Først spise julestrømpa (Tidlig på morgenen), se på julebarnetv, jeg må få med meg "Tre nøtter til Askepott" og selvfølgelig "Donalds Jul", lage og prøvesmake riskremen. Besøke graven til bestemor og bestefar.. Også klokken fem, er det julemiddag[;)] Etter det er det rydding og oppvask, før kaffen kommer på bordet og vi kan begynne og åpne pakkene. (Pakkene åpnes en og en sånn at alle kan se hva de andre får) Så er det en liten pause i pakkeåpningen, for å spise riskrem, også åpnes resten av pakkene etterpå[:)] Etter pakkene spiller vi som regel et spill, som en eller annen har fått i julegave. (Det skjer så og si hvert år[;)])

Puh....[:D]

Tre nøtter til askepott er noe jeg MÅ ha med meg på julaften![:D] Når jeg har sett det, er det jul!
Denne jula blir litt spesiell, første jul i "eget" hjem. Sambo skal jobbe på kvelden, men foreldrene hans og tanta kommer til oss.. Første jul uten å være hos mamma og pappa. Kommer til å savne de ja...[&o]
Julemiddagen har alltid vært i 7tiden(pga fjøsstell...), men spent på hvordan det blir i år.
Nå er det vel på tide å lage sine egne juletradisjoner!![:D]

Ja, vi skal ha svigers og mine foreldre hos oss for første gang i år.. Det er litt skummelt, men det går nok bra.. Mamma skal heldigvis hjelpe meg med maten[;)] Kjæresten min og jeg gleder oss til å lage våre egne tradisjoner, men vi har det ganske likt, så det blir vel for det meste å overføre våre tradisjoner til babyen vår[:D] Men en tradisjon som vi skla innføre er pakkekalender, vi synes det er kos, men ingen av oss er oppvokst med det[;)]

Svigermor skal lage maten.. er ikke noe flink til å lage slik mat. Og svigermor skal ha ALL mat hjemmelaget! Jeg bruker f.eks færdi sausposer, og kålrotstappe på sånne poser (syns det er like godt, og mange gang bedre enn hjemmelaget). Sånnt liker ikke svigermor...[:o] Så da får hun lage maten, også får hun synes hva hun vil om sin (late) svigerdatters kokkekunster![;)] Er god me sønnen hennes, så da er det vel greit!hihihi[;)]

Back
Topp